کد خبر: 105459|10:22 - 1395/05/06
نسخه چاپی

فریاد حمایت از سندرز در شب نامزدی هیلاری

 

 

 
شب طوفانی گردهمایی ملی دموکرات‌ها، دوشنبه‌شب در فیلادلفیا آغاز شد. برنی سندرز، از رقبای دموکرات هیلاری کلینتون، تلاش کرد که طرفدارانش را متقاعد کند که هیلاری را بپذیرند.

روزنامه شهروند: شب طوفانی گردهمایی ملی دموکرات‌ها، دوشنبه‌شب در فیلادلفیا آغاز شد. برنی سندرز، از رقبای دموکرات هیلاری کلینتون، تلاش کرد که طرفدارانش را متقاعد کند که هیلاری را بپذیرند.

در نخستین شب کنوانسیون، درخواست سه نفر از زنان دموکرات به رهبری میشل اوباما برای وحدت، امید دموکرات‌ها را افزایش داد. گرچه پیشتر، هواداران برنی سندرز در تجمعی پیش از گردهمایی ملی حزب دموکرات در واکنش به درخواست او برای حمایت از هیلاری کلینتون با هو کشیدن به آن واکنش نشان داده و گفته‌اند که هرگز به هیلاری کلینتون رأی نمی‌دهند، حالا نیز هواداران پر و پا قرص او در میان جمعیت در واکنش به این درخواست با صدای بلند هو کشیدند و فریاد زدند: «فقط برنی.»

آقای سندرز گفت که آمریکایی‌ها «خواهان یک دستور کار جسورانه و پیشرو برای به چالش گرفتن طبقه میلیاردر هستند.» سندرز در سخنان خود تأکید کرد که «هیلاری کلینتون باید رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا شود، چون او برای مشکلات کشور، راه ‌حل‌های واقعی دارد.»

به گزارش گاردین، گرچه برنی سندرز مستقیما از ١٨٤٦ نماینده‌اش درخواست آرامش کرد، اما هنگام سخنرانی او، وقتی که نام خانم کلینتون برده می‌شد، شماری از هواداران سندرز هو کردند و گروه دیگری روی دهان خود چسبی زدند که روی آن نوشته شده بود «سکوت از روی اجبار.» سناتور سندرز  بعد از حدود ٣ دقیقه تلاش برای ساکت کردن افراد، گفت: «هر ناظر بی‌طرفی به این نتیجه خواهد رسید که کلینتون به خاطر ایده‌ها و قدرت رهبری‌اش، باید رئیس‌جمهوری بعدی ایالات متحده شود.»

هیاهوی درون سالن گردهمایی دموکرات‌ها، نشان از شکافی میان دموکرات‌هاست که سندرز با تمام توان خود، می‌خواهد آن را برطرف کند. با این حال، «سکوت» در میان جمعیت نشانه‌ای بود از امید به غلبه بر این شکاف و این موضوع زمانی خود را نشان داد که بانوی اول آمریکا سخنرانی کرد. میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه را مورد نکوهش قرار داد و از هیلاری کلینتون حمایت کرد.

او با بغض گفت: «امروز صبح، مثل هر روز در خانه‌ای بیدار شدم که توسط برده‌ها ساخته شده است؛ به دخترانم نگاه کردم.» بغضش او را وادار به سکوت کرد. جمعیت تشویق کرد. او ادامه داد: «به‌خاطر هیلاری کلینتون است که دختران ما و همه پسران و دختران آمریکا می‌خواهند که یک زن، رئیس‌جمهوری آمریکا شود.» او با صدایی آرام گفت که ما نمی‌توانیم بنشینیم و امیدوار باشیم که همه‌چیز خوب پیش برود و بهترین اتفاق بیفتد: «ما باید همان کاری که ٨‌سال پیش و ٤‌سال پیش انجام دادیم را باز هم انجام دهیم.»

میشل اوباما که سخنرانی‌اش با تحسین فراوان رو‌به‌رو شد، افزود:  «تنها یک نفر است که من ایمان دارم توانایی رئیس‌جمهوری شدن را دارد و او کسی نیست جز دوست عزیز ما، هیلاری کلینتون... و ما باید همه توان، احساسات و عشق خود را برای پیروزی او صرف کنیم.» خانم اوباما گفت او و باراک اوباما می‌خواهند فردی رئیس‌جمهوری آمریکا شود که «این کار را بلد باشد و آن را جدی بگیرد.»

گرچه میشل اوباما در سخنرانی خود حتی یک‌بار نامی از ترامپ نیاورد اما بارها از سیاست‌ها و رویکرد این نامزد حزب جمهوریخواه انتقاد کرد و سخنانی گفت که مصداق آن، جز بر دونالد ترامپ صدق نمی‌کرد:«نفرت‌پراکنی توسط افراد شناخته‌شده در تلویزیون، نمایانگر روح و روان واقعی این کشور نیست»، «خود را همسطح آنها نکنید. شعار ما این است: هر چه سخیف‌تر شوند ما بلندنظرتر می‌شویم» و «به هیچ‌کس اجازه ندهید به شما بگوید آمریکا کشور بزرگی نیست.»

در این میان افرادی هم بودند که نام ترامپ را بر زبان آوردند و مستقیما به او اشاره کردند. الیزابت وارن، سناتور ماساچوست، یکی از این سخنرانان بود. او با آرامش، ترامپ را مردی معرفی کرد که «به هیچ چیز نمی‌اندیشد، جز خودش.» الیزابت وارن گفت: «این انتخاب برای من، انتخابی شخصی است. موضوع این است که ما به‌عنوان مردم آمریکا، چه‌کاری قرار است بکنیم.» در زمان سخنرانی برنی سندرز، طوفان و رعد و برقی در بیرون از سالن آغاز شد. از طریق بلندگوها به افرادی که در چادرها و سایبان‌های بیرون مستقر بودند، هشدار داده شد که مراقب طوفان بیرون باشند. حالا باید دید که سندرز چگونه می‌خواهد طوفان درون حزب دموکرات‌ را آرام کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد