کد خبر: 105428|09:02 - 1395/05/05
نسخه چاپی

فرماندار گیلان غرب خبر داد؛

خسارت پنج میلیارد ریالی آتش سوزیهای امسال به جنگل و مراتع گیلانغرب

خسارت پنج میلیارد ریالی آتش سوزیهای امسال به جنگل و مراتع گیلانغرب
مطلع الفجر:فرماندار گیلانغرب میزان خسارت ناشی از وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را پنج میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش مطلع الفجر،کرم محمدیدر جلسه ستاد مدیریت بحرانگیلانغرب اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در 11 مورد آتش سوزی رخ داده بیش از 160 هکتار از جنگل ها و مراتع گیلانغرب در آتش سوخت.

وی بیان کرد: تنها در اواخر هفته گذشته طی دو مرحله آتش سوزی 150 هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه هاربرو در ارتفاعات مشرف بر منطقه گلین از توابع شهرستان گیلانغرب در آتش سوخت.

وی اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته، بیشتر درختان بلوط و همچنین بخشی از گونه بنه و زالزالک در جنگل های گیلانغرب طعمه حریق شد و از بین رفت.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد که پنج کمیته شامل کمیته های نیروهای عمل کننده، پشتیبانی و تدارکات، کنترل و مراقبت پس از اطفا، امداد رسانی و امنیتی با مسوولیت دستگاه های مرتبط برای مهار آتش سوزی ها در گیلانغرب تشکیل و راه اندازی شد.

محمدی گفت: دهیاران شهرستان هم مکلف شدند در هر روستا با تشکیل گروه عمل کننده در قالب پنج تا 15 نیروی مجرب و پای کار، با امکانات کافی در شرایط اضطراری در کمترین زمان ممکن برای مهار آتش سوزی ها احتمالی وارد عمل شوند.

وی از استاندار کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استان، مسوولان دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان، نیروهای مردمی، جمعیت هلال احمر، اداره کل منابع طبیعی استان و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بسیج امکانات و اعزام بالگرد برای مهار آتش سوزی های اخیر در گیلانغرب قدردانی کرد.

این مقام مسوول همچنین از خبرگزاری ایرنا و صدا و سیما در راستای پوشش اخبار مربوط به آتش سوزی ها با حفظ امانت داری تقدیر کرد.

شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد