کد خبر: 105224|17:12 - 1395/05/01
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

باید در برابر بدعهدی های امریکا موضع عاقلانه ای اتخاذ کرد/ قرارگاه نماز جمعه، همواره مورد آماج حملات و تهاجمات سخت و نرم دشمنان داخلي و خارجي قرار داشته است

باید در برابر بدعهدی های امریکا موضع عاقلانه ای اتخاذ کرد/ قرارگاه نماز جمعه، همواره مورد آماج حملات و تهاجمات سخت و نرم دشمنان داخلي و خارجي قرار داشته است
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب با اشاره به بدعهدی و فریبکاری های طرف غربی خصوصا امریکا در قبال برجام گفت: لازم است برای احقاق حق مردم ایران، منطق عاقلانه و مشخصی در برابر بدعهدی های آمریکا اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام محمدطاها مهری در خطبه های نمازجمعه این هفته گیلانغرب،اظهار داشت: از مولفه های عزت و پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه، وحدت و انسجام ملی است و باید به هر قیمتی آن را پاس داشت.

وی با اشاره به دشمنی دیرینه و بد عهدی های سران آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ دارد و سران آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی پایبند نبوده و نیستند.

وی با اشاره به گذشت چندین ماه از آغاز برجام، گفت: در این چند ماه پایبندی ایران به تعهداتش فراتر از توافقات رسمی اش با آژانس بود اما آمریکایی ها همان طور که رهبر انقلاب پیش بینی کردند، در بسیاری از موارد متعهد به این سند نبوده اند.

*باید در برابر بدعهدی های امریکا موضع عاقلانه ای اتخاذ کرد
امام جمعه گیلانغرب ادامه داد: رفتار خصمانه سران آمریکا نسبت به تجارت بین المللی با ایران و ایجاد التهاب در بین کشورهای اروپایی نسبت به تجارت با جمهوری اسلامی نمونه دیگری از ادامه دشمنی آنان با ایران است.

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه بعید است این رفتار خصومت آمیز و دشمنی آمریکا با ایران اسلامی پایان یابد، افزود: پس از اجرایی شدن برجام بهتر می توان فهمید که موضوع هسته ای بهانه ای بیش نیست و آمریکایی ها پشت این توافق به موضوعات مهم تری می اندیشند.

امام جمعه گیلانغرب یاد اور شد :مجموع مدل‌هاي رفتاري آمريكا در برابر ايران نشان‌دهنده‌ي اين است كه آمريكايي‌ها نه‌تنها تعهداتشان در قبال ايران را كه طي برنامه‌ي جامع اقدام مشترك، ملزم به اجراي آن بودند، اجرا نكردند، بلكه رفتار خصمانه‌ي خويش در قبال ايران را همچون ۳۷ سال گذشته و بلكه با قوت و سازمان‌دهي بيشتر و دقيق‌تر به پيش مي‌برند و به نظر نمي‌رسد كه خصومت آن‌ها تقليل يابد.

*قرارگاه همواره مورد آماج حملات و تهاجمات سخت و نرم دشمنان داخلي و خارجي قرار داشته است

وی بیان کرد: لازم است برای احقاق حق مردم ایران، منطق عاقلانه و مشخصی در برابر بدعهدی های آمریکا اتخاذ شود.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب در ابلتدای خطبه های امروز به مناسبت 5 مرداد سالروز صدور اولین حکم امامت جمعه در بستر انقلاب اشاره کرد و گفت: پنجم مرداد هر سال يادآور صدور اولين حكم امامت جمعه در بستر انقلاب اسلامي توسط بزرگ معمار انقلاب امام خميني(ره) است، حكمي كه ابوذر انقلاب آيت‌الله طالقاني را به امامت جمعه تهران منصوب و پيرو آن در قلب كشور اسلامي‌مان يعني تهران شاهد پديده‌اي كم‌نظير و فوق‌العاده اثرگذار در پيشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامي بوده و هستيم.

وی ابراز داشت: شايد آن‌روز عظمت اين حكم و يا اقامه نمازجمعه به‌عنوان اساسي‌ترين سنگر مردمي انقلاب درك نمي‌شد ولي اكنون كه به فضل الهي دامنه آن تقريباً تمام كشور را فرا گرفته و تريبونهاي نمازجمعه به مرز ۹۰۰ تريبون نزديك گرديده است و از سنگر نمازجمعه، شبكه رسانه‌اي عظيم و البته قابل اعتماد و اطمينان در پاسداري از ارزشها و آرمانهاي انقلاب اسلامي ساخته، به‌نحوي ابعاد مختلف اين معجزه انقلاب براي دوست و دشمن عيان گرديده است.

 حجت الاسلام مهری تاکید کرد :البته اين تعداد از تريبون‌هاي نمازجمعه را اگر در كنار نمازهاي جمعه برادران اهل سنت خودمان قرار دهيم، به‌حق مي‌توان گفت نمازجمعه در ايران اسلامي، ركورددار و به‌لحاظ كمي و كيفي در سطح جهان اسلام بي‌نظير است و اين همان نعمت و فرصت الهي است كه در جهت قوام‌بخشي به اتحاد و انسجام ملي بايد همواره مورد توجه خاص و عام قرار داشته باشد چه آن‌كه مهم‌ترين مؤلفه عزت و پيشرفت و اقتدار كشور و نظام، در گرو همين اتحاد و انسجام مي‌باشد و بايد به‌ هر قيمتي آن‌را پاس‌ داشت.

وی تصریح نمود:در عظمت و تأثيرگذاري قرارگاه نمازجمعه همين بس كه از ابتداء شكل‌گيري آن تاكنون همواره مورد آماج حملات و تهاجمات فيزيكي، معنوي، سخت و نرم دشمنان داخلي و خارجي قرار داشته است و بهترين گواه، شهداي پرافتخار محراب‌اند كه بعضاً در مسير و يا در محراب اقامه نمازجمعه به افتخار شهادت نايل آمدند.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب اذعان نمود: امروز نيز براي احدي مخفي نيست كه اگر مسأله فساد در ابعاد مختلف اداري و مالي اقتصادي و اخلاقي مطرح است و دغدغه جدي آسيبهاي اجتماعي و حقوقهاي به ناحق نجومي و يا حساسيت پيرامون فتنه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نيز مسائل ارزشي و مهمي همچون امر به معروف و نهي از منكر و عفاف و حجاب و نهادينه‌سازي اقتصاد مقاومتي و ده‌ها و صدها موضوع مهم و ضروري ، تنها كانوني كه مي‌تواند به‌خوبي به منويات رهبري انقلاب لبيك گفته و در جهت مطالبه‌گري عمومي، مسؤولان مربوطه را به "اقدام و عمل" مناسب و شايسته فرا بخواند، تريبونهاي قرارگاه‌هاي نمازجمعه است.

*سالروز عملیات مرصاد ؛ ثبت یک نام بزرگ در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس است

حجت الاسلام مهری در پایان با گرامیداشت سالروز عملیات افتخارآمیز مرصاد، اظهار داشت: این روزها سالروز ثبت یک نام بزرگ در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس است و در این عملیات غرور آفرین، منافقین و دشمنان نظام به خاک ذلت کشیده شدند و شکست خفت باری را تجربه کردند

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد