کد خبر: 104547|08:40 - 1395/04/08
نسخه چاپی

با احزاب در هفته ای که گذشت؛

دعوت از افراد خاص در دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور/ هشدار برای دولت یازدهم

دعوت از افراد خاص در دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور/ هشدار برای دولت یازدهم
مطلع الفجر:قوه مجریه فعلی، به ویژه وزرا و استانداران فعلی قابلیت‌های مطلوب و لازم برای ادامه مسئولیت، فعالیت و تلاش جهادی منظور مردم، جامعه و رهبری را ندارند. بنابراین در صورتی که تغییری در کابینه و استانداران صورت نگیرد، به معنا و مفهوم پذیرفتن یک دوره‌ای بودن دولت روحانی است.

مطلع الفجر–گروه رصد/در بسته جدید با احزاب در هفته ای که گذشت به نشست رئیس جمهور و فعالان سیاسی کشور، هشدار دبیر کل حزب مردم به روحانی، آخرین سیاست های احزاب اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری و دیدار استاندار اصفهان با احزاب و تشکل های سیاسی استان می پردازیم. تغییر نام جمعیت مستقل ایران اسلامی و ایده مرتضی نبوی برای اتحاد اصولگرایان از دیگر عناوین بسته این هفته است.

 

واکنش دبیران احزاب به حضور افراد «خاص» در نشست فعالان سیاسی با روحانی
هفته گذشته ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با فعالان حزبی و سیاسی برگزار شد. آنچه این مراسم را مورد انتقاد قرار داد عدم دعوت دولت از برخی دبیران کل احزاب و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران بود.

احمد شریف فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی خانه احزاب در مصاحبه ای ضمن انتقاد نسبت به این اقدام دولت اظهار کرد: در اواسط جلسه شورای مرکزی خانه احزاب بودیم که متوجه شدیم متأسفانه قرار است چنین مراسمی برگزار شود و جالب بود بسیاری از اعضای شورای مرکزی و هیئت رئیسه از این موضوع بی‌اطلاع بودند.


شریف تصریح کرد: این موضوع باعث شد تا افراد موضع‌گیری کنند و از عدم دعوت از دبیران کل احزاب و به‌ویژه شورای مرکزی خانه احزاب ابراز ناراحتی کنند. در تصاویری که از میهمانان این مراسم منتشر شد، معلوم بود که از افراد غیرحزبی هم به‌عنوان سخنران و هم به‌عنوان میهمان دعوت‌شده بودند.

استاندار اصفهان: احزاب اصولگرا و اصلاح طلب استان بطور مساوی فعالیت می کنند
رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، هفته گذشته در نشست روسا و دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی استان به بیان آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و عمرانی استان پرداخت و اظهار داشت: احزاب فعال و نیمه فعال استان ۷۶ حزب هستند که ۳۴ حزب فعال در استان فعالیت می‌کنند و تعداد احزاب اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به طور مساوی در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳ حزب در استان در حال دریافت مجوز هستند، گفت: در سال گذشته مجوز ۱۸ شعبه در استان صادر گردیده است.

رسول زرگرپور افزود: خوشبختانه در دو سه سال گذشته استان اصفهان تنها استانی بوده است که کنسرت و جلسات سیاسی در آن لغو نشده است.

اصولگرایان هنوز تصمیمی برای انتخابات ۹۶ نگرفته‌اند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی هفته گذشته، درباره اظهارات حجت الاسلام مصباحی مقدم مبنی بر احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات ۹۶ گفت: اصولگرایان در حال حاضر هیچ تصمیمی درباره نامزد مورد علاقه خودشان در ریاست جمهوری ۹۶ ندارند.

وی افزود: صحبتهای آقای مصباحی‌مقدم بیشتر از یک صحبت، ممکن است یک تحلیل باشد و هنوز اصولگرایان حول یک محور واحد درباره نامزد انتخاباتی ۹۶ گرد هم نیامده‌اند. حبیبی درباره وزن‌کشی جریانهای سیاسی در مجلس و ریاست لاریجانی عنوان کرد: وزن مجلس به سمت اصولگرایان است و علامت آن هم ریاست آقای لاریجانی در مجلس است و اصولگرایان در مذاکرات قبل از هیئت‌ رئیسه، در جلسات متعددی که برگزار شد به این نتیجه واحد رسیدند که آقای لاریجانی رئیس مجلس شود.

کابینه ترمیم نشود روحانی یک دوره ای خواهد شد
امرالله شیخیانی دبیرکل حزب مردم ، با تاکید برضرورت تغییر کابینه دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: تغییر و تحول در کابینه و استانداران مبین استمرار دولت یازدهم در دوره بعدی است. شیخیانی خاطرنشان کرد: قوه مجریه فعلی، به ویژه وزرا و استانداران فعلی قابلیت‌های مطلوب و لازم برای ادامه مسئولیت، فعالیت و تلاش جهادی منظور مردم، جامعه و رهبری را ندارند. بنابراین در صورتی که تغییری در کابینه و استانداران صورت نگیرد، به معنا و مفهوم پذیرفتن یک دوره‌ای بودن دولت روحانی است.
دبیرکل حزب مردم با بیان اینکه عقل و تدبیر حکم می‌کند که رییس‌جمهور علاج واقعه قبل از وقوع کند، گفت: در غیر این صورت شکنندگی قوام دولت و ناتوانی استمرار را پذیرفته است چون که چالش‌های موجود و مبتلا به قوه مجریه فعلی در حد بالایی، در ناتوانی رقابت در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم(دوره بعد) تاثیرگزار است.

تغییر نام جمعیت مستقل ایران اسلامی به «حزب مستقل و اعتدال ایران»
قدرت الله حشمتیان، دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران از تغییر نام تشکل متبوع خود خبر داد و گفت: همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در حضور نماینده وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نام جمعیت مستقل ایران اسلامی به «حزب مستقل و اعتدال ایران» تغییر نام داد.
وی افزود: روزنامه این جبهه نیز که درگذشته «جمعیت» نام داشت به «سلام مردم» تغییر نام پیدا کرد.
دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران اسلامی تأکید کرد: اعضای شورای مرکزی و دبیرکل این حزب تغییر نکردند و فقط نام حزب تغییریافته است. جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان نیز همچون گذشته و به قوت کار خود را انجام می‌دهد.

پارلمان اصول‌گرایی، ایده نبوی برای اصولگرایان
«سیدمرتضی نبوی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده»، در پاسخ به این سؤال که «قریب یک سال دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود، اصول‌گرایان باید با چه تدابیر و برنامه‌هایی وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند؟»، گفت: «بنده ایده‌ای را تحت عنوان پارلمان اصول‌گرایی مطرح کردم.

قبل از توضیح درباره این ایده باید بگویم اصول‌گرایان در انتخابات مجلس سعی کردند دور هم جمع شوند و در نهایت سازوکاری پیدا شد و تأکید هم بر ائتلاف حداکثری بود، تاحدودی هم موفق ظاهر شدند و مشاهده کردیم که آرا در تهران و استان‌ها متمرکز شد، به همین جهت در تهران اصول‌گرایان رأی خوبی آوردند. از نفر ۳۱(دکتر حدادعادل) تا نفر آخر آرا خوب بود به طوری که نفر ۶۱ با نفر ۶۰ فاصله زیادی داشت.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: «این نتایج نشان داد که مردم، خصوصاً در این انتخابات، ملهم از مواضع مقام معظم رهبری، گرایش آشکاراً متفاوتی به رأی به فهرست‌ها از خود نشان داده‌اند و این سرمایه‌ای برای پا گرفتن کار تشکیلاتی است.»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد