کد خبر: 104506|09:49 - 1395/04/08
نسخه چاپی

سرقت برای تامین هزینه‌های ازدواج

 
 
 
 
 
زوج جوانی که برای تأمین هزینه‌های ازدواج دست به سرقت زده بودند، روانه زندان شدند.
 
 
 
روزنامه شرق: زوج جوانی که برای تأمین هزینه‌های ازدواج دست به سرقت زده بودند، روانه زندان شدند.

فردی اوایل اردیبهشت با مراجعه به کلانتری شهرزیبا، به مأموران اعلام کرد خدمتکار منزلش همراه دو مرد جوان، تعدادی از اموال خانه او را به ارزش تقریبی ٢٠ میلیون تومان سرقت کرده‌اند. مال‌باخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از حدود دو سال پیش، خانم جوانی به نام نگار به عنوان خدمتکار در منزل من مشغول به کار شد و در این مدت هیچ مشکلی با او نداشتیم تا اینکه روز حادثه وقتی داخل اتاق مشغول کار بودم «نگار» یک لیوان آب‌میوه برایم آورد.

 به محض نوشیدن آب‌میوه، دچار سردردِ شدید و سرگیجه شدم. در همین زمان دو مرد وارد خانه شدند و پس از بستن دست‌وپایم، اموالی از قبیل وجوه نقد، اوراق بهادار و... را به ارزش تقریبی ٢٠ میلیون تومان سرقت کردند و از محل متواری شدند».  کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل سکونت «نگار» (٢٥ساله) در منطقه خزانه شدند و با مراجعه به این محل، اطلاع پیدا کردند «نگار» هم‌زمان با سرقت از آنجا متواری شده است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات، اطلاع پیدا کردند «نگار» از چندی پیش با فردی به نام «علی. گ» آشنا شده و آنها قصد ازدواج دارند. کارآگاهان پس از شناسایی «علی» (٣٢ساله)، مطمئن شدند وی در سرقت حضور داشت. در ادامه مشخص شد «علی» در رستورانی در محدوده بزرگراه شهید حقانی به عنوان پیک‌موتوری کار می‌کند.

 درنهایت این جوان دستگیر و درادامه با شناسایی محل سکونتش در منطقه خزانه و بازرسی از آنجا، همه اموال سرقت‌شده کشف و توقیف شد. با اعتراف «علی» به مشارکت یکی از دوستانش به نام «احسان» (٣٦ساله) در انجام سرقت، احسان نیز بازداشت شد و پس از مواجهه حضوری با «علی» و اطلاع از اعتراف صریح همدستش، به جرم خود اقرار کرد.

سرانجام «نگار» نیز به عنوان طراح اصلی سرقت به دام افتاد. «نگار» به عنوان سرکرده گروه و طراح اصلی سرقت، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «از حدود دو سال پیش به‌عنوان خدمتکار در منزل شاکی مشغول به کار شدم و در این مدت اطلاعات دقیق و کاملی درباره میزان درآمد وی، محل نگهداری طلا و جواهرات و وجوه نقدِ داخل خانه و... پیدا کرده بودم تا اینکه چندی پیش، درحالی‌که برای صرف غذا به رستورانی در محدوده بزرگراه شهید حقانی رفته بودم، با علی آشنا شدم و به یکدیگر علاقه‌مند شدیم.

تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم و به منظور تهیه هزینه‌های زندگی، پیشنهاد سرقت از خانه شاکی پرونده را مطرح کردم. تصور بر آن بود که پول زیادی از سرقت به‌دست خواهیم آورد، اما در زمان انجام سرقت اطلاع پیدا کردیم فقط چند میلیون تومان در خانه وجود دارد که درنهایت با سرقت این مبلغ و مقداری اوراق بهادار و... از محل فرار کردیم».

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به کشف اموال سرقت‌شده و اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت، آنها به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی و هر سه نفر با قرار صادره روانه زندان شدند».
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد