کد خبر: 104332|10:39 - 1395/04/02
نسخه چاپی

رئیس دادگستری گیلانغرب؛

رویکرد دستگاه قضایی گیلانغرب حذف اطاله دادرسی است

رویکرد دستگاه قضایی گیلانغرب حذف اطاله دادرسی است
مطلع الفجر:رئیس دادگستری گیلانغرب از انجام اقدام های موثر در زمینه حذف اطاله دادرسی در دستگاه قضایی این شهرستان خبر داد.

به گزارشمطلع الفجر، همزمان با هفته قوه قضایی، علی خسروی فر در گفت و گو یی، با تبریک هفته قوه قضاییه افزود: عزم دستگاه قضایی گیلانغرب در توجه به حقوق عمومی، حفظ حقوق بیت المال و مبارزه قاطع با مخلان نظم و آسایش عمومی، جدی است.

وی اجرای برنامه های ارشادی قبل از تفهیم دادخواست که منجر به سازش و جلوگیری از تحمیل بار مالی و هزینه های دادرسی را در کاهش حجم ورودی پرونده ها موثر دانست و اظهار داشت: این مهم در دستور کار دستگاه قضایی است.


وی از کاهش حجم ورودی پرونده ها و اطاله دادرسی در دستگاه قضایی گیلانغرب خبر داد و بیان کرد: پرونده های شعبه حقوقی در دست رسیدگی در دستگاه قضایی این شهرستان 67 فقره و شعبه جزایی نیز 31 فقره است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.


رئیس دادگستری گیلانغرب اضافه کرد که از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستگاه قضایی، کاهش آمار زندانیان است که با ابتکار صورت گرفته در راستای اجرای احکام مدنی، ترغیب طرفان به سازش، قبل از بازداشت و اعزام به زندان در بیشتر موارد مثمرثمر بوده است.


خسروی فر گفت: در بحث کیفری نیز با اجرایی شدن قانون آیین دادرسی جدید که در واقع در راستای حفظ حقوق شهروندی تدوین شد، در اعمال مجازات های جایگزین و کاهش جمعیت کیفری موثر بود که در این راستا آرای قابل توجهی بر این اساس صادر شده است.


وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در سوق دادن پرونده های خانوادگی و در حدود صلاحیت، یکی دیگر از راهکارهای تشویق به صلح و سازش و کاهش حجم ورودی پرونده هاست که در این راستا اجرای برنامه های آموزشی حضوری و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اعضای شورای حل اختلاف در دستور کار دستگاه قضایی گیلانغرب است.


این مقام قضایی افزود: باید بگونه ای عمل شود که هر کسی با خیال آسوده، حقوق خودش را اعمال کند و اطمینان داشته باشد اگر تعرضی به این حقوق صورت گرفت مرجعی هست که بتواند حقوق تضییع شده وی را بازگرداند و این یعنی جلب اعتماد مردم به دادگستری که رضایتمندی مردم از وضعیت موجود موید این مطلب مهم و اساسی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد