کد خبر: 104322|10:10 - 1395/04/02
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب؛

پایانه کارگری در بازارچه سومار احداث می شود/مراحل نهایی مطالعاتی جاده دسترسی زله زرد به بازارچه سومار

پایانه کارگری در بازارچه سومار احداث می شود/مراحل  نهایی مطالعاتی  جاده دسترسی زله زرد به بازارچه سومار
مطلع الفجر: فرماندار گیلان غرب از احداث دومین پایانه به عنوان پایانه کارگری در بازارچه مرزی سومار خبر داد .

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،کرم محمدی  با عنوان اینکه پایانه های مجزدر بازارچه در دسور کار است اظهار داشت:عملیات احداث دومین پایانه با عنوان پایانه کارگری در بازارچه مرزی سومار شروع شده است از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت های بازارچه سومار خبرداد.

 

وی همچنین به برنامه های در دست اقدام در خصوص زیر ساختهای  منتهی به بازارچه  تصریح نمود:عملیات سامان دهی رودخانه کنگیر نیز بعنوان یکی از تهدیدات مهم بازارچه شروع شده و درحال انجام است.

 

محمدی  به احداث راه جدید دسترسی شهرستان گیلانغرب به بازارچه از محور زله زرد نیز گفت: تهیه نقشه و مطالعه طرح توسط پیمانکار در مراحل نهایی است و با احداث این راه مسافت گیلانغرب به مرزسومارعلاوه بر تسهیل مناسب  بیش از 20 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

 

وی ابراز امیدواری نمود با اقدامات جدید درحال انجام ، بخش دیگری از مشکلات فراروی توسعه مبادلات مرتفع گردیده و شاهد افزایش روزافزون تجارت از این مرز باشیم.

 

فرماندار گیلان غرب  همچنین به روند رو به رشد مبادلات مرزی از طریق این بازارچه  اشاره کرد و تصریح نمود :طی یکماهه خردادماه بیش از 25000 تن انواع کالا از بازارچه سومار به کشور عراق صادر شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد