کد خبر: 104278|13:14 - 1395/04/01
نسخه چاپی

تصویری، توصیفی ؛

یادواره سردار شهید صفر خوشروان در گیلان غرب برگزار شد+ تصاویر

یادواره سردار شهید صفر خوشروان در گیلان غرب برگزار شد+ تصاویر
مطلع الفجر:ﻣﺮﺍﺳﻢ ﯾﺎﺩﻭﺍﺭﻩ ﺳﯽ ﻭ چهارﻣﯿﻦ ﺳﺎﻟﮕﺮﺩ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺭﺷﯿﺪﺳﭙﺎﻩ ﺍﺳﻼﻡ ﺷﻬﯿﺪ ﺻﻔﺮ ﺧﻮﺷﺮﻭﺍﻥ ﺍﺯ ﺳﺮﺩﺍﺭﺍﻥ ﺑﻨﺎﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎﯼﻏﺮﺏ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱدر گیلانغرب ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ .

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﮐﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﻣﻌﻈﻢ ﺷﻬﺪﺍ ﻭ ﺟﻤﻌﯽ از مردم  ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ؛حجت الاسلام و المسلمین سید سیف اله موسوی ﺿﻤﻦ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﯾﺎﺩ ﻭﺧﺎﻃﺮﻩ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺭﺷﯿﺪ ﺳﭙﺎﻩ ﺍﺳﻼﻡ ﺷﻬﯿﺪ ﺻﻔﺮ ﺧﻮﺷﺮﻭﺍﻥ ﻭ 750 ﺷﻬﯿﺪﻭﺍﻻﻣﻘﺎﻡ ﮔﯿﻼﻧﻐﺮﺏ ﮔﻔﺖ : عزت ، کرامت و جایگاه متعالی امروز کشور عزیزمان مدیون ایثارگری و جانفشانی های شهدای عزیز است .

 

وی ارمان شهدا را پیوسته در دفاع از ارزشها و آموزه های دینی و انقلابی عنوان کرد و تصریح نمود : شهدا به ارمانهای انقلاب و اصول دین واقف و بلکه معتقد بودند و از این رو با خدا معامله کردند و این نشان از خلوص و طهارت عقیده و نیاتشان داشت و البته به همین واسطه در جایگاه واقع شده اند  که " عند ربهم یرزقون " اند .

 

 مدیر حوزه علمیه مطلع الفجر ثبات بر عقیده و اصول انقلاب را از شاخصه های خواص انقلابی دانست و گفت : بسیاری بودند که در ابتدا در سنگر انقلاب رشد کرده بودند اما به واسطه گم شدن در گرداب فتنه و حوادث روزگار دچار روزمرگی شدند و راه حق و حقیقت را و راه انقلاب را گم کردند و امروز در موضعی منفعلانه واقع شده اند .

 

 وی با اشاره به اینکه اصول انقلاب اصولی  منشعب از اصل اسلام عزیز است گفت : اصول انقلاب اسلامی اصولی تغییر ناپذیر است وباید گفت ازسویی همان نیروهای متعصب و انقلابی امروز به سان جوانان انقلابی سال 57 هستند چرا که هردو دل در گروه اسلام ، امام و ارمانهای انقلاب و ولایت فقیه دارندو باید گفت اصول انقلاب تفسیر بر انگیز و تغییر پذیر نیست که هر کس به لسان خود اصول انرا تفسیر و تغییر دهد .

 

حجت الاسلام  موسوی در ادامه شهید خوشروانها را نمونه های از ایثار و وارستگی دانست که امروز ما به واسطه جایگاه معنوی  انها باید پیرو مکتب انها که همان مکتب سید الشهدا.ع. و ارمانهای انقلاب است باشیم و البته نباید به عنوان واسطه  و مروج فرهنگ جهاد و شهادت در بین نسلهای بعد از دوران دفاع مقدس رسالت عظیم خود را در بازنشر این فرهنگ متعالی و معنوی فراموش کنیم.

 

سردار شهید صفر خوشروان از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سپاه و جبهه گیلان‌غرب بود که در سی و یکم خرداد ماه سال 1361 در جبهه آوزین به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید خوشروان قبل از انقلاب چون تحت تعقیب ساواک بود به کشور عراق رفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به کشور بازگشت.

 

سردار خوشروان در آغاز جنگ تحمیلی به همراه رزمندگان و مردم غیور گیلان‌غرب سدی در برابر دشمن ساخت و از سقوط حتمی گیلان‌غرب در پی یورش ارتش بعثی جلوگیری کرد.

 

وی علاوه بر اینکه فرماندهی نیروهای رزمنده را برعهده داشت خود نیز به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل ایفای نقش می‌کرد که در این حین چهار بار مجروح شد و توانست رکورد خنثی سازی مین در یک روز را با خنثی کردن 1200 عدد مین در یک روز در سطح کشور از خود بجای بگذارد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد