کد خبر: 103811|19:23 - 1395/03/21
نسخه چاپی

امام جمعه گیلان غرب در خطببه های نماز جمعه ؛

گرایش سیاسی که درخدمت سكولاريسم و ليبراليسم باشد انقلابی نیست /سیاسیونی انقلابیند که برای تعميق اين نظام كار كند

گرایش سیاسی که  درخدمت سكولاريسم و ليبراليسم باشد انقلابی نیست /سیاسیونی انقلابیند که برای تعميق اين نظام كار كند
مطلع الفجر: امام جمعه گیلان غرب گفت:سياسيون هم انقلابى و غيرانقلابى دارند، يك گرايش سياسى زمانى انقلابى است كه براى تعميق اين نظام كار كند، نه اين‌كه دررفتار و موضع‌گيرى‌هايش در خدمت سكولاريسم و ليبراليسم باشدچرا که ممكن است يك جريان سياسى در خود افراد با سابقه در انقلاب داشته باشد ،اما انقلابى نباشد.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه و در مصلی مسجد جامع گیلان غرب اظهار داشت:تأكيدات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم انقلابى بودن و انقلابى ماندن، بيانگرآن است كه توطئه‌هاى دشمنان عليه انقلاب بسيارگسترده شده است و بدخواهان انقلاب اسلامى مى‌خواهند با حساسيت‌زدايى مردم نسبت به ارزشهاى انقلاب به اهداف شوم خود كه همانا تسلط مجدد بر سرنوشت و مقدرات كشور مىباشد، دستيابى داشته باشند.

 

وی تصریح نمود : بنابراين ازمنظرمقام معظم رهبرى "يك عالم دينى انقلابى، دغدغه‌اش اين است كه چگونه بايد از اين دستاوردها دفاع كند" ،  انقلابى بودن در همه شئون مى‌تواند وارد شده و نحوه رفتار را عوض كند و به‌همين‌دليل است كه كشور ما با انقلابى بودن سرپا مانده و همين روحيه، غرب را ناراحت كرده است، اظهارات اخير يكى از مقامات آمريكا در كنگره مبنى بر اين‌كه «ايرانى‌ها هنوز جهات انقلابى بودن را دارند» بيانگراين واقعيت است،كه انقلابى بودن زمان ندارد، كهنه نمى‌شود و مربوط به يك دوره بين خرداد 42 تا بهمن 57 نيست بلكه نسل به نسل نو مى‌شود و ممكن است افرادى در اين ميان انقلابى باشند و بعد از مدتى از آن بيفتند.

 

* برخى افرادمعلوم‌الحال،به جوانان انقلابى در كشور، برچسب خشن بودن مى‌زنند

امام جمعه گیلانغرب افزود:متاسفانه برخى افراد به‌صورت نادانسته و البته تعدادى معلوم‌الحال با برچسب‌زنى‌هاى زشت به جوانان انقلابى در كشور، برچسب خشن بودن مى‌زنند و اين درحالى است كه فرد انقلابى «باهوش»، «داهى» و «خوش‌مشرب» است، اما از سوى ديگر يك انقلابى بايد اين سؤال همواره برايش مطرح باشد كه چرا مسلمانان يمن كشته مى‌شوند؟ گناه مردم سوريه چيست؟ جبهه مقاومت چيست؟اين مفهوم از انقلابى بودن، بسيار سرزنده، عميق و پرظرفيت است و همه شئون زندگى را در بر مى‌گيرد.

 

حجت الاسلام مهری ابراز داشت:سياسيون هم انقلابى و غيرانقلابى دارند، يك گرايش سياسى زمانى انقلابى است كه براى تعميق اين نظام كار كند، نه اين‌كه دررفتار و موضع‌گيرى‌هايش در خدمت سكولاريسم و ليبراليسم باشدچرا که ممكن است يك جريان سياسى در خود افراد با سابقه در انقلاب داشته باشد و رسانه‌هاى پرادّعا در اختيار داشته باشد اما انقلابى نباشد، انقلابى بودن سياسيون بسيار مهم و تأثيرگذار است و سياستمدارى كه به نهضت بيدارى اسلامى حساس نيست، انقلابى نيست‌

 

 

*با وجود تذکرات تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن ، نهادهاى مهم اجرايى به وظيفه خود در اين‌زمينه عمل نکرده اند

وی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص این مطلب که "در موضوع فرهنگ، نوعى ولنگارى و بى‌اهتمامى در دستگاه‌هاى فرهنگى به چشم مى‌خورد" ابراز داشت:آنچه كه مقام عظماى ولايت از آن به‌عنوان ولنگارى فرهنگى ياد نمودند، در واقع جمع‌بندى رويكرد مديريت فرهنگى كشور در قبال تذكرات و هشدارهاى مكرر معظم له در يك عبارت بود.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب یاد اور شد :در حالى‌كه سال‌هاست رهبرى از تهاجم فرهنگى و نفوذ ياد كرده و ضرورت تشكيل قرارگاه‌هاى فرهنگى را گوشزد كرده و نسبت به تغيير سبك زندگى مردم در زير سايه تهاجم فرهنگى ابراز نگرانى كرده و هشدار مى‌دهند؛ طبعا انتظار آن بود كه مديريت فرهنگى كشور از شوراى انقلاب فرهنگى كه قرارگاه نخست سياستگذارى شمرده مى شود تا نهادهاى مهم اجرايى چون وزارت ارشاد به وظيفه خود در اين‌زمينه عمل نمايند.

 

حجت الاسلام مهری با طرح این سوال که ، ولنگارى فرهنگى چيست؟ تصریح نمود:بى‌قيدى و بى‌بندوبارى در امر مديريت فرهنگى در حوزه شناخت آسيب‌ها و ارايه راه‌حل در موضوعات فرهنگى خود را نشان مى‌دهد، دهها سازمان و نهاد فرهنگى در كشور به فعاليت مشغولند اما تغيير ارزش‌هاى اجتماعى از اسلام‌گرايى به‌سوى فرهنگ‌هاى منحط، محصول بى‌برنامگى و يا عدم شناخت چه كسانى است و چرا نتيجه‌اى از اقدامات اين نهادها و سازمان‌هاى فرهنگى مشاهده نمى‌كنيم؟

 

*مديران اجرايى نبايد به طرح افق‌ها و تفاسير متفاوت با رهبرى بپردازند

امام جمعه گیلانغرب با تاکید به اینکه  با وجود تذکرات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبرى اما تغييرات منفى اجتماعى همچنان ادامه دارد اظهار داشت:   واقعيت آنست به نظر مى‌رسد كه درك مشتركى از مسأله وجود نداردچرا که رهبرى نظام به‌عنوان ناخداى كشتى امت اسلامى به ابعاد مختلف ديدگاه خود پرداخته‌اند و جامعه و دلسوزان نيز درستى تحليل ايشان را هرروزه احساس مى‌كنند ولى از سوى بعضى از مسؤولان، نظرات و بعضا تفاسير مختلفى از موضوع ابراز مى‌شود.

 

حجت الاسلام  معری گفت:طبعا طرح ديدگاههاى مختلف در حوزه نظرى اشكال نداشته و نشان از آزادى فكرى داشته و موجب عمق در فهم موضوع مى‌شود؛ اما نبايد امر بر مسؤولان اجرايى مشتبه شود؟ نظريه‌پردازى متعلق به حوزه نظرى و دانشگاهها و حوزه‌هاى علميه است و نه به دولت و نهادهاى اجرايى.

 

امام جمعه گیلانغرب افزود:مديران اجرايى نبايد نقش اجرايى خود را ناديده گرفته و در اين موضوعات به طرح افق‌ها و تفاسير متفاوت با رهبرى بپردازند،اين اختلاط نقش‌ها نمود كامل و مصداق اتم ولنگارى فرهنگى است و در گام نخست،  دولت،شوراى  عالی انقلاب فرهنگى و وزارت ارشاد و نهادهاي كه مخاطب هشدار رهبرى هستند به‌جاى فرافكنى بايد خود را مخاطب اين اعتراض رهبرى شناخته و مسؤولانه برخورد نمايند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد