کد خبر: 103384|11:48 - 1395/03/10
نسخه چاپی

واکنش به حوادث حوزه کمالیه

 

 
 
 
در هفته‌ای که گذشت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد به خاطر درگیری برخی افراد با طلاب این حوزه به صدر اخبار ایران آمد. درگیری‌هایی که به نظر می‌رسد به خاطر توهین‌های حسین‌الله‌کرم نسبت به مادر، همسر و فرزند هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد.
 
 
 
عصر ایران: در هفته‌ای که گذشت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد به خاطر درگیری برخی افراد با طلاب این حوزه به صدر اخبار ایران آمد. درگیری‌هایی که به نظر می‌رسد به خاطر توهین‌های حسین‌الله‌کرم نسبت به مادر، همسر و فرزند هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد.

 یکی از طلاب این حوزه که شاهد این درگیری‌ها بوده است ماجرا را اینگونه روایت می‌کند:«پس از این حرمت‌شکنی برخی از طلبه‌ها خواستند این افراد صحن مسجد را ترک کنند اما این به مذاق هتاکان خوش نیامده و شعار مرگ بر سازشکار سر دادند و اقدام به شکستن شیشه‌های حوزه علمیه کردند. متأسفانه در این حادثه ۵ نفر از طلاب از ناحیه سر، کمر، کتف، دست و بینی مصدوم شدند. یکی از عوامل خودسر گویا قصد مشت زدن به صورت مدیر حوزه را داشته که یکی از طلاب که به دنبال ممانعت از این کار بوده، بینی‌اش شکسته است.»

شاهدان عینی درگیری هفته گذشته در حوزه علمیه کمالیه از حضور افرادی در مراسم خبر داده‌‌اند که همراه خود وسایلی از قبیل شوکر، باتوم و گاز اشک‌آور داشتند.آنها معتقد هستند این افراد در تجمع اعتراضی به حضور فائزه هاشمی در خرم‌آباد هم حضور داشتند، اما فرمانده سپاه استان اعلام کرده‌ است که این افراد هیچ نسبتی با این نهاد نظامی نداشته‌اند.

در همین رابطه به سراغ محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم رفتیم تا از او جویای حوادث حوزه علمیه کمالیه شویم.

محمدرضا ملکشاهی راد در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران گفت: گزارش‌هایی که به ما رسیده است حاکی از این نیست که طلاب کتک خورده باشند،اعتراضاتی انجام شده است و مقابله‌هایی نیز انجام شده است ولی ما بچه های حزب الهی و بسیجی را می‌شناسیم و مقید هستند و به حوزه هتک حرمت نمی کنند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر هتک حرمتی به طلاب و یا حوزه علمیه صورت گرفته باشد این هتک حرمت را محکوم می کنیم اظهار داشت:ممکن است در این جلسه نقدی نسبت به برخی افراد صورت گرفته باشد و نقد اشخاص در جامعه ما آزاد و متدوال است.

ملکشاهی ادامه داد: ما منکردرگیری‌های لفظی که در این جلسه صورت گرفته است نیستیم و ممکن است افرادی نفوذی که نمی‌توانند شرایط مناسب را تحمل کنند به این جلسه رفته‌اند و باعث بهم زدن آن شده‌اند که ما پیگیری‌های لازم را برای شناسایی این افراد انجام می‌دهیم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد