کد خبر: 102983|11:01 - 1395/03/02
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب در جشن نیمه شعبان؛

دشمنان اسلام همواره از گسترش فرهنگ مهدویت و عاشورا هراسان بوده اند

دشمنان اسلام همواره از گسترش فرهنگ مهدویت و عاشورا هراسان بوده اند
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت :دشمنان اسلام از گسترش فرهنگ مهدویت و عاشورا بسیار هراسانند ، شیعه با تکیه بر این فرهنگ ایثار ، شهادت ،پویای، حماسه ، ازخود گذشتگی ، آزادگی و مبارزه با ظلم را می اموزد .

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری در ایین جشنی که به مناسبت میلاد حضرت مهدی موعود .عج . در پارک شاهد گیلانغرب و با حضور هزاران نفر از مردم این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: اعتقاد به موعود و منجی در همه ادیان مطرح بوده و عقیده مشترک همه انها به شمار می اید و البته هر دین و مکتبی متناسب فرهنگ دینی و ملی خود از موعود اخرین به نامی  یاد کرده است .

 

وی افزود:در تمام ادیان و مذاهب از ایین بودا ،زرتشتف یهود و مسیحی و اهل سنت  عقیده به منجی بزرگ ، یک عقیده عمومی و مشترک است و اختصاص به یک قوم و ملت و دین نیست وادیان و مذاهب گوناگون که در جهان حکومت میکنند ، عموما ظهور او را خبر داده اند، اگرچه در اسم او اختلاف دارند .

امام جمعه گیلانغرب   تصریح نمود :اعتقاد به مهدی موعود .عج. تنها یک باور اسلامی نیست  و رنگ خاص دینی ندارد بلکه برای خواسته ها و ارزوهای همه انسانها با کیش ها ومذاهب گوناگون است .

حجت الاسلام مهری با تاکید بر وظایف و تکلیف منتظران واقعی ابراز داشت:نخستین و مهمترین وظیفه منظران در دوران غیبت امام زمان .عج. این است که امام خود را بشناسند چرا که امام شناسی یکی از اعتقادات و باورهای دینی شیعیان است .

وی گفت:تهذیب و خودسازی یبکی دیگر از وظایف منظران  واقعی است و ما به عنوان منتظران ان امام عزیز باید در راستای اصلاح خود اقدام کنیم و قابل تصور نیست که فردی شیعه و منتظر باشد ولی به انواع الودگی ها مبتلا باشد .

 امام جمعه گیلانغرب اظهار داشت:منتظران واقعی نباید نسبت به اصلاح جامعه بی تفاوت باشند  چرا که یکی از راههای زمینه سازی برای ظهور ان حضرت مبارزه با مفاسد اجتماعی است ودشمنان اسلام از گسترش فرهنگ مهدویت و عاشورا بسیار هراسانند ، شیعه با تکیه  بر این فرهنگ ایثار ف شهادت و پویای، حماسه ، ازخود گذشتگی ، آزادگی و مبارزه با ظلم را می اموزد .

 

وی به پویایی و امید افرینی در فرهنگ مهدویت اشاره کرد و تصریح نمود:فرهنگ مهدویت امید به اینده را نوید می بخشد از این رو دشمنان اسلام از جمله استکبار جهانی برای وارد کردن ضربه به تشیع همیشه در صدد هستند تا این دو فرهنگ رات به چالش کشیده و شکست دهند.

 حجت الاسلام مهری بر ضرورت اتحاد مذاهب و ادیان تاکید کرد و یاد اور شد :مسلمانان و منتظران حقیقی باید با اسیبهای  جدی که فرهنگ عاشورا و مهدویت را تهدید میکند مبارزه کنند و در این راستا باید با یکیدیگر متحد شوند چرا که دشمن مشترک ما استکبار جهانی است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد