سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 102887|11:29 - 1395/02/30
نسخه چاپی

مراکز فراگیر کانون پرورش فکری در سراسر کشور راه اندازی می‌شود

مراکز فراگیر کانون پرورش فکری در سراسر کشور راه اندازی می‌شود
مطلع الفجر: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: تا پایان امسال مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همه استان‌ها راه اندازی می‌شود.

به گزارشمطلع الفجرعلیرضا حاجیان زاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموریت کانون عمدتاً غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است و تلاش می‌شود با فعالیت های جذاب برای بچه ها اوقات فراغت آنها را هم مفرح و هم پرمحتوا سازیم.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت اندیشه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از حوزه‌های فعالیت کانون عنوان کرد و افزود: در سراسر کشور احداث کتابخانه های کانون را در دستور کار داریم.

 

حاجیان‌زاده تلاش برای شکوفایی استعدادهای کودکان در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی را از دیگر حوزه‌های فعالیت کانون عنوان کرد و گفت: در کتابخانه به جز کتابخوانی، ۴۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی داریم که معمولا کودکان در کنار کتابخوانی به این فعالیت ها نیز می پردازند.

 

وی با اشاره به وجود ۹۴۰ مرکز فرهنگی - هنری در سراسر کشور افزود: این مراکز در واقع کتابخانه های کانون هستند و از این تعداد، ۱۱۶ مرکز سیار روستایی است  که ماشین های مجهز به کتابخانه و امکانات سمعی و بصری نیز در مناطق محروم حضور خواهند داشت.

 

این مسئول بیان کرد: ۵۳ مرکز پستی داریم که امکانات کتاب را از طریق پست در اختیار کودکانی که از مراکز ثابت محروم هستند قرار می دهد و هر ۱۵ روز یک بار، دو کتاب برای بچه ها ارسال می شود و به تازگی مراکز فراگیر را نیز افتتاح کردیم که کودکان دارای معلولیت از نظر جسمانی، بینایی، شنوایی از آنها استفاده می کنند و مجهز به کتاب های صوتی و سایر امکانات سمعی و بصری است.

 

حاجیان زاده با ادامه توضیحات افزود: تاکنون ۱۷ مرکز فراگیر راه اندازی شده و تا پایان سال پیش بینی می شود در همه استان ها حداقل یک مرکز فراگیر را راه اندازی کنیم.

 

وی با بیان اینکه در کنار این مراکز تولیداتی نیز در کانون ها صورت می گیرد، افزود: بخش انتشارات کانون از اولین ناشران حوزه کتاب کودک در کشور است و مبدع کتاب کودک در ایران از ۵۰ سال قبل کانون بوده و در کنار این اقدامات تولید فیلم، تئاتر، اسباب بازی و سرگرمی های سازنده نیز در دستور کار قرار دارد و به عنوان مثال تولید موسیقی سرود به شکل حرفه ای تولید و در اختیار مراکز و سایر بخش های مختلف قرار می گیرد.

 

مرکز فرهنگی - هنری غرب کشور در کرمانشاه افتتاح می شود

 

حاجیان زاده اضافه کرد: در زمینه فیلم در بخش سینمایی اخیرأ چند کار جدید را شروع کردیم، از جمله فیلم سینمایی «پایان رویاها در روزهای پایانی» به کارگردانی محمد علی طالبی که فیلمبرداری خود را می گذراند بعد از مراحل فیلمبرداری و تدوین برای اکران آماده می شود.

 

وی ادامه داد: تدوین فیلم نامه‌ای برای تهیه فیلمی سینمایی به کارگردانی کمال تبریزی در حال پیگیری است اما شروع فیلمبرداری موکول به تصویب فیلم نامه است.

 

 حاجیان زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکیر فرمودند که پیوست فرهنگی در تولیدات مراعات  شود و ما به پیروی از این فرمایش کار را با این انگیزه آغاز کرده ایم و سریال دیگری با موضوع «انقلاب اسلامی و نقش کودکان و نوجوانان در انقلاب اسلامی» شامل سریالی ۴۰ قسمتی و هر قسمت ۴۰ دقیقه در حال تدوین است که به محض آمادگی در تلویزیون به نمایش گذاشته می شود.

 

این مسئول افزود: فیلم کوتاه دیگری به شکل میان پرده در حال تولید هستیم و تاکنون ۲۰ فیلم کوتاه چند دقیقه توسط کانون ساخته شده است و دو نوع کار تولیدی داریم یکی به شکل حرفه‌ای که به دست افراد حرفه ای ساخته می شود و نوع دیگر تولید کتابخانه ای است که جایگاه خود را دارد.

 

وی با ادامه توضیحات گفت: در کتابخانه ها کارگاه انیمیشن را داریم که کودکان با هدایت مربیان انیمیشن های کوتاه می سازند و حتی جشنواره فیلم کودک برای کودک را داریم که بیشتر جنبه آموزش برای کودکان را دارد.

 

حاجیان زاده افزود: ما در راستای مشاهده فعالیت های کانون ها سفرهای استانی رادر برنامه داریم و مرکز فرهنگی - هنری غرب کشور که در کرمانشاه افتتاح می شود یک پروژه اهدایی توسط مقام معظم رهبری است.

 

وی وضعیت کانون کرمانشاه را خیلی خوب و فعال عنوان کرد و گفت: در برنامه توسعه نسبت به استان کرمانشاه دید توسعه ای خواهیم داشت و برای راه اندازی مرکز فراگیر در کرمانشاه نیز در حال برنامه ریزی هستیم که تا پایان سال آماده می شود و علاقه مندیم تعداد کتابخانه های سیار را افزایش دهیم و در استان کرمانشاه یک مرکز وجود دارد و که امیدواریم این تعداد را به ۵ کتابخانه برسانیم.

 

حاجیان زاده بیان کرد: مجموعأ ۵ میلیون نفر از کودکان و نوجوانان کشور عضو کانون بوده که همه آنها به شکل های متفاوت در کانون عضو هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد