کد خبر: 102536|11:30 - 1395/02/15
نسخه چاپی

مرگ تلخ یک زن در آتش بیمارستان

 
 
 
 
 

 

 
 
 
بیمارستان ١٧شهریور شهر برازجان استان بوشهر بامداد روز سه‌شنبه آتش گرفت. این بیمارستان که از ساعت چهار بامداد روز سه‌شنبه ١٤اردیبهشت آغاز شده بود، پس از ٣ساعت تلاش آتش‌نشانان و نيروهاي مديريت بحران مهار شد. علت این حادثه اتصال کابل‌های برق اعلام شده است.
 
 
 
روزنامه شهروند: بیمارستان ١٧شهریور شهر برازجان استان بوشهر بامداد روز سه‌شنبه آتش گرفت. این بیمارستان که  از ساعت چهار بامداد روز سه‌شنبه ١٤اردیبهشت آغاز شده بود، پس از  ٣ساعت  تلاش آتش‌نشانان و نيروهاي مديريت بحران مهار شد. علت این حادثه اتصال کابل‌های برق اعلام شده است.

با کمک نیروهای بیمارستان و امداد و آتش‌نشانی، بیماران بستری در این بیمارستان تخلیه و به خارج ساختمان منتقل شدند.  مديركل دفتر مديريت بحران استانداري بوشهر گفت: ١٣ بیمار در این بیمارستان بستری بودند که همه بيماران از ساختمان آتش‌گرفته خارج و براي پيگيري درمان به بيمارستان شهيد گنجي شهر برازجان منتقل شده‌اند.

فقط يك نفر  از بيماران زنی حدودا  ٧٠ساله  كه حال وی وخیم گزارش شده  بود  به علت خفگی پس از  انتقال به بيمارستان شهيد گنجي جان باخت.

مديركل دفتر مديريت بحران استانداري بوشهر اظهار كرد: اين آتش‌سوزي به علت اتصال برق در بخش مونيتورينگ آي‌سي‌يو قلب رخ داد و به بخش‌هاي درمانگاه تخصصی ‌ای‌سی‌یو سرايت كرد. وي بيان كرد: هم‌اكنون بخش‌هاي آي‌سي‌يو، قلب و درمانگاه تخصصي بيمارستان ١٧شهريور برازجان به علت اين آتش‌سوزي آسيب كلي ديده است. قائدي گفت: ميزان خسارت مالي و جاني اين آتش‌سوزي پس از پاكسازي محل و بررسي كامل توسط كارشناسان برآورد و اعلام خواهد شد.

آتش‌سوزی از یک جرقه آغاز شد

یک منبع آگاه می‌گوید: ساعت ٣:٥٠ صبح سه‌شنبه  مانيتورينگ (نمایشگر)  یکی از بخش‌های قلب بیمارستان که بالای بیماری بود جرقه زد و به دلیل نزدیکی به کپسول اکسیژن، شعله‌ور شد. وی ادامه داد: کشیک‌های این بخش خانم بوده و توان کنترل آتش را نداشتند، ضمن این‌که سقف کاذب بیمارستان نیز منجر به سرایت آتش به دیگر بخش‌های بیمارستان شد و آن را گسترده کرد. این منبع آگاه ادامه داد: ١٣بیمار در بخش قلب بیمارستان بستری بودند که با ٥دستگاه آمبولانس بیمارستان و هلال‌احمر به بیمارستان شهید گنجی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: زن ٧٠ ساله‌ای که جرقه از بالای سر وی بود، به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. به گفته وی، بر اثر این حادثه، بخش‌هاي آي‌سي‌يو، قلب و درمانگاه بيمارستان ١٧ شهريور به علت اين آتش‌سوزي آسيب ديده است. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان بوشهر حادثه آتش‌سوزی بامداد روز سه‌شنبه  در بیمارستان ١٧ شهریور را تشریح کرد و  گفت:   در این آتش‌سوزی زن ٧٠ ساله که دوبار سابقه سکته قلبی داشته و از ناحیه پا فلج بود، به دلیل سرعت آتش‌سوزی و خفگی جان باخت.دکتر علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با «خلیج فارس» اظهار داشت:   بیمار بستری در بخش قلب با کمک کادر پرستاری، پزشک مقیم قلب و نیروهای امداد از محل حادثه خارج شده و با آمبولانس‌های بیمارستان و هلال‌احمر به بیمارستان شهید گنجی انتقال یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بخش‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو بیمارستان شهید گنجی برازجان فعال و در کنار بیمارستان قلب بوشهر آماده پذیرش بیماران قلبی و پوشش دادن خدمات بیمارستان ١٧ شهریور است.

رئیسی با اشاره به این‌که در حادثه  روز سه‌شنبه  بخش سی‌سی‌یو، اورژانس و درمانگاه بیمارستان ١٧ شهریور آسیب دیده، اظهار داشت: هم‌اکنون جدی‌ترین مشکل ما در زمینه خدمات ارایه درمانگاه بیمارستان است که باید به سرعت  درخصوص جایگزین آن تصمیم‌گیری کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد