کد خبر: 102355|15:41 - 1395/02/12
نسخه چاپی

اختصاصی/معلم فداکار واقف گیلانغربی؛

دیه فرزند و برادرم را وقف یک سنت خداپسندانه کردم/ سه مدرسه در دهستان چله برای روستاهای محروم ساخته میشود

دیه فرزند و برادرم را وقف یک سنت خداپسندانه کردم/ سه مدرسه در دهستان چله برای روستاهای محروم ساخته میشود
مطلع الفجر:همزمان با روز معلم بود که از وقوع یک اتفاق حسنه در شهرستان که بانی ان یک معلم فداکار بود باخبر شدیم بر اسن اساس ضمن هماهنگی با وی زمینه گفتگویی کوتاه را فراهم نمودیم /

مطلع الفجر/اری صحبت از  معلم فداکار گیلانغربی  است که با مراجعه به دفتر مدیر آموزش و پرورش شهرستان  دیه فرزندو برادرش را وقف ساخت مدرسه سازی  کرد .

 

 پیروز پرنون پدر مرحوم محمدجواد پرنون دانشجوی سال دوم رشته ی شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه ،دیه فرزندو برادرش  مرحوم یونس پرنون  دارای مدرک ارشدحقوق خصوصی که بر اثر حادثه تصادف فوت شده بودند،را برای احداث آموزشگاه در روستاهای چشمه پهن فریدون، قمرالی و سنگچین صالح وقف کرد.

 

انچه میخوانید  نتیجه گفتگویی است که با واقف فداکار و معلم دلسوز گیلانغربی توسط خبرنگارمطلع الفجرانجام شده است:

با سلام و ادب، اقای پرنون در باره این تصمیم ارزشی و فداکارانه شما هرچی بگوییم در مقیاس سپاس نمیگنجد اما اگر اجازه بفرمایید در باره  ان سوالهامون را چنین مطرح کنیم ؛ .

*حادثه  فوت عزیزان شما چطور به وقع پیوست و در کجا بود ؟

معلم فداکار واقف در پاسخ این سوال گفت: این حادثه  متسفانه در 24 شهریور پارسال و در جاده ژاورمرگبر اثر تصادف  رانندگی رخ داد که برای ما خیلی درناک و غم انگیز بود .

*ضمن اینکه از خداوند برای مرحومان طلب رحمت وغفران الهی و برای شما و خانواده معزز صبر و شکیبایی  داریم بفرمایید که فوت شدگان این حادثه چه نسبتی با شما داشتند ؟

وی ابراز داشت : طی این حادثه دردناک متاسفانه  من تنها فرزند ذکور و برادرم را از دست دادم .

* چطور تصمیم گرفتین که دیه مرحومان را برای یک کار خیرانه وقف کنید، دلیلش چی بود ؟

پدر مرحوم محمدجواددر پاسخ این سوال آثار معنوی و ثواب این عمل را عنوان کرد و یاد اور شد و خاطر نشان کرد:یکی اینکه اون مرحومان ناکام ازدنیارفتن وحداقل ثوابی ازاین کارخیرنصیبشون بشه دوم اینکه خودم فرهنگیم ومیدونم دست آموزش وپرورش خالیه وازطرفی عدم وجودفضای مناسب چه تاثیرات منفیی رودانش آموزان ومعلمان میذاره  و بر همین اساس بود که تصمیم به وقف در عرصه تعلیم و تربیت به لحاظ ثواب دنیوی و ما تاخرش گرفتیم .

*ممکنه بفرمایید ساخت مدارس از محل وقف شما قراره در کدام دهستان و یا روستای شهرستان گیلانغرب انجام بشه ؟

معلم فداکار واقف  گیلانغربی در این باره گفت :احداث آموزشگاه در روستاهای چشمه پهن فریدون، قمرالی و سنگچین صالح که در دهستان چلسه از توابع گیلانغرب است که انشاله خدا قبول کند .

 اقای پرنون ضمن سپاس و قدردانی از جنابعالی به خاطر تبیین این سیره  حسنه و اهمیت به مقوله وقف ، از خداوند برای شما سلامتی و برای  درگذشتگان رحمت الهی را خواهانیم .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد