کد خبر: 102033|14:47 - 1395/02/04
نسخه چاپی

مدیر امور آب گیلانغرب :

در سه سد گیلانغرب بیش از 73 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است

در سه سد گیلانغرب بیش از 73 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است
مطلع الفجر:مدیر امور آب شهرستان گیلانغرب گفت :مجموع مخازن سدهای مخزنی در دست بهره برداری که85 ملیون متر مکعب گنجایش دارند هم اینک بیش از 73ملیون متر مکعب اب در 3سد مخزنی گیلانغرب ،دایک چشمه سراب وزاگرس ذخیره گردیده است .

عبدالرضا عبدالمحمدی  در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجرو در پاسخ به سوالاتی در خصوص اخرین وضعیت آب ذخیره شده در سدهای شهرستان و مقایسه میزان بارشها در سال ابی جاری اظهار داشت :با عنایت به اینکه کشو رما دراقلیم اب هوای خشک ونیمه خشک قرار دارد ودر پی خشکسالی های چند سال گذشته اکثر چشمه ها خشک گردیده بود اما خشبختانه در سال ابی 94-95 وتغیرات محسوس اب هوای میزان بارندگی ونزولات اسمانی بطور چشمگیری افزایش یافته است به نحوی که اکثر چشمه ها که سالیان سال  است خشک گردیده اند به جوشش در آمده اند.

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/img_5404.jpg

*بزرگترین سد مخزنی خارج از بستر در شرف سر ریز شدن است.

این مسوول با اشاره به اینکه اکثر رودخانه ها وانهاردر پی بارشهای اخیر  پر اب گشته اند و وضعیت کشاورزی بسیار عالی به نظر می رسد تصریح نمود :بر اساس اندازه گیری باران سنجی در ایستگاه امور اب شهرستان 722میلیمتر به ثبت رسیده است.

عبدالمحمدی به میزان بارشها در  امسال و سال گذشته اشاره داشت و ابراز نمود:میزان بارندگی در فروردین ماه 95-126میلیمتر به ثبت رسیده است لذا میزان بارندگی به سال ابی گذشته 270/افزایش و همچنین  میزان بارندگی نسبت به دوره بلند مدت در شهرستان گیلانغرب 181/ افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر امور آب شهرستان گیلانغرب مجموع حجم مخازن سدها در گیلانغرب را عنوان و اذعان نمود :مجموع مخازن سدهای مخزنی در دست بهره برداری که85 ملیون متر مکعب گنجایش دارند هم اینک بیش از 73ملیون متر مکعب اب در 3سد مخزنی گیلانغرب .دایک چشمه سراب وزاگرس ذخیره گردیده است.

عبدالمحمدی گفت :سد مخزنی زاگرس باذخیره سازی 58ملیون متر مکعب اب در شرف سر ریز شدن می باشد.

وی به سطح زیر کشت مورد استفاده از آب این سد اشاره و افزود:در سال جاری شبکه ابیاری ناحیه عمرانی 2باسطح زیر کشت نا خالص930هکتار مورد بهره برداری قرار گرفته و کشاورزان از این اب منتفع شده اند.

 

 

عبدالمحمدی همچنین در مورد سد گیلانغرب گفت :سد مخزنی گیلانغرب با حجم مخزن 22ملیون متر مکعب هم اکنون با ذخیره سازی بیش از15ملیون متر مکعب اباین امادگی را داردکه 12ملیون متر مکعب نزولات اسمانی وسیلاب در حوزه ابریز ذخیره نماید.

http://matlaelfajr.ir/wp-content/uploads/20032011042.jpg

وی همچنین به یک شایعه که در فضای مجازی در روزهای گذشته منتشر شده بود پاسخ گفت وتاکید کرد : در خصوص کسانی که مشکلات فنی واحتمال خطر ناشی از سر ریز نمودن سد مخزنی گیلانغرب را در فضای مجازی شایعه پراکنی کرده بودند  باید گفت هم اینک این سد ودیگر سدها در حوزه شهرستان زیر نظر کارشناسان مجرب کلیه فرایند های رفتار نگاری تحت کنترل می باشدوهیچ گونه موردی مشاهده نگردیده است ومورد یاد شده به کلی تکذیب میشودو از کلییه شهروندان محترم تقا ضا داریم از اعتماد نمودن به مطالب منتشر شده در سایتها وفضای مجازی از این دست خوداری فرمایند.

http://matlaelfajr.ir/wp-content/uploads/%D8%B4%D8%AF-%D8%B2%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%B38.jpg

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد