سرویس: کرمانشاهکد خبر: 101433|14:13 - 1394/12/25
نسخه چاپی

یک متخصص پوست و مو؛

بعد از ایجاد سوختگی اولین کار شستشوی محل با آب سرد است

بعد از ایجاد سوختگی اولین کار شستشوی محل با آب سرد است
مطلع الفجر: متخصص پوست و مو گفت: بعد از ایجاد سوختگی اولین کار شستشوی محل با آب سرد است زیرا با شستن، درد درمان می شود و سبب می شود موادی که از محیط مانده باشد در بدن نماند و ایجاد تغییر رنگ نکند.

به گزارشمطلع الفجر ،علی ابراهیمی متخصص پوست و مو در گفتگو باشهد شفادر مورد چهارشنبه سوری اظهار داشت: اولین توصیه ما برای چهارشنبه سوری این است که رفتارهایمان را تعدیل کرده و از کارهای خطرناکی که منجر به آسیب دیدن افراد می شود، جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: استفاده از ترقه ها و مواد منفجره و آتش های خیلی بزرگ را که منجر به آسیب می شود، محدود کنیم زیرا این رسم دیرین که خیلی سال ها به خوبی برگزار می شد در سالهای اخیر شبیه جنگ شده است.

 

این متخصص توصیه کرد: همه افراد لازم است که در چهارشنبه سوری موارد ایمنی را رعایت کنند و بر فرزندان خود کنترل داشته باشند تا در جمع هایی که ممکن است برای آن ها خطر ایجاد کند حاضر نشوند.

 

ابراهیمی با درخواست این مطلب که افراد تا آنجا که مقدور است در این موقع از منزل خارج نشوند، خاطر نشان کرد: ممکن است که ما جزء خانواده هایی باشیم که کار خطرناکی انجام ندهیم  ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که همسایه و یا دیگران بمبی منفجر نکنند و ترکش آن به چشم ویا پوست ما وارد نشود.

 

این متخصص توضیح داد: اگر به هر دلیلی کسی دچار سوختگی شد، بعد از ایجاد سوختگی اولین کار شستشوی محل با آب سرد است زیرا با شستن، درد درمان می شود و سبب می شود موادی که از محیط مانده باشد در بدن نماند و ایجاد تغییر رنگ نکند.

 

ابراهیمی بیان کرد: پمادهای سوختگی کمک کننده هستند و اگر سوختگی زیاد بود حتما به پزشک مراجعه کنند که درمان مناسب برای آن ها انجام شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد