کد خبر: 100105|10:33 - 1394/11/18
نسخه چاپی

حاشیه‌ های ششمین روز کاخ جشنواره

 

 
 
 
در ششمین روز کاخ جشنواره که نام اصغر فرهادی و دیالوگ یکی از فیلم‌هایش در دو فیلم، با تشویق تماشاگران همراه شد، نشست فیلم ده‌نمکی برگزار نشد، فیلم سانس اول به نمایش درنیامد و عوامل «کفش‌هایم کو؟» روی فرش قرمز نرفتند.
 
 
 

خبرگزاری ایسنا: در ششمین روز کاخ جشنواره که نام اصغر فرهادی و دیالوگ یکی از فیلم‌هایش در دو فیلم، با تشویق تماشاگران همراه شد، نشست فیلم ده‌نمکی برگزار نشد، فیلم سانس اول به نمایش درنیامد و عوامل «کفش‌هایم کو؟» روی فرش قرمز نرفتند.

حاشیه‌های روز ششم کاخ جشنواره از نشست‌ها آغاز شد و حواشی این سوال حاتمی‌کیا از منتقد نشست که «چرا بعضی از همکاران منتقد شما اینقدر مریض هستند؟!» تا نشست فیلم بعد ادامه پیدا کرد و منتقد جلسه خاطرات نشست فیلم «موج مرده» در جشنواره و درخواست این کارگردان از منتقدان برای حمایت را یادآوری کرد.

میلاد کی‌مرام که در فیلم «امکان مینا» در نقش یک خبرنگار بازی کرده است، در نشست این فیلم با اهدای شاخه گل از خبرنگاران تقدیر کرد.

«رسوایی2» اولین فیلم این دوره بود که نشستش برگزار نشد و ده‌نمکی ترجیح داد نظراتش را از طریق صفحه اینستاگرامش منتشر کند.

با وجود اینکه ساعت ارائه فیش ناهار تا 14:30 اعلام شده است، اما حدود یک ساعت قبل از آن سهمیه ناهار به پایان رسید و برخی از حاضران در نشست‌ها موفق به دریافت آن نشدند.

اولین سانس روز ششم به نمایش مستند «خاطرات خانه متروک» اختصاص داشت که به دلیل نقص فنی، فیلم روی پرده نرفت.

دبیر جشنواره از فرصت عدم نمایش این فیلم استفاده کرد و در یک نشست خصوصی با برخی از خبرنگاران از بی‌نظمی‌های کاخ جشنواره پوزش خواست و قرار شد در سالن 5 میلاد فیلم‌ها بصورت همزمان نمایش داده شود و تنها در اختیار برخی خبرنگاران و منتقدان باشد.

تغییر زمان سانس‌های پایانی نیز از اتفاقات روز گذشته بود و اعلام شد: «با توجه به اینکه دقت لازم درباره برنامه‌ریزی نمایش آثار جشنواره در برج میلاد انجام نشده، این تغییرات ایجاد شده است.»

فیلم «بارکد» از جمله فیلم‌های روز ششم بود که با استقبال همراه شد و برای «آب‌نبات چوبی» هم با وجود خروج برخی از تماشاگران از سالن، اما تشویق پایانی نشان از رضایت نسبی حاضران داشت.

فرش قرمز «بارکد» از شلوغ‌ترین موارد برگزاری این مراسم طی روزهای گذشته از نظر عوامل فیلم بود.

«کفش‌هایم کو؟» فیلم دیگر روز گذشته بود که مراسم فرش قرمز آن به درخواست کیومرث پوراحمد و قائم‌مقامی - تهیه‌کننده فیلم - برگزار نشد. این فیلم و بویژه بازی رضا کیانیان مورد توجه قرار گرفت.

سانس پایانی به «وارونگی» اختصاص داشت که در ساعت یک بامداد آغاز شد و بخش‌هایی از ظرفیت سالن خالی بود.

از نکات فیلم‌های روز ششم می‌توان به تشویق اصغر فرهادی در سالن هنگام اعلام اسمش توسط یکی از کارکترهای «بارکد» و تکرار یکی از دیالوگ‌های فیلم «جدایی نادر از سیمین» در فیلم «کفش‌هایم کو؟» اشاره کرد.

«بارکد» و «آب‌نبات چوبی» دو فیلم روز ششم بودند که علاوه بر داشتن صحنه‌های کشیدن سیگار، صحنه‌های «کُشتن» هم در آن‌ها وجود داشت.

رضا کیانیان، بهاره کیان‌افشار، شقایق فراهانی و سحر دولتشاهی بازیگرانی بودند که دو فیلم از آنها در روز گذشته به روی پرده رفت.

علی مصفا، اکرم محمدی، بهمن فرمان‌آرا، بهرام رادان، رضا کیانیان، محمدعلی سجادی، لیلا حاتمی، کمند امیرسلیمانی، مسعود آب‌پرور، بهنام بهزادی، فردین خلعتبری، خسرو احمدی، عبدالله علیخانی، امیر اثباتی، اسدالله نیک‌نژاد، اصغر هاشمی و آهو خردمند از چهره‌های جدید روز ششم در کاخ جشنواره بودند که در میان آنها نوع پوشش خردمند جلب توجه می‌کرد.

در این دوره برخلاف سال‌های قبل، شبکه‌های رادیویی برنامه زنده‌ای ویژه جشنواره ندارند و همه برنامه‌ها به صورت ضبط‌شده است که در کاخ جشنواره آماده می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد