کد خبر: 100100|10:31 - 1394/11/18
نسخه چاپی

فعالیت 110 مدرسه تک‌ دانش‌ آموزی

 
 

 

 
 
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما 110 مدرسه تک دانش آموزی در سطح کشور داریم که نشان دهنده عزم ما برای انسداد مبادی بی سوادی است.
 
 
 
خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است و با احتساب فرهنگیان و اولیای دانش آموزان حداقل 40 میلیون مخاطب مستقیم داریم، بنابرین کوچکترین تصمیم و حرکتی در این وزارتخانه مستقیما جامعه را متاثر می کند.

علی اصغر فانی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام مبارک فجر اظهار کرد: امیدواریم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفندماه شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

وی افزود: آموزش و پرورش متولی تربیت نسل آینده کشور است. آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی کشور را تشکیل می دهد و انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده از کارکردهای آن است.

وزیر آموزش و پرورش به حضور بیش از 13 میلیون دانش آموز در 750 منطقه آموزشی اشاره و عنوان کرد : آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است.

فانی به تبیین اقدامات دوسال و نیم اخیر این وزارتخانه پرداخت و گفت: پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی در سال 92، 38.2 درصد بود، در حالی که امسال به 55.3 درصد رسیده است. جهت گیری های ما بیشتر مناطق محروم و دوزبانه بوده است. مطالعات نشان می دهد هرچه دوره پیش دبستانی گسترش یابد از میزان افت تحصیلی کاسته می شود.

وی ادامه داد: در دوره ابتدایی وضعیت بهتر است و نرخ پوشش در روزی که کار را در این دولت تحویل گرفتیم 98.3 درصد بوده و اکنون به 98.45 درصد افزایش یافته است.

بازگشت به تحصیل 71 هزار دانش آموز طی 2 سال

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما 110 مدرسه تک دانش آموزی در سطح کشور داریم که نشان دهنده عزم ما برای انسداد مبادی بی سوادی است. البته علی رغم تلاش های فراوان، مقاومت هایی از سوی برخی خانواده ها به علل فرهنگی و اقتصادی وجود دارد. از سال گذشته تا کنون در قالب سیاست انسداد مبادی بیسوادی اقداماتی را آغاز کردیم. سال گذشته 46 هزار کودک و امسال نیز 25 هزار نفر از تارکان تحصیل را به مدرسه برگرداندیم.

فانی با بیان اینکه در دوره متوسطه اول نرخ پوشش ما 94 درصد است، گفت: در متوسطه دوم نیز تحت پوشش ما 82 درصد است. در متوسطه اول و دوم نظام چندمعلمه است و به چندین معلم متخصص نیاز داریم و در روستاهایی که یک یا دو دانش‌آموز هستند تامین معلم دشوار است، به همین خاطر از روش روستامرکزی و شبانه روزی استفاده کردیم.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد