کد خبر: 97793|13:56 - 1394/09/09
نسخه چاپی

پایانی بر تواتر تصمیم گیری ها در شاکله شورای شهر؛

ضرورت حفظ روحیه تعامل و برادری بین شورا و شهرداری/رامین پیشوایی شهردار گیلان غرب شد

ضرورت حفظ روحیه تعامل و برادری بین شورا و شهرداری/رامین پیشوایی شهردار گیلان غرب شد
مطلع الفجر:در سالهای اخیر گویی منصب شهرداری در گیلانغرب کمتر به کسی وفا کرده و چنانچه ظرف مدت کمتر از 2سال 5 نفر این منصب را بدرود گفته اند.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، ازتیرماه 93 تا کنون که مصادف با ایام استعفای کیومرث پیرو شهردار سابق گیلانغرب بود تاکنون  اگر به جابجایی ها در منصب شهرداری گیلانغرب نگاهی گذرا داشته باشیم بی شک یک موضوع بیش از هر چیز دیگر در ذهن پر رنگ مینماید و ان این است که شورای شهر  تصمیمهای  زیادی را برای عزل و نصب و بررسی استعفا و حتی استیضاح  شهردارها اتخاذ نموده است .

 

 حال در این میان برخی به اظهار شهردار سابق ، باوند پور به اصرار  و تحت فشار اعضای شورای شهر مجاب به استعفا شده اند و بر خی هم چون فضا را برای خدمت مساعد ندیده اند در لیست شهرداران مستعفی گیلانغرب نمود یافته اند.

 در هر حال کنکاش و بررسی در این مقوله گمانه زنی را چنین شکل میدهد که تنها چیزی که میتواند وجود شهرداران در مناصب خود در گیلانغرب  را با ثبات بگمارد شکل گرفتن روحیه تعامل و برادری و عزم جزم برای خدمت به مردم این شهر است  و گرنه در جدیت شهرداران سابق این مهم مسلم بود که آنها نیز به گمان خود و و به گواه عملکردشان برای خدمت آمده اند اما عینا مشاهده شده است که فرصت خدمت و بازه عملکردی انها چندان دوامی نیافته است .

 به منظور  خاتمه دادن بر تصمیمی گیری های متواتر  و البته بی ثبات شورای شهر  امروز تصمیمی دیگر و به نظر قاطع در انتصاب ها برداشته شد و شهردار جدید شهر مرفی شد .

در نشستی با حضور فرماندار ، شورای شهر و معاون مدیر کل امور شهری استانداری در شهرستان گیلانغرب مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری در سالن جلسات فرمانداری  گیلانغرب بررسی شد

 فرماندار شهرستان گیلانغرب در این جلسه  ضمن دعوت مسئولان شهورای شهر و شهردار به رعایت بیش از پیش تعامل و روحیه برادری و الفت و صمیمیت اظهار داشت: با ایجاد روحیه صمیمیت کارها را باید  پیش برد.

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=22d809d5-c7ff-4dff-a47a-6989bc4b9fcc

کرم محمدی افزود: خدا برما منت نهاده تا خادم مردم باشیم بنابراین استفاده مطلوب از ظرفیت ها و حداقل امکانات برای بهره وری بیشتر با تعامل بیش از پیش اعضای شوراهای اسلامی و شهرداریها میتواند زمینه ساز توسعه و عمران شهری باشد

 در این جلسه همچنین معاون مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه از ابلاغ ضوابط تشکیلات جدید وزارت کشور که به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده است به شهرداریها خبرداد.

سعید شریفی گفت: در برنامه جدید رویکرد برون سپاری خدمات شهری و روی آوری به بحث نظارت شهرداری بر عملکرد  مجموعه های خصوصی مورد تاکید قرارگرفته است ضمن اینکه تاکنون 95 درصد برون سپاری های دولت به بخش خصوصی محقق شده است

وی تصریح نمود: نقش شهرداری بایستی در شرکتهای خدماتی نقش نظارتی باشد و حوزه در آمدی شهرداریها نباید وابسته به کمکهای دولتی باشد.

معاون مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه حوزه شهرداری و و شورای شهر نیازمند  ایده های جدید  و ابتکارات مفید در جهت خدمت به مردم است اظهار داشت : نباید چنین تصور شود که اگر شهرداری در فلان کوچه و خیابان مسیری را اسفالت نموده  و یا فضای سبزی را احیا و شهر بازی را دایر کرده شق القمر نموده است اینها فی نفصه جزو وظایف شهرداری به حساب می آیند و باید شاهد ابتکارات و نوآوریب هالیی با رویکر خدمت بیشتر به مردم و شهروندان باشیم.

 وی در پایان خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر شوراهای اسلامی و شهرداریها شد

 

اگرچه چند صباحی بود فضای خدمت در شهرداری گیلانغرب برای مدیران این حوزه به دلایل مختلف مهیا نشده  بود اما امید است با تحقق اهداف و اتمام حجت های بین شهردار جدید و اعضای محترم شورای  اسلامی شهر شاهد طلوع افق روشنی در امر خدمت بیشتر  ، ارائه راهکار و ابتکاراتی سوای وظایف معمول در شهرداری و تعالی  فضای برادری و صمیمیت ها والبته  این انتصاب پایانی بر جابجایی های تکراری در منصب شهردار  باشد.  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد