کد خبر: 97667|08:26 - 1394/09/07
نسخه چاپی

لزوم توجه به تحصیل در مناطق محروم؛

آموزش الفبا با طعم سرما و محرومیت/ کودکان چشمه پهن گیلانغرب در انتظار مدارس واقعی! + تصاویر

آموزش الفبا با طعم سرما و محرومیت/ کودکان چشمه پهن گیلانغرب در انتظار مدارس واقعی! + تصاویر
مطلع الفجر: کودکان روستای چشمه پهن گیلانغرب امروز در شرایطی در کانکس های سرد تحصیل می کندد که چشمان آن در انتظار ساخت مدارسی است که بتوان بر روی آن ها نام مدرسه گذاشت.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،اگرچه توجه به حوزه آموزشی و پژوهش همواره از شعارهای دولت تدبیر و امید بوده است اما نه تنها این شعارها محقق نشده بلکه حوزه آموزش و پژوهش در کشور یکی از محروم ترین بخش هاست.

 

این مشکلات در نقاط محروم و روستاها بیش تر مشاهده می شود به طوری که در این مناطق امکانات آموزشی با کمبودهای زیادی روبروست.

علت امر این است که به لحاظ اینکه سرانه فضای آموزشی در  استان  در قیاسی غیر کارشناسی  نزدیک به معیار و طراز کشوری است دولت چنین استدلال میکند که مثلا استان کرمانشاه دیگر احتیاج به ساخت و ساز مدرسه جدید ندارد اما واقعیتی که ما در بازدید از مدرسه که نه بلکه کانکس سرد و سوت و کور روستای چشمه پن دیدیم عادلانه بودن تحقق این طراز و معیار را زیر سوال برد.

 

 روستای چشمه پهن علیشاه که در دهستان چله از توابع شهرستان گیلانغفرب و در بخش مرکزی واقع است سالهاست فاقد ساختمانی به عنوان مدرسه است و به اجبار دانش اموزان ابتدایی در کانکسی کوچک و در مقاطع مختلف در س می خوانند و حتی به لحاظ اینکه کانکس در مجاورت روستا نصب شده باید از یک رودخانه فصلی هم که گذشتن از آن در حین بارشها برای کودکان سختر است عبور کنند و اینگونه  با معظلاتی  بیشماردست و پنجه نرم می کنند .

رییس شورای روستای چشمه پهن به خبرنگار مطلع الفجر گفت :کانکس روستا که به عنوان مدرسه از ان استفاده می شود حقیقتا علاوه بر اینکه برای دانش اموزان کوچک است مشکلات دیگری هم به همراه دارد.

 

قدرت پرویز  اظهار داشت : این کانکس –مدرسه- فاقد وسیله گرمایی مناسب می باشد و با توجه به سردسیر بودن روستا و قرار گرفتن  در فصل سرد سال، کودکان ما در معرض بیماری و سرماخوردگی مداوم قرار دارند .

 

 وی ابراز داشت : ما چندین سال است به عناوین مختلف  با استاندار ، فرماندار ، رییس آموزش پروش برای رفع معظلی که گریبانگیر حوزه آموزشی در روستایمان است مکاتبه و پیگیری کرده ایم اما گویی گوش شنوای هیچ مسئولی دغدغه به حق ما را نمی شنود.

رییس شورای روستای چشمه پهن همچنین اظهار داشت: ما حتی برای  تحقق خواسته خود که در واقع دغدغه آینده فرزندانمان است  زمین را به صورت داوطلبانه و خیرانه اهدا نموده ایم اما هر بار مسئولان ما را با بهانه ای رد میکنند  و عاقبت ما این است که در فصل سرما و گرما بدون داشتن امکانات اولیه رفاهی فرزندانمان باید در کانکسهایی سرد و بی روح درس بخوانند.

 

 

 با توجه به اهمیت پیگیری مدارس با وضعیت نا مناسب فیزیکی و بافت کهنه انها ، و همچنین ضرورت بهره مندی منصفانه و عادلانه همه دانش اموزان چه در شهرهای نسبتاً مرفه و چه درروستاهای محروم نظیر روستای چشمه پهن عیشاه  از امکانات و فضای آموزشی به نظر می رسد   مسئولان شهرستان نباید به وضع موجود اکتفا،بلکه  باید رایزنی هایی را برای گرفتن ترازها وجذب اعتبارات لازم از طریق متولیان  از جمله اداره کل نوسازی و بازسازی مدارس استان  به عمل اورند  تا  دانش اموزانی که در مناطق محروم  زندگی میکنند همانند دانش اموزان  واقع شده در مکانهای با وضعیت معیشت بهتر بتوانند دارای مدرسه شوند و از فضای آموزشسی مطلوب بهره مند گردند.

 مطلع الفجر در راستای کمک به تحقق مطالبات به حق مردم به خصوص روستاییان مناطق محروم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد