کد خبر: 96047|08:34 - 1394/07/28
نسخه چاپی

معضلات فقدان کمربندی در گیلانغرب؛

معضلات فقدان کمربندی در گیلانغرب؛ شهری که به پارکینگ ماشین های سنگین تبدیل شده است/ از احتمال بروز حادثه های جبران ناپذیر تا اعتراض و طومار نویسی مردم

 معضلات فقدان کمربندی در گیلانغرب؛ شهری که به پارکینگ ماشین های سنگین تبدیل شده است/ از احتمال بروز حادثه های جبران ناپذیر تا اعتراض و طومار نویسی مردم
مطلع الفجر:نبود کمربندی در شهر گیلانغرب با وجود عبور و مرور ماشین های سنگین از این شهر، مشکلات فراوانی را برای ساکنان این شهر به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،شهرستان گیلانغرب با توجه به اینکه  در مسیر بازارچه  های مرزی سومار، پرویز خان  و خسروی  واقع گردیده ،تردد ماشین الات سنگین ترانزیتی و عمومی  استان ایلام  و کرمانشاه  از این شهر بدلیل ترافیک سنگین جاده اسلام آباد به سرپل ذهاب  و خلوت بودن این مسیرشهری که گذر از داخل این شهر هم که  فاقد کمربندی بوده و در حال حاضر از بلوار شریعتی به عنوان کمربندی  و پارکینگ ماشین الات سنگین  استفاده می شود، لذا این مهم  خود باعث مشکلاتی آزار دهنده هم برای شهروندان ومزاحمت هایی برای ساکنان بلوار بدنبال داشته است است .

 

 یکی از شهر وندان ساکن بلوارشهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر گفت: تردد و توقف  این ماشینها مشکلاتی عدیده را شامل شده ، کامیون و تریلرهای مذکور  نه تنها باعث الودگی  صوتی شدد برای ما و خانواده هایمان در حاشیه این بلوار شده   بلکه تخریب زیر ساختها و خیابانهای این شهر را به دنبال دارد .

سید منصور عباسپور  اظهار داشت :از طرف دیگر در حالی که هیچ سودی از محل تردد این ماشینهای غول پیکر مضرعاید شهر نمی شود گاها مشاهده می شود که تریلرهای حامل سوخت  نیز در حاشیه همین خیابان و مجاور منازل مسکونی ساعتها پارک می کنند که  می تواند خود منشاء و آبستن حوادث ناگوار باشد و میتواند  حوادث  و خسارتهای جبران ناپذیری قطعا به دبنال داشته باشد  و آن موقع  است که مسئولان به خود آمده  و هرکدام دیگیری را مقصر و محکوم این واقعه میدانند  و بی شک باید انوقت قویا جوابگوی افکار عمومی  و وجدان خود باشند .

 یکی دیگر از شهروندان در گفتگویی این موضوع را ابراز داشت که :چند سال است که در ضلع جنوبی شهر حد فاصل  اداره جهاد کشاورزی تا شهرک امام .ره. شهرداری مبادت به احداث کمربندی  نموده است  که به دلایل نامعلومی بلا تکلیف مانده  و محل تخلیه  و دپوی نخاله  های ساختمانی  و زباله های مردمی شده است .

ف.پرهوده که به نمایندگی از هم محله ای های معترض سخن می گفت: درخواست پیگیری این معظل از سوی مسئولان شهر را خواستار بود و اظهار نمود :علیرغم پیگیری های متعدد مردمی  از طریق فرمانداران  و شهرداری  تاکنون جواب مثبت و راهگشایی برای رفع مشکل پارک ماشینهای سنگین در بلوار شریعتی و اینکه چرا شهر فاقد کمربندی است و ساخت کمربندی به حال خود رها شده است  دریافت  نشده است .

 

اکنون جمع کثیری از مردم ان منطقه  با حضور در دفتر مطلع الفجر و امضای طوماری از سوی نمایندگان انها خواستار پیگیری این معظل از سوی فرماندار و شهر دار شهرستان شده اند تا برای ساماندهی پارکینگ خودروهای ترانزیتی و تریلرهای سنگین الجثه که خاطر  بسیاری ازمردم شهر را آزرده کرده اند  چاره ای بی اندیشند و در فکر ساماندهی و یا ساخت مکانی متمرکز در گوشه ای از شهر به عنوان پارکینک عمومی  باشند.

 

 


(رونوشت ارسال شده  اهالی معترض گیلانغربی به دفتر مطلع الفجر)

با ساماندهی این وضعیت هم رضایتمندی شهروندان فراهم می شود و هم مدیریت کار آمد  مدیران شهری در برابر این بلاتکلیفی ها ،کارساز و کار امد به چشم می آید مردم منتظرند ثمره پیگیری  فرماندار و شهر دار شهر را به عین در روزهای آتی شاهد باشند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد