کد خبر: 92160|12:42 - 1394/04/27
نسخه چاپی

حجت الاسلام مهری عنوان کرد؛

بازارچه سومار بنام گیلانغرب است و باید به کام مردم همین شهر باشد/اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران جهادی است نه مسئولان دستوری

 بازارچه سومار بنام گیلانغرب است و باید به کام مردم همین شهر باشد/اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران جهادی است نه مسئولان دستوری
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب بازارچه مرزی سوماررا راهبرد برون رفت شهرستان از بن بست عنوان کرد وگفت: بازارچه مرزی سومار به نام مردم گیلان غرب است و به جای گسیل تبعات مثبت آن به سوی اشخاص غیر مستحق ،باید به کام مردم محروم این شهر باشد.

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،حجت الاسلام مهری  در خطبه های نماز عید  سعیدفطر ضمن اشاره به روند مذاکرات هسته ای گفت: امروزه شاهد حرکات مثبتی در حوزه دیپلماسی هستیم  اما باید گفت که ملت ایران  نیازمند حصول توافق هسته ای آبرومندانه و عزت مندند اما با این حال هنوز هم به نظامهای استکباری بدبین اند  و استکبار ستیزی را در اولویت شعار های خود دارند.

  وی ادامه داد: ملت ایران از روند کنونی مذاکراتهسته ای  با قدرتهای استکباری ذوق زده نشده اند بلکه اعتقاد دارند حل مشکلات  عدیده داخلی در گرو  استفاده از سرمایه ، پتانسیل   و نیروی کار امد و فعال داخل و اتکا به مقوله اقتصاد مقاومتی  است.

حجت الاسلام مهری  به ضرورت آرامش ، و همدلی و اتحاد در برهه کنونی کشور اشاره کرد و گفت : کشور امروز نیازمند ، آرامش ،همدلی و همزبانی در اجرا و عمل است  و در این مسیر ما باید بیشتر از شعار،این مهم را در حوزه اجرا  و عمل  به منصه ظهور بنشانیم .

 

*مردم ما امروز از شعار و تزویر خسته شده اند انها تحقق در عمل را انتظار دارند

وی تصریح نمود :اکنون کشور ، استان و شهرستان ما  نیازمند همدلی  و اسایش بیش از پیش است ، مردم از وعده ، تزویر ، فریب کاری  و شعار دادن خسته شده اند  مردم معتقدند امروز باید آنچه می بینند فقط در مقام عمل باشد نه شعار و تزویر.

حجت الاسلام مهری رسالت خدمت گزاری مدیران را متذکر شد و ابراز داشت: فرماندار ، مدیران و مسئولانی که در شهر شما در مسند ها هستند  همه خادم مردم اند و نباید هیچ مدیری در این مقام ،شانی جز شان خادمی و نوکری مردم برای خود قایل باشد و همواره تکریم و احترام ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهد چرا که او برای خدمت بی شائبه و منت به مردم حقوق دریافت می کند

 

 *در اجرای پروژه های موجود، نیروی کار بومی در اولیت قرار دارد

امام جمعه گیلانغرب به مقوله بیکاری در شهرستان گیلان غرب اشاره نمود  واظهار داشت: ما نیروهای  جویای کار وبیکار زیادی داریم و در این راستا   در اجرای پروژه های در حال ساخت شهرستان  در هر حال اولویت بر استفاده از نیروی کار موجود در شهر، از کار گر روز مزد گرفته تا نیروی متخصص  موجود است .

 وی تاکید کرد:  در استای اجرای پروژه ها  و در حوزه واگذاری پیانکاری ها ،هیچ مدیری حق ندارد در سایه برخی رابطه و سفارشها این نیروی کار موجود در شهر که عدم توجه به ان  کانونی از بیکاری را پدید اورده است را نادیده بگیرد . 

 

* تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران جهادی است نه مسئولان دستوری

 حجت الاسلام  مهری این مهم را که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران جهادی است متذکرشد  و گفت : متاسفانه  بسیاری از ادارات ما در شهر یا تعطیلند و یا فقط چند روز  محدود در هفته فعالیت دارند و عملا نیمه تعطیل محسوب می شوند  و باید گفت مدیران این ادارات   نه مدیرانی  جهادی بلکه مسئولانی دستوری اند.  

 وی در پایان بازارچه  مرزی سومار را به عنوان یک راهبرد و مولفه برون رفت شهر گیلان غرب ازبن بست عنوان کرد و اظهار داشت : امروز عرض میکنم بازارچه مرزی سومار به نام مردم گیلان غرب است و به جای گسیل تبعات مثبت آن به سوی اشخاص غیر مستحق ،باید  به کام مردم محروم این شهر باشد .

امام جمعه گیلانغرب با اعلام اینکه  تمام امورات و آورده های بازارچه سومار باید برای مردم محروم این شهرستان باشد اظهار داشت : شنیده ها حاکی است   به واسطه برخی مهر ه ها  بعضی ها که حتی در عمرشان در ساز و کار یک تبادل کوچک تجاری هم نقشی نداشته اند  و هیچ الفبایی در این حوزه را فرا نگرفته اند  امروز به عنوان  تاجر بازارچه معرفی می شوند  تا در این حوزه با دست اندازی و زیاده گیری ها به نوایی برسند .

 حجت الاسلام مهری در پایان خطبه نماز عید فطر با تقدیر و تشکر از حضور و همراهی  بصیرانه مردم فهیم گیلان غرب  گفت : هرچند خدا رو شکر در این شهر مدیران لایق و خادم به مردم بیشمار داریم  اما بنده 4 سال پیش به مردم این دیار  قول دادم  هر زمان عده ای در هر مسندی از این شهر بخواهند روند خدمت رسانی و شتاب خدمت به مردم محروم این دیار را کند کنند  و به حوزه خدمت رسانی شایسته زاویه بدهند  از این تریبون  آنها را به شما معرفی نمایم تا وجهه مهره هایی که در مسیر خدمت و توسعه این شهر عزیز و مردمان  محرومش وقفه ایجاد نمایند و منفعت طلبی نمایند بر همگان اشکار گردد .

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد