سرویس: اقتصادیکد خبر: 91965|13:17 - 1394/04/20
نسخه چاپی

در استانه سفر معاون وزیرراه و شهرسازی به گیلان غرب؛

شریانهایی شکننده،که ازدردهای مزمن گیلان غرب به شمار می آیند/تدبیر راه سومار به گیلان غرب چیست؟

شریانهایی شکننده،که ازدردهای مزمن گیلان غرب به شمار می آیند/تدبیر راه سومار به گیلان غرب چیست؟
مطلع الفجر: شاید اهم دغدغه ای که با سر زبان امدن وضعیت راههای گیلانغرب به ذهن خطور می کند وضعیت راه گیلان غرب به قصر شیرین و تعین تکلیف مسیرراه گیلان غرب به بازارچه سومار باشد که به نظر از اولویت های حوزه راه شهرستان است.

 به گزارشمطلع الفجر  وبر اساس خبرهای واصله به این پایگاه خبری تحلیلی  امروز  داوود کشاورزیان  معاون وزیر راه و شهرسازی ، رضایی بابادی استاندار کرمانشاه و فتح اله حسینی  نماینده مردم شهرستانهای سرپل ذهاب ، گیلانغرب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری  و رفع مشکلات حوزه راههای شهرستان گیلانغرب به این شهر  سفر می کنند.

 انچه در خصوص  مشکلات  راههای شهرستان باشد گفت و به عنوان یک کلیت مطرح است این مهم می باشد که اهم راههای مواصلاتی این شهرستان قدمتی  به بلندای چندین دهه  دارند و به بی شک دچار فرسودگی ، خوردگی و بی کیفیتی شده اند پس در دید کلان اکثر راههای شهرستان جنگ زده گیلان غرب نیازمند تعمیر مرمت و باز سازی هستند.

 اما در حوزه دیگر که به نظر درمان اورژانسی تری با توجه به شرایط زمانی چه از لحاظ خدمت به مردم و چه از لحاظ تکمیل زیر ساختهای اقتصادی مهم همچون راهها  را می طلبد  حوزه راه گیلان غرب به قصر شیرین  و همچنین  روشن شدن  وضعیت راه بازارچه سومار به گیلان غرب است که باید در خصوص آن و قاطع شدن این مهم که بهترین و تاثیر گزار ترین مسیر برای مسیر گیلانغرب به سومار  همان مسیر زله زرد است تصمیماتی اجرایی و بدون تغییر با حضور معاون وزیر اتخاذ شود.

 در همین رابطه مدیر اداره راه و شهر سازی گیلانغرب به خبرنگار مطلع الفجر گفت : جاده سومار ،زله زرد، گیلانغرب  از لحاظ فنی  و مسافتی در موقعیت بهتری واقع شده است  و در نگاه کارشناسی به موضوع این  مسیر به نظر به صرفه تر برای شهرستان خواهد بود

عبدالستار فتاحی ادامه داد : این مسیر علاوه بر اینکه دارای یک بستر  زیر سازی شده مقدماتی می باشد به علاوه مسیر سومار به گیلانغرب را  حدود 20 کیلومتر کوتاه تر می کند که این مزیت خوبی در  امر ترانزیت به حساب می آید.  

 

 شهروند گیلان غربی ،عبد الرضا . م که در حوزه صادرات و تبادلات مرزی فعالت دارد در خصوص اینکه  اگر جاده سومار به گیلانغرب  از مسیر زله زد بگذرد  به طبع  برای شهرستان دو مزیت داردگفت : اگر مسیر از زله زرد و گیلانغرب باشد به طبع میتوان بار انداز کالا در گیلانغرب  و ورود و خروجی تبالات به عنوان مبدا دوم نیز در همین شهر تعریف گردد

وی ادامه داد :برای ما این مهم رذوشن است که مسافت گیلانغرب  به سومار از این مسیر کوتاه تر و سهل تر است چرا که تردد از مسیر نفت شهر به سومار  و از سویی  سومار به ایوان هیچ مزیتی برای گیلانغرب ندارد ودیگر مزیت اینکه اگر شریان ترانزیتی بر این مسیر سوار شود  حتما این تبادلات به جای اینکه از مسیر قصر شیرین و یا ازمسیر ایوان در استان ایلام انجام شود ،سود و منفعت ان بیشتر متوجه شهروندان و شهر گیلانغرب خواهد شد  .

 اگرچه بازارچه سومار طی سالهای اخیر به کرات با حضور همه طیف مسئولان  دولتی ، استانی و شهرستانی  افتتاح شده  اما این حوزه که نگاهها  را به عنوان مولفه برون رفت گیلانغرب از بن بست و محرومیت به خود معطوف نموده،هنوز  نتوانسته جایگاه شایسته خود را بیابد و باید گفت تسریع  در روند تکمیل زیر ساختهای این بازارچه و یا پایانه مرزی  همچون راهها  میتواند نگاهها را به این حوزه امیدوار تر  و انتظارات را عقلایی تر نماید

امید است با نگاه ویژه به دومین شهر مقاوم کشور  که به قولی هنوز جای جای ان از در ودیوار وجاده ها گرفته تا فضای عمومی شهر  یادگاری هایی از دوران جنگ و دفاع و مقاومت دارد و نظر به نیاز مبرم  مناطق کمتر توسعه یافته همچون گیلانغرب و مضافاً وضعیت بی کاری  در شهرستان گیلانغرب  معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و استاندار و دیگر مسئولان  تصمیمات  اجرایی چشمگیری را در راستنای خدمت شایسته به مردمان این دیدار مبذول دارند

http://matlaelfajr.ir/wp-content/uploads/url117.jpg

 اگرچه مردم شهرستان گیلانغرب هیچگاه به قیاس شایستگی هایشان از خدمات لازم برخوردار نشده اند اما  تداوم خدمت رسانی   از سوی مسئولان  با نگاهی بدور از جانب داری و حاشیه سازی  از جمله حقوقی در بستر خدمت رسانی و تکمیل زیر ساختهای اقتصادی  در این خطه است که باید بعد سالها به این خطه باز گرداند .  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد