سرویس: اقتصادیکد خبر: 90049|11:00 - 1394/02/31
نسخه چاپی

در جلسه بررسی مسائل ومشکلات پرورژه های آب و کشاورزی گیلانغرب مطرح شد

شتاب سه میلیارد ریال در روند اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار اراضی گیلانغرب/تکمیل یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد

شتاب سه میلیارد ریال  در روند اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار اراضی  گیلانغرب/تکمیل یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد
مطلع الفجر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تجهیز یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت گیلان در شهرستان گیلانغرب به سامانه آبیاری تحت فشار، خبرداد.

به گزارشمطلع الفجر، علی اشرف منصوری با حضور در گیلانغرب و بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح سیستم های آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی تحت پوشش سد سراب این شهرستان، افزود: تا پیش از پایان خرداد امسال آب مورد نیاز این اراضی برای کشت دوم در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 500 هکتار دیگر از این اراضی در دست اجراست که تا پایان خرداد امسال به بهره برداری می رسد.

 

منصوری گفت: یک هزار و 100 هکتار دیگر از اراضی پایین دست سد سراب گیلانغرب نیز به پیمانکار واگذار شده و پس از برداشت محصول عملیات اجرایی سیستم های آبیاری تحت فشار در این اراضی نیز شروع می شود.

 

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان نیمه اول امسال در همه اراضی تحت پوشش سد سراب گیلانغرب به میزان 2 هزار و 600 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شود.

 

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و بر اساس آنچه که تاکنون جمع بندی شده است، تاکنون 120 میلیارد ریال در شبکه های فرعی هزینه شده و با احتساب اینکه هزینه هر هکتار اجرای طرح 100 میلیون ریال درنظر گرفته شده است ، در مجموع 250 میلیارد ریال اعتبار اجرای این طرح خواهد بود.

 

منصوری افزود: اجرای این پروژه موجب آبادانی منطقه و توسعه کشاورزی می شود و زمینه اجرای 2 کشت در شهرستان را فراهم می کند که می تواند تاثیر زیادی در وضع معیشت کشاورزان و اقتصاد منطقه داشته باشد.

 

فرماندار گیلانغرب نیز گفت: اجرای طرح سیستم های تحت فشار در این شهرستان پیشرفت خوبی داشته است اما در بخش خطوط انتقال اصلی به اراضی بایستی با رفع نواقص موجود با شتاب بیشتری عمل شود.

 

فرامرز اکبری افزود: یک هزار و 300 هکتار از اراضی پایین دست سراب تا پایان خرداد امسال آماده بهر برداری از سیستم آبیاری تحت فشار خواهد بود ضمن اینکه در حوزه سد زاگرس هم 800 هکتار آماده افتتاح شده است.

مطلع الفجر:شتاب سه میلیارد ریال  در روند اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار اراضی  گیلانغرب/تکمیل یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلانغرب به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد


مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز، گفت: دلیل عدم بهره برداری بموقع از سد سراب، وجود چند مورد زنون گچی در آن بوده که رفع آنها باعث تاخیر در تکمیل شده است .

 

کیاست امیریان افزود: تلاش ما براین است که بتوانیم پروژه را با شتاب بیشتری به اتمام برسانیم .

 

در این نشست مقرر شد به منظور شتاب بخشی در روند اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار اراضی از سوی آب منطقه ای، لوله و اتصالات مورد نیاز به ارزش سه میلیارد ریال در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

 

شهرستان گیلانغرب با 72 هزار نفر جمعیت در بخش غربی استان کرمانشاه قرار دارد و دارای 40 هزار و 169 هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد