کد خبر: 110482|09:44 - 1396/05/04
نسخه چاپی

حادثه؛

بیش از10هکتار از مراتع و جنگلهای گیلانغرب طعمه حریق شد+ تصاویر

بیش از10هکتار از مراتع و جنگلهای گیلانغرب طعمه حریق شد+ تصاویر
مطلع الفجر: طی یک فقره آتش سوزی حدود 10 هکتار از مراتع و جنگل های دهستان چله از توابع شهرستان گیلانغرب در آتش سوخت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجراظهارداشت: آتش سوزی ارتفاعات بلاله دهستان چله  از توابع گیلانغرب، پس از چند ساعت  و با تلاش مداوم و خستگی ناپذیر مردم و نیروهای حفاظت منابع طبیعی دهستان چله، دوستداران طبیعت و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران مهار شد.


جبار ولی پور  تصریح کرد:با توجه به شرایط خاص منطقه  و همچنین  وزش باد علی رغم تلاش و جدیت در مهار اتش ، نزدیک به 10 هکتار از مراتع  بلاله طعمه حریق شد .

 به گزارشمطلع الفجر اتش سوزی که از ساعت 15 و 30 دقیقه  بعد ظهر دیروز   در ارتفاعات بلاله مشرف بر روستای عبدالعزیز  از توابع دهستان چله  شروع شده بود حوالی ساعت 10 و 30 دقیقه  شب گذشته  با حضور به موقع مردم و دوستداران طبیعت  تلاش مهار شد.

با احتساب اتش سوزی یاد شده  10مورد آتش سوزی از ابتدای امسال در مزارع گندم، باغ ها، مراتع و جنگل های شهرستان گیلانغرب به وقوع پیوسته که در اثر آن به بخش هایی از زمین های کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی گیلانغرب خسارت وارد شد.

در سال 1395 هم بالغ بر 30 فقره اتش سوزی  آتش سوزی در شهرستان رخ داد که طی انها ،نزدیک به 1000 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت و خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال را به دنبال داشت.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  با بیش از 72 هزار تن جمعیت، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد