کد خبر: 110467|14:16 - 1396/04/30
نسخه چاپی

امام جمعه موقت گیلانغرب؛

کابینه دوازدهم فراتراز قيل و قالهاى فرصت‌سوز جناحى، عامل وحدت و انسجام ملی باشد

کابینه دوازدهم فراتراز قيل و قالهاى فرصت‌سوز جناحى، عامل وحدت و انسجام ملی باشد
مطلع الفجر: امام جمعه موقت گیلانغرب گفت :انتظار می رود کابینه دولت دوازدهم فراتر از قيل و قالهاى فرصت‌سوز جناحى و سياسى، در تكاپوى خدمت خالصانه ، عامل مؤثر وحدت و انسجام ملى و پرچمدار ارزشها و آرمانهاى اسلام و انقلاب باشد.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین  سید سیف اله موسوی  در خطبه های نماز جمعه امروز گیلانغرب  ضمن اشاره به  جایگاه واردات  و تاثیرات ان در حوزه  و بسترهای اقتصادی  اظهار داشت:ازجمله دغدغه‌هاى رهبرى عزيز انقلاب كه در فرصتهاى مختلف به‌ويژه خطاب به مسؤولان امر توصيه مؤكد نسبت به آن فرموده‌اند، مسأله واردات و ضرورت سر و سامان دادن به اين حوزه است.

 وی تصریح کرد: واردات بى‌رويه خصوصاً در رابطه با كالاها و اقلام مصرفى كه در داخل مشابه آن‌ها و بلكه بهتر و كيفى‌تر از آن‌ها توليد مى‌گردد، ضمن آسيب زدن به چرخه توليد داخل، زمينه معضلاتى همچون بيكارى، وابستگى، ايستايى و عدم رونق در حوزه‌هاى مختلف اقتصادى را فراهم مى‌سازد.

 

خطیب نماز جمعه گیلان غرب ابراز داشت: در همين رابطه وقتى شنيده مى‌شود كه واردات روغن پالم به دو برابر افزايش يافته و يا آب خوردن (معدنى) یا رب گوجه فرنگى از برخى كشورها ازجمله چين وارد مى‌گردد، بديهى است بايد انتظار فلج شدن كشاورزى و برخى صنايع تبديلى همچون كارخانجات رب را دير يا زود داشته باشيم.

 وی اذعان کرد:اين در حالى است كه هنوز پس از ۳۸ سال از عمر با بركت انقلاب اسلامى، در برخى نقاط كشور كه ظرفيت توليد روغن و يا رب و بسيارى از مايحتاج مردم به‌خوبى وجود دارد، شاهد تلف شدن سرمايه كشاورزان مظلوم و بعضاً محروم، با رها كردن محصولاتى همچون گوجه فرنگى روى زمين‌هايشان هستيم زيرا به زحمت جمع كردن آن و انتقال به بازار مصرف نمى‌ارزد.

امام جمعه موقت گیلانغرب ابراز داشت:شايد تا نظارت دقيق و ايجاد تحول در نهادهاى وابسته به دولت به‌ويژه در بخشهاى خريد و توزيع و مصرف صورت نپذيرد، نتوان اميدى به بهبود وضع موجود و حركت به سمت وضع مطلوب داشت.

حجت الاسلام موسوی  به موضوع  تشکیل کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت:كابينه دوازدهم به فضل الهى پس از رايزنى‌ها و اما و اگرها و نيز فشارها و سفارشها و حتى برخى سهم‌خواهى‌ها، بالاخره ممكن است در روز تحليف رئيس جمهور در مجلس شوراى اسلامى (۱۴ مرداد) به نمايندگان ملت معرفى تا در فرايند قانونى رأی اعتماد خویش را بگیرند.

 وی به مطالبات به حق و نیازهای عمومی مردم از دولت  اشاره کرد و تصریه نمود:آنچه بيش از هرچيز بايد براى رياست محترم جمهورى و نيز نمايندگان محترم ملت در مجلس شوراى اسلامى مورد عنايت و توجه ويژه باشد، نيازها و ضرورتها و انتظارات به‌حق مادى و معنوى مردم از طرفى و مصالح و منافع ملى از جهت ديگر است.

 خطیب نماز  جمعه گیلان غرب   اظهار نمود:چه آن‌كه فرصتهاى چهار ساله سريع‌تر از آنچه كه فكرش را مى‌كنيم خواهد گذشت و آنچه به‌جاى مى‌ماند، حسرت فرصت‌هاى طلایى از دست رفته براى خدمت بيشتر و ثبت خاطره‌هايى شيرين و بهتر در حافظه ملت بزرگ ايران است،چه بسيار شخصيتهاى وارسته و بى‌آلايشى كه در تاريخ كشورمان ايران اسطوره گرديده و همچون شهيدان رجايى و باهنر براى هميشه زمان در خاطره‌ها جاودانه ماندند.

حجت الاسلام موسوی  افزود:انتظار است كابينه دوازدهم، سرآمد همه دولتهاى پس از پيروزى انقلاب باشد و فراتر از قيل و قالهاى فرصت‌سوز جناحى و سياسى، در تكاپوى خدمت خالصانه و بى‌منت و عامل مؤثر وحدت و انسجام ملى و پرچمدار ارزشها و آرمانهاى اسلام و انقلاب باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد