سرویس: اقتصادیکد خبر: 110448|15:36 - 1396/04/22
نسخه چاپی

گفتگو باجوان تلاشگر روستای در گیلانغرب؛

حلاوت اقتصاد درون زا با پرورش زنبور عسل/تولید و اشتغال را نمیتوان با شعارفراهم کرد+ تصاویر

حلاوت اقتصاد درون زا با پرورش زنبور عسل/تولید و اشتغال را نمیتوان با شعارفراهم کرد+ تصاویر
مطلع الفجر:ایوب انوری از افرادی است که با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به تولید عسل در یکی از روستاهای گیلانغرب پرداخته و اکنون شغلی راضی کننده دارد.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، در برهه کنونی و شرایط  اقتصادی و اشتغالزایی  ،تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب از مسئولان اجرایی است که بنا بر فرموده ایشان اقتصاد مقاومتی واقعی همان کارآفرینی است.


 ضمن اینکه  اساس توسعه یک منطقه تامین زیر ساختهای اشتغالزایی و تولیدی است  از سویی توجه به تولید داخلی و بر اساس توانمندی‌های محلی یک از مهم‌ترین مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید ظرفیت‌های هر بخش به‌خوبی معرفی شود و راه‌های رسیدن به تولید و استفاده از این ظرفیت‌ها برای مردم به ویژه جوانان جویای کار به‌خوبی تبیین شود.

 

در برهه کنونی که بیکاری در بین جوانان گیلانغربی همانندمرکز استانشان بیداد کرده‌است و جمعیت زیادی نیز به دنبال شغل دوم هستند، شاید بتوان کسانی را پیدا کرد که با سرمایه‌ای اندک، اما با علاقه  و پشتکار، نه‌تنها برای خود اشتغال‌زایی کرده‌اند، بلکه با خودکفایی خود و خانواده رابه در‌آمد‌زایی مفید نزدیک ساخته‌اند.


بسیج سازندگی سپاه  در سالهای اخیر با ورود  موثر و کارگشای خود در شهرستانهای محرومی چون گیلانغرب توانسته است بار دغدغه و نگرانی بسیاری از جوانان و علاقمندان به فعالت در عرصه طرح های زود بازده اقتصاد مقاومتی با رویکرد  اشتغالزایی و تولید داخلی کاهش داده و نمودهای روشنی از تولید و اشتغال را در کنار هم در این مناطق تحقق بخشد .


ایوب انوری جوان  روستا یی گیلان غربی  است که علی رغم تحصیلات لیسانس تا یک سال پیش اما از داشتن شغل محروم بود.


 وی که در روستای شیخ سرخ الدین در 5 کیلومتری شهر گیلانغرب زندگی میکند از افرادی است که بعد از دریافت تسسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج، با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به تولید عسل در یکی از روستاهای  گیلانغرب پرداخته و اکنون سالانه یک کسب و کار ثابت با در امد راضی کننده دارد.


این کار آفرین فعال در حوزه اشغالزایی اقتصاد مقاومتی  در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجراظهار داشت:شهرستان گیلان غرب یکی از شهرستانهای محروم استان کرمانشاه به شمار می اید که جوانان برای فراهم کردن بسترهای اشتغالزایی در مضیقه اند .

وی گفت با توجه به علاقه ای که داشتم و با اطلاع از تسهیلات  خوب و  مشکل گشای بسیج سازندگی  در ابتدای کار خود و در سال 95 با تعداد محدودی کندو شروع به پرورش زنبور عسل کردم اما امروز و به برکت حمایت های بسیج سازندگی و با دریافت 200میلیون ریال  تسهیلات از دهها  کندو زنبور عسل خوب  برخوردار هستم.


انوری با عنوان اینکه حمایت های بسیج باعث  ایجاد رغبت به کار و زندگی  در جوانان بیکار شده است تصریح کرد د: تسهلات و حمایت های بسیج سازندگی باعث شده است که انگیزه من نیز برای کار و اشتغال زایی دوچندان باشد و در این حوزه مشغول کار شوم.


 این جوان روستایی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی و تولید را نمیشوند با شعار  حل کرد و نیازمند ورود نیورهایی دلسوز و تلاشگر چون بسیج سازندگی  است  افزود: امروز و بعد از یک سال فعالیت و تلاش من موفق شده ام با پرورش زنبور عسل از هر کندو محصول خوبی در حد بیش از 3 تن  در سال  تولید نمایم و در اقتصاد مقاومتی و کمک به روند تولید و اشتغال زایی و همچنین  خودکفایی و استقلال خانواده ام  موثر باشم.


 شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر  دارای دو بخش مرکزی و گواور  است که در سالهای اخیر به دلیل تامین نشدن زیر ساختهای عملی  اشتغالزایی  علی رغم وجود منابع آبی و سدها ، معادن غنی قیر طبیعی و بازارچه مرزی سومار  جزو شهرهای محروم استان  به شمار می آید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد