کد خبر: 110438|11:52 - 1396/04/21
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

حجاب و عفاف دو مقوله مصونیت بخش در برابر کند شدن نوک پیکان حساستهای دینی و اخلاقی اند

حجاب و عفاف  دو مقوله مصونیت بخش در برابر کند شدن نوک پیکان حساستهای دینی و اخلاقی اند
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب با عنوان اینکه هدف امروز دشمن ایجاد شکاف در باورهای دینی است گفت: حجاب و عفاف دو مقوله مصونیت بخش در برابر کند شدن نوک پیکان حساستهای دینی و اخلاقی هستند.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،  صبح امروز و در راستای تکریم مقام زن و همچنین  ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ، صدها نفر از بانوان شهرستان گیلانغرب در همایش گرامیداشت این روز و تجلیل از فعالین این عرصه شرکت کردند.

مراسم   به همت حوزه  مقاومت بسیج فاطمه الزهرا (س)  و کمیته اموربانوان فرمانداری در راستای تحقق  دستورالعمل عفاف وحجاب تدارک دیده شده بود.

 امام جمعه شهرستان گیلانغرب در این مراسم  با اشاره به اینکه حجاب هدیه ای از جانب خداوند متعال برای دستیابی زنان به سعادت حقیقی اظهار داشت: حجاب معرف شخصیت و عزت زن است و این امر فقط مختص دین اسلام نیست چرا که اهمیت آن همواره در قرآن و ادیان ومکاتب گذشته نیز مورد تاکید بوده است.

 حجت الاسلام والمسلمین مهری افزود: حجاب مصونیت آور و حافظ بسیاری از حریم ها بخصوص برای فرد وخانواده و در بیانی مصونیت بخش در برابر کند شدن نوک پیکان حساستهای دینی و اخلاقی  است.

وی تصریح کرد:  در برهه کنونی دشمن با  هجمه بی امان   و خصومت ورزانه  خود و  با برنامه های مخرب  برای به تباهی کشاندن جوامع زن وخانواده ها را مورد هدف قرارداده است و برای فروپاشی خانواده اسلام مدار  مبتنی بر باورهای دنی و اخلاقی  برنامه  های  آسیب زا و انحرافی دارد .

امام جمعه گیلان غرب  با اشاره به اینکه  امروز  فضای الوده از شبکه های اجتماعی مسموم  و شبکه های ماهواره ای غرب گرای  اباهه گرد   ابزارهای نوین دشمن برای تزلزل بنیان خانواده هستند گفت : هم خانواده و هم مسئولان متولی باید مراقب باشند و با مبارزه و تدوین استراتژی مناسب زمینه رشد وتعالی جامعه را بیش از پیش ارتقا بخشید .

 

 در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه گیلان غرب  ضمن گرامی داشت  هفته حجاب و عفاف  این دو مقوله را  مصونیت بخش  از آسیب های اجتماعی و اخلاقی و مروج  بستر جامعه ای پاک دانست .

سرهنگ پاسدار معصومعلی محمدی یاد اور شد :دین ،قانون  و هر عقل سلیمی بر وجوب و اهمیت عفاف و حجاب تاکید دارد و عفت از عقل آدمی سرچشمه می‌گیرد و در واقع مهم است که انسان‌ها، علاوه بر حجاب به عفت و پاکدامنی نیز پایبند باشند و در این‌صورت است که جامعه‌ای سالم برای تربیت و رشد و پویایی خواهیم داشت.

 این مسئول تلاشهای ضد فرهنگی دشمن در قالب ابزارهای نوین  را یاد آور شد و تصریح کرد:یکی از دلایل بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه و خانواده‌ها همین شبکه های اجتماعی  و  ماهواره‌ها هستند و دشمن به دنبال تغییر رفتارها، آرمانها، تضعیف روحیه انقلابی  و ایجاد انحراف در خط و مشی انقلاب است که مقابله با این توطئه ها وظیفه همه است.

در پایان این مراسم از 23 نفر از بانوان فعال بسیج و ادارات شهرستان  که در عرصه حجاب و عفاف فعال وبیشترین مشارکت را داشته اند با اهدای لوح وهدایا قدردانی  شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد