کد خبر: 110430|11:37 - 1396/04/18
نسخه چاپی

در بین 100 تجار و بازرگان؛

13 نفر به عنوان هیات امناء صندوق خیریه بازارچه سومار انتخاب شدند + تصاویر

13 نفر به عنوان هیات امناء صندوق خیریه بازارچه سومار انتخاب شدند + تصاویر
مطلع الفجر: در راستای ترویج امور خیریه و عام المنفعه صبح امروز هیات امناء صندوق خیریه بازارچه سومار با 13 نفر در گیلان غرب تشکیل شد.

 به گزارشخبرنگار  مطلع الفجر، در این نشست که در سالن جلسات فرمانداری  گیلان غرب تشکل شد  13نفر از فعالین اقتصادی بازارچه سومار بعنوان اعضای هیات امناء بازارچه سومار  انتخاب شدند .

 این  هیات متشکل از رئیس ، نایب رئیس ، بازرس، منشی ها و یک عضو ناظر برای مدت 2 سال انتخاب شدند .

 به گفته سرپرست فرمانداری گیلانغرب ؛ ایجاد اصناف، فراهم نمودن مشارکت فعالین اقتصادی بازارچه  در امور فرهنگی و ورزشی و خیریه وعام المنفعه  در سطح بازارچه و شهرستان از جمله  وظایف  این هیات امناء  است

همتی در  ادامه این جلسه   که با حضور  فعالیت اقتصادی و تعدادی از تجار  و مسئولان  تشکیل شد  در خصوص عملکرد بازارچه مرزی سومار گفت: در سه ماهه اول سالجاری 199 هزارتن انواع کالا در 54 نوع قلم کالای صادراتی در بخش های مختلف به ارزش 164 میلیون دلار و تسط 11359 دستگاه کامیون وتریلر از طریق بازارچه سومار به کشور عراق صادر شده است.

 این مسئول یاد اور شد: این میزان صادرات  و تبادلات تجاری  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش 6 برابر از حیث وزن 4 برابر و از حیث تعداد کامیون سه برابر رشد داشته است.

وی روند توسعه بازارچه سومار را مطلوب ارزیابی نمود وافزود: با تلاش های صورت گرفته این بازارچه بتدریج به جایگاه واقعی خود بعنوان مهمترین مرز تجاری کشور با عراق پیدا می نماید.

  همتی افزود:با توجه به تصمیم ستاد مرکزی اربعین امسال تمامی مبادلات مرزی کشور در زمینه صادرات کالا به کشور عراق طی ایام اربعین از طریق بازارجه سومار صورت خواهد گرفت و در این مدت دیگر مرزهای کشورمان با عراق بخاطر تردد زوار تعطیل خواهند بود که با برنامه ریزی های در دست اقدام تلاش میشود این مهم به بهترین نحو انجام گیرد.

درادامه  این نشست 13نفر از فعالین اقتصادی بازارچه سومار بعنوان اعضای هیات امناء بازارچه سومار  متشکل از رئیس ، نایب رئیس ، بازرس، منشی ها و یک عضو ناظر برای مدت 2 سال انتخاب شدند.

اگرچه بازارچه مرزی سومار  هنوز غیر رسمی و فاقد فعالیتهای معمول   چون  کوله بری و تجارت چمدانی  است اما درحال حاضر 100 فعال اقتصادی در زمینه صادرات کالا به کشور عراق بعنوان تجار و پیله ور و بازرگان در بازارچه سومار فعالیت دارند.

 بازارچه مرزی سومار  در فاصله 6 کیومتری شهر گیلان غرب در استان کرمانشاه نزدیک ترین شهر به بغداد پایتخت عراق است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد