کد خبر: 110179|14:14 - 1396/03/02
نسخه چاپی

در آستانه سوم خرداد؛

ازخانواده شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس در گیلان غرب تجلیل شد+ عکس

ازخانواده شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس در گیلان غرب تجلیل شد+ عکس
مطلع الفجر: در آستانه سالگرد عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر ،مسئولان شهرستان گیلان غرب از خانواده شهدا و جانبازان این عملیات از انها دلجویی و بازدید کردند .

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،در استانه سالگرد عملیات بیت المقدس  و ازاد سازی خرمشهر  ، سرپرست فرمانداری ، فرمانده سپاه ، رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران ، رییس ارشاد اسلامی و رییس صنعت، معدن  و تجارت و جمعی دیگر از مسئولان  شهرستان گیلانغرب با حضور در منزل شهید روح اله مهدیخانی شهید عملیات بیت المقدس و دو جانباز این عملیات؛ نجفعلی صادقی و جوهر قاسم بیگی از مقام شامخ آنها تجلیل کردند.

در این دیدارها  سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب از عملیات بیت المقدس بعنوان یکی از حماسه های ماندگار و غرور آفرین نام برد.

فرهاد همتی ابراز داشت : یکی از عملیاتهای بزرگ دوران دفاع مقدس که از اهمیت ویزه و قابل توجهی برخوردار بود همین عملیات است  که در تاریخ انقلاب و تاریخ دفاع ملت ایران همواره با سربلندی از آن یادخواهد شد .

وی افزود:حقیقتا  فتح خرمشهر دستاوردهای بسیار ارزشمندی را بدنبال داشت که شهادت طلبی و خودباوری  درروحیه رزمندگان اسلام  و نصرت الهی مهمترین افتخارات آن بود.

همتی ابراز داشت: در تاریخ جنگهای گذشته هیچ موردی یافت نمیشود که مردمی با دست خالی در مقابل تهاجمی همه جانبه آنهم با مشارکت 54 کشور خارجی بدینگونه ایستادگی نمایند و عزت وافتخاری ماندگار را ثبت کنند.

  سرپرست فرمانداری گیلان غرب  خاطر نشان کرد :عملیات بیت المقدس را یکی از پیچیده ترین عملیاتهایی خواند که در شرایطی کاملا نابرابر طراحی شد و نتیجه آن هم با اتکا به ایمان و روحیه خدامحوری و ایثارگرانه و اعتقادی که رزمندگان ما به نصرت الهی داشتند باعث شد حماسه ای بی نظیر از ملت ایران در همه دنیا طنین انداز شود  .

 در این دیدار همچنین فرمانده سپاه گیلانغرب  از تاثیرات  حیاتی و استراتژیک این عملیات یاد کرد و گفت :به واقع  پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر معادلات دشمنان ایران اسلامی را بر هم زد و خونی دوباره از غیرت و شهامت در دفاع از کیان کشور و ارزشهای ناب دینی در رگ های انقلاب شد.
سرهنگ دوم پاسدار معصومعلی محمدی ضمن تاکید بر اهمیت شجاعت و ایمان خدایی رزمندگان و ایثاگران در ان سالهای جهاد و شهادت  تصریح کرد : یادگاران 8سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی ، ایثار و فداکاری ، پس از 19 ماه توانستند این شهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند که تحقق این امر یک موهبت بزرگ الهی است.


این مسئول گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثاگران عزیز را یک وظیفه اخلاقی و عمومی برای مسئولان دانست و  افزود: امروز بعد سالها باید ما مروج فرهنگ جهاد و شهادت باشیم چرا که  شهدا اساس و مایه عزت و سر افرازی ملت ایران اسلامی هستند .

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  بالغ بر 60 هزار نفر جمعیت دارد که در دوران دفاع مقدس 750 شهید و بیش از 2400 جانباز  و 141 ازاده سر افراز دارد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد