کد خبر: 110169|20:54 - 1396/02/27
نسخه چاپی

باز هم سونامی مرگ ماهی ها در گیلانغرب ؛

دلیل مبهم مرگ هزاران ماهی در رودخانه گواور/ انتظار مردم از محیط زیست و بهداشت به منظور بررسی سریع موضوع+ تصاویر

دلیل مبهم مرگ هزاران ماهی در رودخانه گواور/ انتظار مردم از محیط زیست و بهداشت به منظور بررسی سریع موضوع+ تصاویر
مطلع الفجر:مرگ هزاران ماهی که در شاخه اصلی رودخانه گواور در شهرستان گیلانغرب مشاهده شده تنها بخشی از یک ماجرای تلخ زیست محیطی است.

  به گزارشمطلع الفجر، صبح امروز  و در پی گزارش یکی از شهروندان به پایگاه مطلع الفجر مشخص شد که  هزاران  ماهی و بچه  ماهی در رودخانه  گواوربه دلایل مشکوک تلف شده اند .


این رودخانه  که در دو سال اخیر از پس خشکسالی های گذشته جانی گرفته و بستری برای رشد آبزیان ان فراهم شده اما به ناگاه دچار فاجعه ای بزرگ  و نگران نکننده زیست محیطی می شود .

 

 رودخانه  گواور که از شهر سرمست سرچشمه و نهایتا از روستای باسکه میگذرد  مسیر غنی  از آب و محیطی قابل توجه برای  ابزیان در فصول پر بارش سال بوده و از قدیم به رودخانه ای پر اب شهرت داشته و مورد استفاده کشاورزان و مردم واقع شده  و در دو سال اخیر با تداوم بارشها   وضعیت خوبی دارد اما بنا بر اظهارات اولیه به نظر می رسد رها سازی فاضلاب شهر سرمست در رودخانه و همچنین  هدایت فاضلاب گاوداری چند صد راسی شهر سرمست در گواور  علت اصلی  مرگ و میر هزاران قطعه ماهی نگون بخت در این رودخانه باشد .


 مرگ این ماهی و آبزیان  در این منطقه باعث  نگرانی و ناراحتی مرمان ساکن پایین دست رودخانه شده است و انها از اینکه اب رودخانه به کلی سلامت خود را حفظ نکرده باشند نگرانند و خواهان ورود مسئولان بهداشت و محیط زیست به منظور بررسی موضع  هستند  .

 

سال گذشته نیز بنا بر دلایل مبهم و مرموز هزارن قطعه ماهی بزرگ در دایک سراب گیلانغرب به ناگاه تلف شدند که در میان دوگانگی اظهار نظر مسئولان بهداشت و محیط زیست  هیچگاه استدلال قانع کننده و روشنی  برای مرگ  انها  در جهت تنویر افکار عمومی  عنوان نشد .


پایگاه خبری مطلع الفجر به عنوان یک رسانه مردمی و مطالبه گر ، این موضوع را به لحاظ اهمیت زیست محیطی  و سلامت عمومی مردم ساکن روستاهای پایین دست پیگیری کرده و انتظار دارد ادارات محیط زیست ، بهداشت وآب و فاضلاب شهری، شهر سرمست در اسرع وقت به منظور تنویر افکار عمومی و بررسی علت مرگ و میر این گستره عظیم ماهیان در رودخانه گواور پاسخگو باشند و این دغدغه محیط زیستی و مردمی را به جد پیگیری نمایند.

 

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  با بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و گواور است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد