کد خبر: 110160|13:03 - 1396/02/25
نسخه چاپی

در جلسته ستاد زکات مطرح شد؛

جمع آوری بیش از174 میلیون تومان زکات در گیلانغرب/احداث 11 پروژه فرهنگی دینی از محل وجوهات زکات+ تصاویر

جمع آوری بیش از174 میلیون تومان زکات در گیلانغرب/احداث 11 پروژه فرهنگی دینی از محل وجوهات زکات+ تصاویر
مطلع الفجر-امام جمعه گیلانغرب در جلسه اعضای ستاد زکات گفت:در سال 95 مبلغ 174 میلیون تومان از محل وجوهات زکات در گیلانغرب جمع اوری شد که در قالب اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی هزینه شده است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری  در جلسه ستاد زکات  گیلانغرب که  با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، اظهار داشت:با وجود نگاه  ارزشی مردم عزیز بخصوص به فریضه زکات اما  به واقع باید در مناسبتهای مختلفی دینی و ملی  متولیان امور  وسخنرانان مساله زکات را برای مردم بازگو و در این زمینه اطلاع رسانی کنند  تا زمینه های احیای این فریضه دینی بیش از پیش فراهم گردد.


امام جمعه گیلانغرب با اشاره به اینکه رواج زکات علاوه به اجر معنوی آن ، می تواند  منشاء خدمات شایسته و عام المنفعه  بسیاری در شهرستان باشد تصریح کرد: اگر مردم موضوع انفاق را جدی بگیرند ما  میتوانیم طرح های عام المنفعه  بسیاری را  برای استفاده خود مردم ارائه دهیم  و در این خصوص  مسئولان ، متولیان و رسانه ها باید فرهنگ زکات  به مردم اطلاع رسانی کنند.


وی  ضمن تشریح تبعات دینی و معنوی زکات گفت : پرداخت زکات باعث  وفور برکت و همچنین  کسب رضای خداوند است  و البته در این راستا باید  همه ما بیش از پیش فرهنگ این فریضه معنوی را در جامعه توسعه و بلکه تبیین نماییم.


حجت الاسلام مهری  با عنوان اینکه در سال 95 مردم مومن گیلانغرب 174 میلیون تومان زکات  در 20 مکان در نظر گرفته شده در دو بخش مرکزی و گواور  پرداخت کرده اند در مورد چگونگی مصرف زکات در روستا ها و ضرورت شفاف سازی بستر های مصرف ان  یاد آور شد : وجوهات حاصله از زکات پس از ثبت مالی در همان شهر و روستا برای ایجاد پروژه های عمرانی و طرح های عام المنفعه  مصرف  می گردد.

در ابتدای این جلسه رییس کمیته امام خمینی (ره) گیلانغرب امام جمعه گیلانغرب  ،زکات را از واجبات و مسایل مهمی که همواره در قرآن همراه با اقامه نماز آمده است، ذکر کرد.

علی اصغر برق پور  با اشاره به ضرورت ادای زکات افزود: در کمتر جایی از قرآن و مباحث ادعیه شرعی اسلامی داریم که به اهمیت زکات اشاره نشده باشد حتی در زیارت ائمه معصومین نیز اقامه نماز و زکات با هم آمده شده است.  

بر اساس گزارشات ارایه شده در این جلسه  از محل وجوهات پرداختی مردم در مقوله زکات 11 پروزه فرهنگی  و دینی با رویکرد عام المنفعه  در شهرستان گیلانغرب احداث شده است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد