کد خبر: 110116|08:34 - 1396/02/21
نسخه چاپی

اسطوره های جهاد و شهادت؛

روایتی از زندگی پر بار دانش آموز شهید بسیجی مرتضی حسینی

روایتی از زندگی  پر بار  دانش آموز شهید  بسیجی مرتضی حسینی
مطلع الفجر:شهید مرتضی حسینی اهل روستای گورسفید در گیلان غرب بود که با حضور سن و سال کم در صف همقطاران رزمنده گیلانغربی در جبهه های جنگ حضور یافت.

مطلع الفجر/شهید مرتضی حسینی در یکی از روستاهای تابع شهرستان گیلانغرب بنام گورسفید در دوم بهمن ماه سال هزار و سیصد و چهل و هفت دیده به جهان گشود شهید از همان دوران کودکی رفتار و منش خاصی نسبت به دیگر افراد خانواده داشت و احترام خاصی برای دوستان و اطرافیان خود قائل بود دوران مقطع ابتدایی خود را در مدرسه روستای گورسفید و دوران راهنمایی را در شهرستان گیلانغرب به اتمام رسانید.

 شهید حسینی با وجود سن کم چهره ای متدین و با ایمان و در انجام واجبات و ترک محرمات بسیار کوشا بود ، تقوا و دینداری او مورد توجه دوستان و اطرافیان و خانواده و همه او را  فردی خوش اخلاق و معتقد و خلاصه نمونه ای از یک انسان کامل می پنداشتند.

 

 شهید والا مقام که به عنوان پسر بزرگ  در خانواده ای تقریبا شلوغ و 10 نفره زندگی میکرد  همواره در کارهای خانه کمک کار پدر و مادر بود  و همواره برای  مهربانی با برادران  کوچکترش با انها شوخی و همبازی می شد .

شهید حسینی با علاقه  خاصی که  به ورزش داشت در  این زمینه فعالیتهای خوبی از جمله  رشته والیبال را به عنوان رشته ورزشی انتخاب کرد و در کنار درس و بحث و فعالیتهای  خانه  به این حوزه  هم می پرداخت .

آغاز تعرض و حمله ناجوانمردانه عراق به خاک جمهوری اسلامی مصادف با دورانی بود که شهید والامقام در  پشت میز کلاس و درس در مقطع دبیرستان بود با  کلید خوردن حملات رژیم بعث عراق شهید درس و مدرسه را رها  و در لبیک به ندای رهبر و امام خود در میدان دفاع مقدس حضور پیدا کرده و با دیگر همرزمان جهاد در راه خدا را بر درس و مدرسه ترجیح دادند.

 

شهید حسینی با علاقه خاص خود در معیت دیگر دوستان  برای کسب آموزشهای اولیه و سازماندهی های معمول راهی  سه راه شهدا  از رزمگاههای گیلان غرب در دوران دفاع مقدس شد  و بعد از کسب مهارتهای رزمی  آن زمان در شاکله مجموعه بسیج  و مرزداران غرب  قرار گرفت .

  شهید نزدیک به یک سال در عرصه دفاع و مقاومت و جهاد در راه خدا حضور مستمر داشت و در این برهه  اگرچه تمام فکر و ذکرش مقوله جهاد  در راه خدا و دفاع از آب و خاک و حضوردر جبهه بود اما در فواصل محدود  برای بهره گیری از مکتب در س و دانش هم  به مرخصی آمد و در فصل امتحانات  این بستر را هم فراموش نکرد  و چنین باید گفت که شهید حسینی  با سن و سال کم  همزمان در دو مکتب رزمی و  عقیدتی حضور فعال داشت .

 شهید در طول مدتی که در جبهه  های  عملیاتی  و در کنار همرزمانش در تیپ  مردمی مسلم بن عقیل .ع. حق علیه باطل  در رزمگاههای گیلان غرب از سه راه شهدا  ، پل حمید ، تاجیک تا منطقه عمومی گیلان غرب  مشغول خدمت بود دوستان زیادی پیدا کرد که همگی این روزها سخنشان چیزی جز ذکر خیر از این جوان بسیجی نیست.

شهید حسینی که در تیپ مسلم بن عقیل.ع. ، سه راهی شهدا در واحد انتظامات منطقه چم امام حسن(ع) مشغول خدمت صادقانه و سرشار از اخلاص بود در یکی از روزها  که برای شرکت در امتحانات  مرخصی کوتاهی گرفته بود در  25/1/366 در مجاور  روستا ی گورسفید به لحاظ آلوده بودن منطقه به مواد منفجره با مین برخورد کرد  که بر اثر شدت جراحات وارده بعد از  انتقال به بهداری که آن زمان در شهرستان گیلانغرب بود  به خیل بزرگ همرزمان شهیدش پیوست و آسمانی شد .

پیکیر مطهر شهید حسینی  بعد از بدرقه مردم  در گلزار شهدای دهستان  گورسفید  نامدار  به خاک سپرده شد.

 

روحش شاد و یادش گرامی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد