کد خبر: 110109|12:31 - 1396/02/19
نسخه چاپی

در جشنواره استانی شعر گیلانغرب؛

از 8 شاعر برگزیده در بین 180 اثر واصله به جشنواره تجلیل شد+ تصاویر

 از 8 شاعر برگزیده در بین 180 اثر واصله به جشنواره تجلیل شد+ تصاویر
مطلع الفجر:صبح امروز و با حضور پرشور مردم هنر دوست و مسئولان استانی و شهرستانی اولین جشنواره استانی شعر گیلانغرب برگزار شد .

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،صبح امروز و با حضور پرشور مردم  هنر دوست و مسئولان  استانی و شهرستانی  اولین جشنواره استانی شعر گیلانغرب در تالار ارشاد اسلامی این شهرستان  برگزار شد .

 این جشنواره که با حضور  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و  خیل هنرمندان شاعر  از سراسر استان  و شهرستان گیلانغرب برگزار شد  شاعران مطرح و برگزیدگان جشنواره به قرائت اشعاری به زبان کردی و فارسی پرداختند .

 از شاعران مطرح استان سرکار خانم  مهوش سلیمانپور ، آذر گرامی از کرمانشاه و مریم مسرور از کنگاور  و آقایان یزدان بابایی از صحنه ،کیومرث بلده از اسلام آباد ،حسین خزایی از صحنه  و رضا جمشیدی از کرمانشاه به قرائت اشعاری از آثار خود پرداختند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  در حاشیه این جشنواره در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجراز برگزاری جشنواره  شعر گیلان غرب ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: در مجموع  180اثر در دو بخش شعر کردی و فارسی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی آثار توسط هیات داوران ۸ نفر  از شهرستانهای مختلف استان به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند.

حجت الاسلام رحیم جعفری   به جایگاه هنر و ادب  در فرهنگ ناب ایران اسلامی اشاره داشت و تصریح کرد :به حق میتوان گفت که برگزاری جشنواره ها یکی از بسترهای  مهم برای شناسایی جوانان مستعد استان در حوزه شعر و سایر حوزه های هنری  است که به عنوان یک ظرفیت  بالقوه و البته یک فرصت فرهنگی مورد توجه بیش از پیش باشد .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص  تجلیل از چهره پیشکسوت شعر گیلانغرب هم  گفت: در این جشنواره  استانی که به میزبانی شهرستان هنر دوست و با فرهنگ گیلانغرب برگزار شد ضمن تجلیل از یک پیشکسوت عرصه شعر شهرستان گیلانغرب(پرویز بنفشی) از 8 چهره برتر شعر استان که برگزیده جشنواره بودند نیز تجلیل شد .

همتی سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب نیز  درآیین این جشنواره   در سخنانی با تبیین سوابق فرهنگی شهرستان گیلانغرب در زمینه خدمت به شعر و ادبیات استان و تجلیل از نقش شعرا در همه بخش های اجتماعی جامعه و حوزه های مختلف انقلاب و دفاع مقدس گفت  برگزاری جشنواره میرزا رضای کلهر خوشنویس و شاعر برجسته کشور بعنوان یکی از مشاهیر اهل گیلانغرب در سالجاری در دستور کار قرار گرفته و درحال تدوین و برنامه ریزی تحقق این امر هستیم.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت ،دارای دو انجمن فرهنگی  هنری بنام واران و بابانان است که مورد استقبال خیل هنرمندان این شهرستان می باشد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد