کد خبر: 109729|10:48 - 1396/01/04
نسخه چاپی

به دنبال طرح یک مطالبه عمومی در مطلع الفجر؛

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه قصورخود را جبران کرد+ سند

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه  قصورخود را جبران کرد+ سند
مطلع الفجر: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه که طی چندسال اخیر اسم شهرستان گیلانغرب رادر پورتال خود حذف کرده بود قصور خود را با افزودن نام گیلانغرب جبران کرد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجربه دنبال حذف  نام گیلانغرب  در پورتال اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری  استان کرمانشاه  ظرف چند سال اخیر  و مطالبه  این حق مسلم مردم از سوی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مطلع الفجر در دو روز اخیر ،صبح امروز این اداره کل قصور خود را با افزودن نام گیلانغرب جبران کرد .

اگرچه گمانه زنی های اولیه بر این بود که حذف نام گیلانغرب و عدم معرفی جاذبه های گرشگری ، طبیعی ، آثار تاریخی و حوزه مناطق عملیاتی  دوران دفاع مقدس و همچنین سابقه تاریخی و فرهنگی گیلانغرب به عمد در طی چندسال  گذشته رخ داده است اما  اصلاح سریع  و افزودن نام گیلانغرب به سایت به دنیال مطالبه مطلع الفجر و همچنین سرپرست فرمانداری شهرستان  اگرچه تمام مطالبات مردم این شهر نبود ، اما نگاه مردم این شهر را عوض و این کوتاهی را توجیه پذیر کرد.

طبیعتاً  پورتال اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری پیشانی معرفی آثار باستانی ، فرهنگی و همچنین مناطق گردشگری شهرستانهای تابع استان به شمار می رود که به عنوان یک وظیفه باید مدیر یک مجموعه اشرافیت کامل تری بر روند طراحی وفراهم اوردن بستری برای  معرفی عادلانه ظرفیتهای گردشگری ،فرهنگی ، تاریخی و اماکن تفریحی و گردشگری  داشته باشد.

اگرچه افزود یک صفحه متن بدون تصویر صحنه جذاب و دل انگیری را از مناطق بکر و دیدنی شهرگیلانغرب در ذهن مخاطب تداعی نمیکند  وهمه ان چیزی نیست که از ان به عنوان میراث فرهنگی و گردشگری گیلانغرب یاد میشود اما جا دارد بسترهای فرهنگی و ظرفیتهای تاریخی که در این شهر محجور مانده اند بیش از این مورد توجه مسئولان میراث فرذهنگی و گردشگری استان که گاهاً خود برخاسته از بطن این مردم غیرتمند و با اصالت هستند قرار گیرد.

حذف نام گیلانغرب در پورتال رسمی میراث فرهنگی استان کرمانشاه از سال 92 مورد مطالبه پایگاهخبری مطلع الفجربه عنوان نماینده  رسانه ای افکار عمومی گیلانغرب بود تا اخیر نیز در مطلبی این حق مطالبه شد و مورد قبول مسئولان متولی واقع شد و این شهر نیز بعد سالها در جرگه شهرهای معرفی شده در این پورتال اداره کل قرار گرفت .

 

آثار تاریخی گیلانغرب از نگاه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه مغفول مانده اند

اجحافی بزرگ در حق گیلانغرب؛

نام شهرستان گیلانغرب از پورتال رسمی میراث فرهنگی کرمانشاه حذف شده است+ سند

در معرفی  اصالت گیلانغرب در امر اثار باستانی و تاریخی و جاذبه های گرشگری همین بس که بگوییم ؛مناطق گردشگری گلین، میاندار، داربادام، قلاجه، مله نی، دشت دیره، مناطق مرزی سومار، سدهای زاگرس، مخزنی، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت دو هزار و 500 سال، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد، طاق فرهاد و قلعه مهرنگار از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری گیلانغرب محسوب می شود.
مناطق عملیاتیمطلع الفجر، چغالوند، شیاکوه، آوزین، گورسفید، تنگه حاجیان و پادگان حضرت رسول (ص) نیز از مهمترین یادمان های دوران دفاع مقدس در شهرستان گیلانغرب است.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  بالغ بر60 هزار نفر جمعیت  دارد و 406 اثر تاریخی و باستانی  ثبت شده و دهها بستر بکر و چشم نواز طبیعی و تفریحی دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد