کد خبر: 109691|12:56 - 1395/12/25
نسخه چاپی

گزارش؛

تبلور شمیم معنویت در آئین جشن تکلیف دانش آموزان دخترگیلان غربی+ تصاویر

تبلور شمیم معنویت در آئین جشن تکلیف دانش آموزان دخترگیلان غربی+ تصاویر
مطلع الفجر:دهها دانش آموز دختر مقطع ابتدايی گیلان غرب طی آئينی و در فضای روحانی ورود به ساحت عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،در آئين جشن تکلیف دهها دختر دانش آموز در محل مسجدصاحب الزمان (عج) مهدیه گیلان غرب که به همت اموزش و پرورش شهرستان و با حضور با حضور معاونت های  پرورشی وکارشناس نماز،قرآن وعترت ، فرهنگی ،هنری،آموزش ابندایی وگروههای آموزشی این  اداره  برگزار شد، یکی از روحیانیون با عنوان اينكه دختران با رسيدن به سن تكليف بايد عفاف و حجاب خود را بيش از گذشته رعايت كنند، خاطر نشان کرد: تعهد به تكاليف معنوی و الهی رسالتی  است كه همه افراد در هر شرايط نسبت به اداي آن باید اقدام کنند.

  حاج آقا آرمند در این خصوص تصریح کرد :جشن تکلیف یعنی اینکه نوجوان به مرحله‌ای رسیده که این قابلیّت را پیدا کرده که خدای متعال با او حرف بزند، وقتی شما به تکلیف می رسید، معنایش این است که این لیاقت را، پیدا کرده‌اید که خدای بزرگ، آفریننده‌ی جهان و انسان، شما را مخاطب قرار میدهد، به شما مأموریّت میدهد، شما را مورد احترام خودش قرار میدهد.

وی تصریح کرد :جشن تکلیف درحقیقت جشن_تشرّف یک انسان، یک نوجوان به ساحت لطف و توجّه پروردگار است؛ و همه نوجوانان عزیز باید این را قدر بدانند.

این روحانی خطاب به نوجوانان حاضر در مراسم  ابراز داشت:رابطه‌ی خودتان را با  خدای متعال مستحکم کنید، بهترین راه ارتباط با خدا، در درجه‌ی اوّل همین  نمازی است که می خوانید، با  قرآن انس داشته باشید؛با قرآن انس پیدا کنید.

وی در ادامه ضمن تاکید به توجه و اهمیت نوجوانان به نماز و فرایض دینی اظهار کرد:فریضه نماز بركات فراواني دارد و از طريق آن مشكلات انسان برطرف مي شودكه دختران بايد به اداي نماز اول وقت كه بسيار به آن تأكيد شده توجه ويژه داشته باشند و غفلت نورزند.

درپایان این مراسم صمیمانه و معنوی  نمازجماعت ظهروعصر اقامه  ولوح یادبودوهدیه به دانش آموزان تقدیم شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد