کد خبر: 109653|12:01 - 1395/12/24
نسخه چاپی

گزارش؛

اجرای مانور امداد و نجات جاده ای در گیلان غرب/ضرورت ارتقاء سطح خدمات و حذف نقاط حادثه خیز جاده ای+ تصاویر

اجرای مانور امداد و نجات جاده ای در گیلان غرب/ضرورت ارتقاء سطح خدمات و حذف نقاط حادثه خیز جاده ای+ تصاویر
مطلع الفجر:رییس هلال احمر شهرستان گیلانغرب گفت: در راستای حفظ آمادگی یگانهای امدادی و خدماتی شهرستان گیلانغرب مانور امداد و نجات جاده ای برگزار شد .

به گزارشخبرنگار  مطلع الفجر،یکی مهمترین ضروریات امروز  آمادگی ،سرعت عمل و کیفیت کار نهادهای امدادی در مواجهه با بحران و حوادث غیر مترقبه است که سالانه به منظور  محک زدن عملکرد این نیروها مانورهای متنوعی به این منظور برگزار می شود .

 امروز نیزبه منظور اجرای مانور امداد و نجات جاده ای تمام دستگاههای امدادی اعم از هلال احمر، مرکزفوریت های پزشکی، انتظامی، پلیس راه ،راهنمایی و رانندگی ،اتش نشانی  و راهداری با تمامی تجهیزات امدادی و نیروی انسانی  خود مشارکت کردند.


در این راستا، دهها دستگاه ماشین آلات امدادی و آتش نشانی در کمترین زمان ممکن در محل حادثه فرضی که تصادف یک دستگاه کمپرسی با خودرو پراید بود  حاضر شده و کار امداد رسانی را انجام دادند.


رییس اداره هلال احمر شهرستان گیلانغرب در حاشیه این مراسم طی گفتگویی با خبرنگارمطلع الفجراظهار داشت : در این حادثه فرضی کادر امدادی جمعیت هلال احمر  پس از انجام عملیات های مورد نیاز ،مصدومان حادثه فرضی  که در جاده  گیلان غرب به اسلام اباد  رخ داد را به مراکز درمانی منتقل کردند.


فتاحی  ضمن تشریح مانور  امروز تصریح کرد: در این مانور یک دستگاه  سواری پرایدبا چند سرنشین به طور فرضی با یک دستگاه کمپرسی تصادف  و دچار سانحه  شد که نجاتگران هلال احمر پس از تثبیت موقعیت ،نسبت به رها سازی مصدومان اقدام و بدین صورت حفظ آمادگی یگانهای امدادی و خدماتی در شهرستان  به نمایش گذاشته شد .

 این مسئول ابراز داشت در سال جاری بالغ بر 6 مورد اجرای مانورهای جاده ای داشته ایم که همه در راستای تعالی سطح خدمات امدادی و کیفی کردن خدمات نهادهای متولی بوده است.

ارتقا سطح مهارتها ، کیفیت خدمات امدادی  و همچنین توسعه امکانات و ابزارهای لازم  به منظور کمک رسانی هرچه بهتر به حادثه دیدگان  از اهم ضروریاتی است که باید مورد توجه متولیان امر باشد .

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از 60هزار نفرجمعیت، دارای 500 کیلومتر جاده است که 310 کیلومتر آن راه اصلی و 190 کیلومتر نیز راه فرعی است و در این میان بیش از 20 نقطه خطرناک و حادثه خیز وجود دارد که با آمار قابل توجه تصادفات منجر  به مرگ وجود خدمات امدادی کیفی  را الزامی کرده است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد