کد خبر: 109644|11:04 - 1395/12/19
نسخه چاپی

گزارش؛

آبروی محله ؛آیینی ارزشی در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت+ تصاویر

آبروی محله ؛آیینی ارزشی در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت+ تصاویر
مطلع الفجر:طی سالهای اخیر آیینی ارزشی با رنگ و بوی ایثار و شهادت در محله های گیلان غرب به همت بسیج اجرا می شود که مورد استقبال مردم واقع شده است .

 به گزارشخبرنگار   مطلع الفجر،طی سالهای اخیر در تکریم مقام شهدا و  تعالی فرهنگ ایثار و شهادت ، آیینی ارزشی با رنگ و بوی ایثار و شهادت در محله های گیلان غرب به همت  بسیج اجرا می شود که مورد استقبال مردم واقع شده است .

در این راستا در محله شیرزادی گیلانغرب به همت حوزه مقاومت شهید چمران شهری بسیج گیلانغرب  مراسم یادواره شهدا " ابروی محله " با حضور پرشور  مردم و مسئولان برگزار شد که رنگ و بویی معنوی در فضای شهر طنین انداز کرد .

در این مراسم که جمع کثیری از مردم شهید پرور شهر گیلان غرب ، مسئولین ، و خانواده معظم شهدا وایثارگران حضور داشتند امام جمعه گیلانغرب در سخنانی ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان گیلان غرب ، دومین شهر مقاوم کشور را خطه سردارانی شجاع به نام همچون شهید خوشروان و بسیطی و خدا کرمیان و دیگر سرداران شهید عنوان واظهار داشت:شهدا  نماد عزت و اقتدار نظام و بلکه  سند های برحق نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام مهری  به تشریح شاخصه های شهدای گرانقدر اشاره کرد و ابراز داشت :ولایت پذیری ، تعهد به ارمانهای انقلاب ،  ایثاروشجاعت از ویژگی های شاخص شهدای ما بوده است .

وی در ادامه بر ضرورت تبیین و فرهنگ سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید  و ابراز داشت : انچه امروز باید در جامعه بسط داده شود همین فرهنگ مقاومت ، ایثار و شهادت طلبی است چرا که دشمن از روحیه عاشورایی و شهادت طلبی جوانان انقلابی و متعهد ما هراس دارد .

 حجت الاسلام مهری گفت : انچه امروز دشمن به دنبال ان است کند کردن نوک پیکان حساسیتهایی چون ولایت مداری ، تعهد به ارمانهای  دینی وانقلابی و پایبندی به راه وسیره امام و شهداست  و در این راه با رسوخ در بدنه فکری جامعه سعی در قالب کردن حربه نفوذ خود را دارد.

امام جمعه گیلانغرب در ادامه  بر ضرورت بصیرت  در اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و ابراز داشت : در برهه کنونی که بدخواهان داخلی و خارجی در صدد  تضعیف جایگاه نظام مقدس اسلامی و فرهنگ منشعب از یاد و آرمان شهدا و انقلاب است  چرا باید عده ای  ساده لوحانه و در غفلت  دست بسته خود را تسلیم خواسته و اهداف  خناسان، دشمنان نظام  و  ساختار شکنان بی بصیرت نظام کنند؟

 ححت الاسم مهری در ادامه گفت : امروز همه ما باید در پاسداشت خون شهدا و صیانت از ارمانهای انقلاب باشیم و با بیداری و بصیرت  راه نفوذ منفعت طلبان و فتنه انگیزانی که سعی در ایجاد تفرقه و دو دستگی در انسجام عمومی مردم متعهد و معتقد به نظام و انقلاب را دارند ببندیم .

 در ادامه  جانشین فرماندهی سپاه گیلانغرب  شهدا را مایه عزت و سربلندی نظام خواند وگفت : شهدا  در برهه ای از زمان در لبیک به ارمان پیر و مقتدای خود در صیانت از دین و انقلاب  جان خود را فدا کردند و اما امروز ما نیز در تداوم راه عزتمند شهدا باید با بصیرت  از این راه افتخار امیز با تبعیت از ولایت و تعهد به ارمان شهدا و رهبری  صیانت کنیم .

سرگرد پاسدار کامران هزارخانی برگزاری مراسم های معنوی "آبروی محله " را نماد تکریم راه مطهر و پاک شهدا عنوان کرد و ابراز داشت : به راستی که  شهدا به مانند ستارگانی در راه دین و اسلام درخشیدند و امروز ما باید به واسطه انها راه را پیدا کنیم  و در فضای کنونی جامعه که دشمن هر روز با ترفند و خدعه ای نو ورود میکند راه بصیرت  را گم نکنیم .

 قرائت اشعاری زیبا  وآیینی توسط شاعران و مداحی زیبا و شور افرین در وصف شهدای گرانقدر گیلانغرب از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود که مورد استقبال چشم گیر احاد مردم شهر گیلانغرب واقع شد . 


 شهرستان گیلان غرب در غرب استان کرمانشاه بالغ بر 60 هزار نفر جمعیت دارد و دردوران دفاع مقدس 750 شهید تقدیم انقلاب کرده است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد