کد خبر: 109305|10:32 - 1395/11/23
نسخه چاپی

یک هادی سیاسی؛

مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی در کشور امروز نیازمند وحدت، آرامش و انسجام است/ فرهنگیان؛ ضامن استقلال فرهنگی کشور اند+ تصاویر

مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی در کشور امروز نیازمند وحدت، آرامش و انسجام است/ فرهنگیان؛ ضامن استقلال فرهنگی کشور اند+ تصاویر
مطلع الفجر یک هادی سیاسی گفت:امروز فضای کشور نیاز به وحدت، آرامش،اتحاد و انسجام دارد چرا که در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی راه دور و درازی در پیش داریم که پیمودن این مسیر جز با همدلی و وحدت کلمه میسر نمی شود.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، دکتر محمد جواد نجفی در برنامه ضمن خدمت  فرهنگیان که به همت کانون بسیج فرهنگیان و اموزش پرورش و با موضوع گفتمان ولایت وبنیانهای حکومت دینی برگزارشد ، به مبحث دوران رنسانس و عصر دگردیسی فکری، دینی و اخلاقی  اشاره کرد که دنیای غرب به جای حل آسیب های کلیسا، دین را منزوی کردند و آن را غیر عقلانی وخلاف مدنیت معرفی کردند.

 وی موضوع محوریت ولایت فقیه در انقلاب اسلامی را یاد اور و تصریح کرد :با پیروزی انقلاب اسلامی که یک حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه بود بر خلاف تفکر سکولار غرب، دین در تمامی عرصه ها بکار گرفته شد، امروز تفکر ولایی، نقشه اسرائیل بزرگ را باشکست قطعی مواجه کرده است و باپشتیبانی از بیداری اسلامی که کانون آن نظام جمهوری اسلامی می باشد نظام سلطه را با چالش جدی روبرو نموده است.

این هادی سیاسی  در ادامه اشاره ای به ریشه تاریخی نظریه ولایت فقیه داشت که به زمان ایمه اطهار علیهم السلام بر می گردد و پشتوانه روایی آن را به خوبی برای جمع فرهنگیان بیان کرد.

دکتر نجفی ابرازکرد : ملی گراها و لیبرال ها در اوایل انقلاب با گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی به شدت مخالفت کردند وبه نوعی معتقد به حکومت مشروطه سلطنتی بودند وبا حاکمیت دین با توجه به مشی لیبرالیستی شان بشدت مخالف بودند. وی گفت: در کشور ما عده ای هستند که با ژست روشنفکری و با بهانه آزادی بیان و آزادی اندیشه بزرگترین هجمه را در بزنگاه های سیاسی خاص علیه اصل ولایت فقیه وارزش های اسلام و انقلاب روا می دارند و جامعه را به سوی فضای دوقطبی سوق می دهند وبه نوعی می خواهند با غبار آلوده کردن فضا، از آب گل آلود ماهی بگیرند.

این هادی سیاسی خاطر نشان کرد: امروز فضای کشور نیاز به وحدت، آرامش،اتحاد و انسجام دارد چرا که در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی راه دور و درازی در پیش داریم که پیمودن این مسیر جز با همدلی و وحدت کلمه مورد تاکید حضرت امام خمینی رحمه الله و مقام معظم رهبری مد ظله العالی حاصل نمی شود.

 نجفی فرهنگیان را ضامن استقلال فرهنگی کشور در جهت پیاده کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و تربیت نسلی معتقد به آرمان های اسلام و انقلاب رااز وظایف اصلی و خطیر فرهنگیان بر شمردند چرا که بدون نیروی انسانی کارآمد و متعهد نمی توان به فرداها امیدوار بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد