کد خبر: 109008|08:34 - 1395/11/05
نسخه چاپی

وقتی حضور بسیج منشاء رضایتمندی مردم است؛

دسترنج شیرین کار آفرینان با پرورش زنبورعسل/ زنبورداری اشتغالزایی مختصر اما با برکت است +تصویر

دسترنج شیرین کار آفرینان با پرورش زنبورعسل/ زنبورداری اشتغالزایی مختصر اما با برکت است +تصویر
مطلع الفجر:یک کار آفرین بسیجی گیلانغربی گفت:عرصه زنبور داری در حوزه اقتصاد مقاومتی ،کاری نو ، اشتغالزایی مختصر اما پر برکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان گیلانغرب است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر؛فعالیت در قالب طرح های زود بازده اقتصاد مقاومتی  که با تسهیلات به صرفه بسیج سازندگی  در اختیار متقاضیان کار افرینی  شکل گرفته در سالهای اخیر  در شهرستان گیلان غرب ره اورد پر باری را در مسیر جلب اعتماد مردم و تحقق خودکفایی و اشتغالزایی که مد نظر طرح اقتصاد مقاومتی است  رقم زده است .

 

حسن پورغلامی یکی از فعالان عرصه های اقتصاد مقاومتی  در شهرستان گیلانغرب به خبرنگار مطلع الفجر گفت : بهترین راهکار برای تامین معیشت خانواده های جویای کار ، ورود آنها به  طرح های زود بازده عرصه اقتصاد مقاومتی است که یکی از آنها عرصه زنبور داری و در این راستا من از جوانان هم سن و سال خودم که فعالیت در این بستر را دوست دارند  دعوت  به کارمیکنم .

 

این کار افرین روستایی با بیان اینکه بسیج به نیاز و احتیاج مردم پاسخ گفته و به خوبی در عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده است، اظهار داشت:  حقیقتا در امر اشتغالزایی پایدار در گیلان غرب به خوبی  کار نشده است و در سالهای اخیر مجموعه بسیج سازندگی با فعالیت گسترده در امر طرح های زود بازده اقتصاد مقاومتی  حرکت شایسته ای را از خود نشان داده که قابل تشکر و قدردانی است .

 

پورغلامی  درمورد فعالیت خود در زمینه زنبور داری افزود:با توجه به نیاز و بیکاری و نظر به سر رشته ای که در زمینه پرورش زنبور عسل داشتم  با اطلاع از واگذاری تسهیلات اشتغالزایی در بسیج به این مرکز مراجعه  و با راهنمایی های بسیج سازندگی و توجیهات لازم مبلغ 300 میلیون ریال  تسهیلات دریافت کردم که با دستمایه قرار دادن آن برای خودم و خانواده ام یک شغل راه انداختم .

 

وی تاکید کرد:با دریافت تسهیلات و مهیا کردن بستر برای عرصه  توانسته ام در کل 3 نفر اشتغالزایی نمایم  و از این لحاظ که علاوه بر ایجاد کسب و کاری برای خودم  برادر و همسرم را هم مشغول کرده ام خوشحالم .

 

این جوان کار افرین  اظهار داشت: زنبور داری کاری بسیار خوب،با کم ترین وقت گذاری و بیشترین درآمد و برکت است که خانواده های گیلان غربی می توانند با علاقه و در سایه تسهیلات  ارزان و بی منت بسیج  و با بهره گیری از اینگونه طرح ها ،مشکلات معیشتی خود را رفع می کنند.

وی ادامه  داد: به طور میانگین در هر کندو سالانه 5تا10کیلو عسل برداشت می شود و هرکیلو عسل در کمترین میزان از قرار کیلویی معین به فروش می رسدو در کل سالانه برای ما بین 20 تا 30 میلیون تومان در امد زایی دارد.

 

پورغلامی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار مطلع الفجر به جوانان جویای کار توصیه کرد:نظر به سرمایه اندکی که برای پرورش زنبورعسل لازم است جوانان جویای کار در شهر گیلانغرب  می‌توانند با تعداد اندک کندوی زنبور عسل وجلب حمایتهای بسیج سازندگی  به این شغل روی آورند و به کار رونق دهند و درآمد خوبی نیز کسب کنند.

 

با توجه بیشتر مسئولان به بسترهای بالقوه محلی و بومی مناطق مختلف کشور ازجمله پتانسیل‌های فراوان شهرستان گیلان غرب در عرصه های کشاورزی و دامی و تسهیل راه جوانان در رسیدن به این مهم، می‌توانند مشکلات اشتغال و تولید را تا حد زیادی کاهش دهند و زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب فراهم کنند.

 

بسیج سازندگی سپاه در سالهای اخیر به فراخور بسترهای موجود در شهرستان گیلانغرب و ضرورت ایجاد اشتغال   از محل  ترویج طرح های زود بازده  توانسته است با جلب رضایت بسیاری از داوطلبان و علاقمندان  جویای کار  قدمهای موثری را درپر رنگ کردن  و رونق بخشیدن به سفره های بسیاری از خانواده که قبلا هیچگونه شغل و منبع در امدی نداشتند بردارد و این خود به مراتب باعث رضایت مندی مردم منطقه شده است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد