کد خبر: 108965|11:24 - 1395/11/03
نسخه چاپی

گزارش؛

گله مندی مردم گیلانغرب از نبود سفته با مبالغ مختلف درشعب بانک ملی

گله مندی مردم  گیلانغرب از نبود سفته با مبالغ مختلف درشعب بانک ملی
مطلع الفجر:بانک ملی در گیلانغرب به دلیل عدم ارایه سفته با مبالغ مختلف موجب نارضایتی مردم شد؛ این در حالی است که شعب بانک ها باید سفته در مبالغ مختلف را تامین کنند.

به گزارش خبر نگار مطلع الفجرو بر اساس گزارش ها متقاضیان برگه های سفته با مبالغ کم با مشکل روبرو شده اند و در بانک ملی شهرستان صرفا سفته های درشت موجود است.

صبح امروز و در گزارش گیری میدانی از سطح شهر  متقاضیان دریافت تسهیلات که به بانکها مراجعه کرده بودند می بایست برای تکمیل پرونده تسهیلات در بانک عامل سفته ارایه میدانند که بعد از ارجاع به بانک ملی متاسفانه با گره کوری که نتیجه نوعی سهل انگاری بود مواجه شدند .

بانکها تنها مبالغ درشت سفته را ارایه میدهند؛ بانک ملی گیلانغرب هم در این راستا فقط دو مبلغ سفته  30 میلیون و 60 میلیونی را در اختیار مشتریان قرار میدهد و از عرضه مبالغ خرد سفته امتناع میکند  و این باعث مشکلاتی برای متقاضیان در شعب شده است .ا

 خانم محمدی که امروز در یکی از شعب گیلانغرب برای  دریافت تسهیلات حضور یافته بود  در خصوص نبود سفته  در گیلانغرب به خبرنگار مطلع الفجر گفت : من بنا بر نیاز چند ماهی است  که برای دریافت تسهیلات از یکی از شعب بانکی تلاش میکنم اما امروز وقتی همه کارهایم روبراه شده است متاسفانه یک بحث کوچک بنام "نبود سفته" به مشکلی بر سر راه من بدل شده است .

 این متقاضی تصریح کرد : وقتی مرا برای خرید سفته به بانک ملی ارجاع دادند  انها به من گفتند که ما فقط سفته های 30 و 60 میلیونی داریم این درحالی بود که من سفته هایی به مراتب کمتر این مبالغ را لازم داشتم و اینگونه بود که سهل انگاری یک مسئول به مشکلی برای من شهروند بدل شده بود که یا باید به اجبار سفته های درشت میخریدم و یا راهی یک شهر دیگر برای خرید سفته میشدم در این خصوص امیدوارم شعب بدون در نظر گرفتن پاره ای مصلحت های مالی برای خود،  رفاه مردم را هم در نظر بگیرند .

وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی باید تدابیری اتخاذ کنند، که سفته های مورد نیاز مردم تامین شود، تا در روند کارهای اقتصادی مردم در روزهای پایانی سال خللی وارد نشود.

از سویی نظر به اینکه سفته جزء اوراق بهادار محسوب می شودلذا شعب بانکی باید سفته در مبالغ مختلف را تامین کنند تا متقاضیانی که بنا بر هر دلیلی  نیامند سفته در مبالغ مختلف هستند  حتی در شهرهای کوچک مانند گیلانغرب ،دچار مشکل و سرگردانی نشوند ..

http://www.matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1395/11/03/safte.jpg

 البته این موضوع قابل  اهمیت است که سیستم بانکی کشور و متعاقب ان سیستم بانکی در شهرها  باید به تمامی خدمات مورد نیاز مردم و فعالان اقتصادی پاسخ دهد،باید توجه داشت تسهیل در تهیه سفته در مبالغ مختلف ضرروت دارد به دلیل اینکه اشخاصی که دسته چک ندارند، معمولا از سفته برای ضمانت استفاده می کنند.

بسیاری از مردم در شهرهای کوچک مانند گیلانغرب  به دلیل بضاعت کم و عدم حضور در معاملات کلان فاقد دسته چک هستند و گاها برای دریافت تسهیلات به ناچار مجبور به خرید سفته در مبالغ مختلف و نه صرفا مبلغ "30 " و یا "60" میلیونی  هستند ؛ لذا باید سوای اینکه سفته به نرخ مصوب اعلامی در تمامی شعب به فروش برسد همچنیندر هرصورت  شعب شهرستان سفته‌ با مبلغ کم  را نیز در اختیار متقاضیان قرار دهند  تا ضمن رفع مشکل زمینه ساز نارضایتی اقشاری از مردم هم نباشند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد