کد خبر: 108960|15:55 - 1395/11/01
نسخه چاپی

بعد از نماز جمعه امروز صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی تجار و کارگران گیلانغربی بازارچه سومار+ تصاویر

  تجمع اعتراضی تجار و کارگران گیلانغربی بازارچه سومار+ تصاویر
مطلع الفجر:تجار و کارگران بازارچه سومارگیلانغرب در تجمعی اعتراضی بعد از نماز جمعه امروز این شهرستان به وضعیت مدیریتی این بازارچه اعتراض کردند.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، تجار و کارگران گیلان غربی  بازارچه سوماردر تجمعی بعد از نماز جمعه امروز به وضعیت مدیریتی و نگاههای نا عادلانه برخی مسئولان  این بازارچه اعتراض کردند.

سخن  کارگران و تجار گیلانغربی این بود که  چند صباحی است موضوع بازارچه مرزی سومار به عنوان یکی از ظرفیتهای اشتغالزایی  و رهایی شهر گیلان غرب از بن بست و محرومیت  بر سر زبانها جاری شد  و هر از چند گاهی گزارشهایی از رونق و اقبال این بازارچه منتشر می شود اما حقیقتا  باید گفت که این بازارچه بنام گیلان غرب و به کام دیگران است ..

آنها چنین اظهار داشتند که؛ متاسفانه به دلیلی  اعمال نفوذ های برخی مسئولان درگذشته و خط اعمال نظر و نفوذی که هنوز باقی مانده است از محل بازارچه مرزی سومار هنوزاشتغالزایی برای جوانان بیکار و یا محرومیت زدایی در شهر گیلان غرب حصول نگردیده است و روند مدیریتی این بازارچه اصلا  بر رضایت مردم این شهر نیست .

معترضین ابراز داشتند متاسفانه از ریاست بازارچه گرفته تا فعالیت های اقتصادی در بسیاری از عرصه های  آن همگی در دست افراد غیر بومی است و در این میان فقط کارگری و عملگی  رنج اور  بازارچه سومار که آن هم در حد  سه روز در هفته میباشدبه عنوان تنها سهم عمده گیلانغربی ها میباشد این درحالی است که اساساً تصویب، اجرا و افتتاح آن برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار گیلانغرب  که اکنون رتبه اول بیکاری استان کرمانشاه را به یدک میکشد بوده است.

تجمع کنندگانی که به روند فعالیت مدیریتی بازارچه سومار  معترض بودند چنین عنوان کردند که ؛محرومیت منطقه ، آمار تاسف بار بیکاری شهر گیلانغرب و ظرفیتهای بالقوه اقتصادی که به شایستگی از انها برای برون رفت از وضعیت کنونی بهره گرفته نشده است همه و همه مصادیقی هستند که دومین شهر مقام کشور را در زمره  شهرهای محروم و کمتر توسعه یافته  به حساب آورده اند   و اکنون هم که بازارچه سومار به عنوان سو سوی امید در دل مردم منطقه  روشن شده بود به همت برخی اعمال نفوذها و دخالتهای نا عادلانه مسئولان، مایه نا امیدی مردم شده است.

معترضین این موضوع را هم عنوان کردند که در بازارچه سومار جوانان بیکار گیلانغرب نمیتوانند در هفته سهمی بیشتر از 3 روز کارگری را  داشته باشند چرا که در غیر این صورت اگر بخواهند این نا حقی را با شخصی مانند امام جمعه  به عنوان  نماینده ولی فقیه در شهرستان در میان بگذارند از سوی مدیران و برخی مسئولان تهدید به اعمال فشار و گاها اخراج از بازارچه می شوند .

 امام جمعه گیلانغرب  نیز در این اجتماع با دعوت معترضین به ارامش و مطالبه حق و حقوق تضییع شده از راه و مجاری قانونی ابراز داشت: اعتراض به هر موضوعی باید از مجاری قانونی  و با راه حل های عقلایی صورت گیرد  و بنده هم قول میدم مشکلات این حوزه را از  طریق نهادهای متولی  پیگیری و در صورتی که در حوزه مدیریتی حقی به ناحق ضایع شده باشد حقیقتا برخورد خواهد شد  .

نیمه دوم فروردین ماه 94 و با حضور مسئولان استان کرمانشاه و همچنین مسئولان عراقی، بازارچه مرزی سومار  به عنوان یک بستر اشتغالزا به منظور فراهم کردن بسترهای توسعه  و رونق اقتصادی سومار و گیلانغرب رسمیا افتتاح شد اما به دلیل برخی مشکلات  که امروز اعتراض کنندگان از ان به عنوان " ضعف مدیریتی و اعمال نفوذ و نظر برخی مدیران نا مسئول " از ان یاد کردند نتوانسته است سهمی چشمگیر را در اشتغالزایی و محرومیت زدایی جوانان  و منطقه گیلانغرب داشته باشد  .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد