کد خبر: 108890|08:26 - 1395/10/28
نسخه چاپی

با حضور 6 تیم؛

اختتامیه بازیهای بومی ،محلی در گیلانغرب برگزار شد+ تصویر

اختتامیه بازیهای بومی ،محلی در گیلانغرب برگزار شد+ تصویر
مطلع الفجر: اختتامیه بازی‌های بومی و محلی که سرشار از آداب، رسوم و خرده فرهنگ‌هاوبیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردمان هر دیار است، در گیلان غرب برگزار شد .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، اختتامیه بازی‌های بومی و محلی  که سرشار از آداب، رسوم و خرده فرهنگ‌هاوبیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردمان هر دیار است، در گیلان غرب برگزار شد .

بازیهای بومی ،محلی در قالب "پلان " ، "قلان" و "طناب کشی "که با حضور 6 تیم و از دهستانهای گواور ، چله ،گورسفید ، دیره ، ویژنان  و یک تیم ازشهر گیلانغرب   برگزار شد ، اختتامیه ان  دیروز با اجرای اخرین مرحله این مسابقه با عنوان طناب کشی  برگزار شد.

 بعد از دیدارهای متوالی و البته جذاب در رشته های "قلان" و "پلان"و "طناب کشی" نهایتا دو تیم  دهستان دیره و چله به فینال مسابقات بومی محلی گیلان غرب رسیدند و در اخر تیم دهستان چله مقتدرانه فاتح این دوره از مسابقات شد .

در  ایین اختتامیه این دوره از مسابقات بومی و محلی از طرف فرهنگی اجتماعی  سپاه گیلانغرب جوایزی به رسم یاد بود به تیمهای برتر این دوره از مسابقات اهدا شد .

اهمیت و ضرورت توجه به بازی‌های بومی

 به توجه اهمیت بازی‌های بومی- محلی و نقش تاثیرگذار آن در حفظ و بقای خرده فرهنگ‌ها، مسئولان و مدیران فرهنگی باید درسیاست‌گذاری‌های کلان و خرد نگاهی ویژه به این مقوله داشته باشند و در این راستا نیز  قسمت فرهنگی بسیج گیلان غرب  با اهتمام به این موضوع  ،برگزاری  یک دوره  از مسابقات با رویکرد توجه به بازیهای بومی محلی را برگزار کرد که مورد توجه و استقبال مخاطبین قرار گرفت .

هرچند که تحولات سریع اجتماعی و نوع تکامل‌یافته زندگی امروزی امکان پرداختن به بازی‌ها را به صورت اولیه به دست نمی‌دهد و به نوعی بی تحرکی  و سکون به جای تحرک و پویایی بر زندگی روزمره مردم چنبره زده است  اما همین که نهادهای فرهنگی به این مهم توجه و زمینه‌ی شناساندن آن را به مردم فراهم کنند قابل اهمیت است ، مردم تشنه‌ی فرهنگ اصیل این مرز و بوم، خواهند کوشید با این بازی‌ها  که لبریز از تحرک و سلامتی اند زمینه‌ی لذت روحی و جسمی خویش را فراهم نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد