سرویس: کرمانشاهکد خبر: 108645|13:13 - 1395/10/06
نسخه چاپی

ائمه جمعه استان کرمانشاه:

9 دی نشان داد که انقلاب امام خمینی(ره) گره خورده به انقلاب امام حسین(ع) است

 9 دی نشان داد که انقلاب امام خمینی(ره) گره خورده به انقلاب امام حسین(ع) است
مطلع الفجر: ائمه جمعه استان کرمانشاه در گفتگوهایی جداگانه بر اهمیت روز 9 دی ماه در تاریخ ایران اسلامی تاکید کردند.

به گزارش مطلع الفجر، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگاربازی درازاظهار داشت: حادثه‌ نهم دی یک حادثه‌ عجیب به خاطردلبستگی مردم به نظام بود که اینها نشان دهنده‌ اعتماد مردم به این نظام و انقلاب است.

 

وی درادامه افزود: یکی از خصوصیات حادثه‌ ۹ دی که آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک می کند، مسئله‌ عاشوراست چرا که در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته‌ عظیم وعجیب تاریخی را بیان و فرمودند ماهی که خون بر شمشیر پیروز است و بار دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دشمنان و منافقان فائق آمد.

 

فاطمی نسب اذعان کرد: روز نهم دى برخاسته از بصیرت، دشمن‌‌‌‌‌ شناسى، وقت‌‌‌‌‌شناسى و حضور میلیونی آحاد مختلف مردم درعرصه‌ مجاهدت است.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمنان ما باید این پیام را بگیرند و آن کسانیکه خیال می کنند می توانند میان نظام و مردم جدائى بیندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است.

 

فاطمی نسب گفت: امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است و آن کسانیکه با همه‌ وجود نظام جمهورى اسلامى، اسلام و این پرچم برافراشته را در این کشور نگه داشته‌اند، در درجه‌ اول خود مردم هستند و دشمنان ما باید این را بفهمند.

 

9 دی نشان داد که انقلاب امام خمینی(ره) گره خورده به انقلاب امام حسین(ع) است

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در گفتگو بادیوانگاهدر آستانه نهم دی اظهار داشت: 9 دی روز تجدید عهد با آرمان های امام و رهبری است. روزی است که باید نشان داد که با پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه به مملکت آسیب نخواهد رسید.

 

وی افزود: 9 دی نشان داد که انقلاب خمینی(ره) گره خورده به انقلاب حسین(ع) است؛ در آن روز اهریمنان به خیمه  عاشورا نیز رحم نکردند و با به آتش کشاندن آن بغض و کینه خود را نمایان کردند اما یاران خمینی کبیر و خامنه ای عزیز با حضور در میدان نبرد و مبارزه دست فتنه گران و عمال یزید زمان را قطع کردند و باز علم انقلاب را در دست علمدارش بر افراشته ماندگار کردند.

 

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: روز 9 دی در قلوب ماندگار و بر تارک انقلاب خوش جای گرفت و ایجاد آن و اثبات و ماندگاریش به شخص و حزب و گروهی وابسته نیست.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: روز 9 دی روز هویت بخشی به انقلابیون است و اگر کسی میخواهد در زمره آنان قرار گیرد باید خود را به دریای خروشان آن وصل سازد.

 

وی افزود: باید دانست که قوام و دوام 9 دی بسته به افراد نیست و جریان انقلاب است که آن را جاودانه کرد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: روز 9 دی روز انقلابیون است که چون سیل خروشان جاری خواهند شد و موانع را کنار خواهند زد و چه بسا موانع سد راه انقلاب را به صخره ها بکوبند و له نمایند.

 

حجت الاسلام باقری  ضمن دعوت از همگان برای شرکت در این مراسم اظهار داشت: باید ابراز کنم که تضعیف این مهم با هیچ شاخصی از معیارهای انقلاب و ولایت همخوانی نداشته و ندارد.

 

وی افزود: باید نشان داد که فریاد انی لا اری الموت الا السعاده و لا الحیات مع الظالمین الا برما منحصر به گفتمان آن روز حسین در کربلا نبوده و نیست  و هر زمان که انقلاب و امامش تو را طلب کنند لبیک گویان در صف مبارزه و جهاد خواهی ایستاد.

 

حماسه 9 دی حاصل وحدت و ولایتمداری ملت ایران در برابر جریانهای فتنه گرغرب گرا بود

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد،حجت الاسلام محمد طه مهری در گفتگو بامطلع الفجر ،ضمن گرامی داشت  حماسه 9 دی  به عنوان یکی از ایام الله های انقلاب اسلامی اظهار داشت: در 9 دی، ملت ايران بر يك فتنه تقريبا 8 ماهه غلبه كرد و توانست با بصيرت و وحدت و صبر خويش، از يك شرايط حقيقتا فتنه گون خارج  و ضربه اصلي را بر جريان قانون گريز تحت حمايت غرب وارد نمايد.

 

وی فتنه 88 را  نتیجه یک راهبرد  خصمانه و از پیش برنامه ریزی شده از سوی دشمنان  دانست و افزود: شاخص ترین موضوعی  كه در باب  فتنه 88 بايد به آن توجه داشت اين است كه اين فتنه با برنامه ريزي عوامل و سران بيروني براي سرنگوني نظام اسلامي طراحي شده بود و يك حركت اتفاقي و ناگهاني نبود.

 

امام جمعه گیلانغرب ابراز داشت: قرائن و نشانه هایی در اين باره نشان از آن دارد كه تلاش دشمن آن بود كه در فرصتي مقتضي به نظام اسلامي آسيب وارد كند و از اين جهت انتخابات 88 را به عنوان يك فرصت طلايي در نظر گرفتند و عوامل و عاملان دروني فتنه نيز با قدرت طلبي و لجاجت به كمك عوامل بيروني رفتند و فتنه 88 را شكل دادند.

 

حجت الاسلام مهری ابراز داشت: فتنه سال 88 بى ترديد تقابل يك جناح سياسى با جناح ديگر در دايره نظام جمهورى اسلامى يا غائله اى در چارچوب اختلاف ميان نيروهاى سياسى باورمند به نظام دينى نبود، فتنه 88 به روشنى برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشكار و نيروهاى برانداز داخلى و خارجى در مصاف با انقلاب و نظام و ملت بود.

 

وی تصریح  کرد: فتنه88 نسخه اعطايى نظريه پردازان كودتاى مخملين به پياده نظام شان در داخل ايران به شمار مى آيد و رجوع به توصيه ها و ديدگاه هاى عناصر صهيونيست، جملگى حكايت گر يك واقعيت بزرگ و غيرقابل كتمان است. فتنه 88 نه پديده اى اتفاقى بلكه حاصل اتاق هاى فكركانون هاى صهيونيستى بوده است.

 

امام جمعه گیلان غرب در تشریح ماهیت ضد انقلابی و دینی  علم گردانان فتنه ابراز داشت: وقايع پس از انتخابات دهم رياست جمهورى، جنگ احزابى بود كه كليت نظام دينى و خاصه اصل مترقى ولايت فقيه كه شاكله جمهورى اسلامى را تشكيل مى دهد، هدف گرفته بود؛ انتخابات با هرنتيجه ديگرى رقم مى خورد به بهانه اى ديگر، باز هم سناريوى آتش در تهران عملياتى مى شد.

 

وی گفت: اما اين بار نيز همچون همه مقاطع بعد از انقلاب اسلامى، محاسبات دشمنان و فريب خوردگان، اشتباه بود و غائله آفرينى آنان كه همراه با تجارب آشوب هاى تير 78 بود، در سایه بصیرت و اراده انقلابی مردم ولایی ، به شكستى مفتضحانه منجر شد.

 

حجت الاسلام مهری افزود: ایستادگی در برابر دشمن به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نعمت است و برهمین اساس دشمنان با قبول این اصل مهم در صدد ایجاد شکاف بین مردم، انقلاب و مسوولان هستند.

 

وی در پایان  حماسه 9 دی را یک بیمه کننده انقلاب عنوان کرد و گفت: حماسه 9 دی نباید دستخوش افکار سطحی جناحی شود و اگر کسی بخواهد این را به نفع جناح خاصی بهره برداری کند، به امام، شهدا، رهبری و ملت خیانت کرده است.

 

وی ادامه داد: 9 دی تجلی حضور مردم ولایتمدار ایران اسلامی است و به همه کسانی که وفادار به آرمان های والای انقلاب هستند، تعلق دارد و در همین راستا وظیفه داریم، با بصیرت و صلابت امسال و بلکه سالهای آتی این روزعزیز و عزت آفرین را گرامی بداریم.

 

 نظام جمهوری اسلامی ایران محل تاخت و تاز فتنه گران نیست

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت الاسلام علی ملکی در گفتگو با الوند خبر؛ 9 دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت عنوان کرد و اظهار داشت: روز نهم دی ماه تجلی گاه عظمت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم ولایی آن است.

 

ملکی افزود: ملت ایران در طول سی ساله انقلاب همواره ثابت کرده اند از دین، رهبری و اعتقادات خود دفاع می کنند و در تمامی صحنه های نظام با تمام توان حضور خواهند یافت.

 

امام جمعه قصرشیرین سکوت در برابر فتنه گران را دوری از دین عنوان کرد و افزود: مسلمان واقعی در برابر هر گونه فتنه و اقدامی که دین و اعتقادات آن را به خطر بیندازد سکوت نخواهد کرد چرا که سکوت در برابر فتنه گران دوری از دین خدا است.

 

وی افزود: فتنه گران در سال 88 مردم عادی نبودند بلکه افرادی تعلیم دیده در کشور اسرائیل بودند که به قصد نابودی نظام و انقلاب، دست به آشوب و تخریب کشور زدند و با آتش زدن پرچم امام حسین(ع) در روز عاشورا هویت یزید گونه خود را به نمایش گذاشتند.

 

ملکی تاکید کرد: حرکت خود جوش مردم ولایت مدار ایران مشت محکمی بر دهان فتنه گران بود و نشان داد که این مردم هیچ گاه از آرمان های دینی این نظام دست برنخواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران محل تاخت و تاز فتنه گران نیست افزود: هر شخصی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به آشوب و فتنه انگیزی اقدام کند باید براساس قوانین جمهوری اسلامی و بدون هیچ تسامحی مجازات شود.

 

حماسه 9 دی مشت محکمی بر دهان فتنه گران و دشمنان نظام اسلامی بود

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصادحجت الاسلام مجید صفدری در گفتگو با خبرنگارسهیل سنقربا اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت : مردم با حماسه عاشورایی خود نشان دادند که فریب دشمنان نظام را نمی خورند و پشتیبان واقعی ولایت فقیه هستند و در این مسیر با تمام وجود هر زمان که نیاز به حضور آنها باشد، به صحنه می آیند.

 

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با تأسی از مجاهدت های سیدالشهدا (ع) و رهنمودهای رهبر انقلاب و پشتوانه عاشورا در برابر دشمنان انقلاب قد علم کرده و آتش فتنه را خاموش کردند.

 

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی بیان داشت: حضور میلیونی مردم در 9 دی سال 88 نشان دهنده شور و اشتیاق آن ها به انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است. قطعأ دشمنان به هوشیاری و بصیرت مردم ولایتمدار انقلاب اسلامی پی برده و تمامی راه های نفوذ را در برابر خود بسته می بینند.

 

حجت الاسلام صفدری خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم و اصلی خواص بصیرت دهی و بصیرت افزایی است همانند عمار که در دوران امام علی (ع) با تبیین حقیقت نقش اصلی بصیرت افزایی را انجام داد.

 

وی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) در خصوص اینکه "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد" افزود : حماسه نهم دی روزی است که بیعتی دوباره با نائب به حق امام زمان (عج) صورت می گیرد.

 

مردم ایران در نهم دی ماه بصیرت عمیق دینی و انقلابی خود را به نمایش گذاشتند

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ حجت الاسلام روح الله کرمی امام جمعه موقت اسلام آباد غرب در گفتگو با اسلام آباد خبر،  با اشاره به  وقایع سال 88 اظهار داشت:  9 دی بیانگر بصیرت عمیق دینی و انقلابی ملت ایران است.

 

وی با بیان اینکه؛ نمی توان چنین ملت هوشیاری را از حقیقت انقلاب دور کرد، افزود: مردم ایران در نهم دی ماه 88 بصیرت عمیق دینی و انقلابی خود را به نمایش گذاشتند.

 

امام جمعه موقت اسلام آباد غرب گفت: مردم بصیر ایران را نه می شود با قطع یارانه مأیوس کرد و نه با شکست برجام می توان در عزم راسخ آنها خللی ایجاد کرد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب با خون مردم ایران عجین شده است، افزود: حماسه 9 دی نشانگر بصیرت و روح معنوی بالای مردم ایران است و اینکه مردم همیشه در خط رهبری و گوش به فرمان ولایت هستند.

 

مدیر حوزه علمیه اسلام آبادغرب بیان کرد:  رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اطاعت از دستورات خداوند و ائمه اطهار(ع)، وجود رهبر با بصیرت انقلاب و وحدت و صبر مردم است.

 

وی با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها با تکیه بر تجربه های پیشین اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نبوده و به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودند، لذا اعتماد به آمریکا اشتباهی بزرگ بود زیرا آمریکا شیطان بزرگ است.

 

حجت الاسلام کرمی وحدت را لازمه اقتدار نظام دانست و تصریح کرد: باید در روند کشورداری همه مردم و مسؤولان نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در راه اعتلای آرمانهای انقلاب گام بردارند.

 

فتنه گران به علت نداشتن تقوی جمعی و به دنبال منافع خویش زمینه فتنه 88 را ایجاد کردند

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ حجت الاسلام محمد ایوبی در گفتگو با خبرنگارآفتاب کنگاوربیان داشت: در یوم الله 9 دی استکبار سیلی محکمی از ملت ایران خورد، و متوجه شدند که با اینگونه تحرکات و نفوذ در کشور و عوامل فریب خورده یا خود فروخته نمی توانند انقلابی که برپایه اسلام و عدالت به وقوع پیوسته را برانداز کنند.

 

وی تصریح کرد: حماسه سترگ 9 دی در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ماندگار شد و مردم خدا جو و ولایی کشورمان همواره پاسدار ارزش ها و دستاوردهای نظام هستند و در این باره با آمریکا و دیگر همپیمانانش به مبارزه برمی خیزند.

 

حجت الاسلام ایوبی بیان کرد: ایمان، بصیرت، وحدت و ولایت چهار عنصر مهم در حماسه 9 دی بود و خفت و خواری دشمنان نظام در چنین روز بزرگی یک بار دیگر برای جهانیان ثابت شد.

 

وی تصریح کرد: در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای را شاد ساخت.

 

ایوبی اظهار داشت: فتنه گران در حقیقت به علت نداشتن تقوی جمعی، توجه نکردن به مصلحت مملکت، منافع خویش را به صلاح و منافع کشور ترجیح دادند که درنهایت زمینه پیدایش فتنه سال 1388 را فراهم نمودند.

 

وی افزود: مرزبندی نکردن با دشمن، تمکین نکردن به قانون و آرای مردم از دیگر علت های وقوع فتنه سال 1388 بود.

 

ایوبی ادامه داد: با همه مشکلاتی که عده ای از خواص و مخالف انقلاب و نظام اسلامی در گذشته برای کشور وملت ایران به وجود آوردند، درصورت چشم پوشی به این مسائل ممکن است سرنوشت کشور نسبت به گذشته بدتر شود.

 

امام جمعه کنگاور بیان داشت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، نهم دی در حمایت از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و این روز مهم هرگز فراموش نخواهد شد.

 

9دی یک رفراندم تاریخی برای تثبیت پایه های نظام جمهوری اسلامی بود

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت الاسلام موسی الرضا نوروزی در گفتگو باکرند کردتصریح کرد: حماسه مردمی 9 دی در واقع یک رفراندم تاریخی برای تثبیت پایه های نظام جمهوری اسلامی و پاسخ دندان شکن بر یاوه گویی های ایادی استکبار بود.

 

امام جمعه دالاهو تصریح کرد: قرآن مؤمنان را برادر یکدیگر خوانده است و رسول خدا (ص) نیز در این زمینه می‌فرماید «مسلمان بر برادر مسلمان خویش از 30 حق برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها بخشیدن لغزش‌ها، پنهان داشتن اسرار، پذیرش عذر، برآوردن نیازها، اجابت کردن دعوت او و خیرخواه او بودن است.»

 

نوروزی با بیان اینکه حماسه 9 دی پس از حوادث محرم 88 برگزار شد، افزود: حوادث دلخراش در محرم 88 از ناحیه منافقان، عوامل استکبار و عده ای از انسان های فریب خورده صورت گرفت که آن را دشمنان قسم خورده ملت متعهد ایران از جمله آمریکا، انگلستان و رژیم اشغالگر قدس مدیریت می کردند.

 

وی در ادامه حماسه مردمی 9 دی را رفراندمی برای تثبیت پایه های نظام جمهوری اسلامی و پاسخی دندان شکن بر یاوه گویی های استکبار جهانی عنوان و تصریح کرد: این حماسه به عنوان چندمین بار بر جهانیان ثابت کرد ملت ایران در دفاع و حمایت از مقدسات خویش با هیچ کس معامله نخواهند کرد و برتوهین کنندگان به ارزش های دینی تودهنی فراموش نشدنی خواهند زد.

 

حجت الاسلام نوروزی 9 دی را روز « بصیرت و میثاق امت با ولایت » دانست و تصریح کرد: مردم ولایت مدار ایران با این حماسه مردمی ثابت کردند پس از گذشت سه دهه همچنان به اهداف و آرمان های انقلاب و ولایت فقیه پایبند هستند.

 

وی در ادامه با ابراز تأسف از کوردلی ایادی استکبار، خاطر نشان کرد: حضور میلیونی مردم در 9 دی وفاداری، بصیرت، دشمن شناسی، زمان شناسی و ولایت مداری ملت متعهد ایران را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشت و اثبات کرد که ملت ایران، فریب هیچ گونه توطئه‌ای را نخواهند خورد و در ایام فتنه و بروز بحران در جامعه، بصیرت و قدرت تشخیص سره از ناسره و حق از باطل را دارند.

 

امام جمعه دالاهو  در ادامه سخنان خود یادآور شد: نکته ای که لازم است همه مسؤولان نظام، نخبگان جامعه، سیاستمداران و جریان های سیاسی مورد توجه قرار دهند این است که در گسترش بصیرت دینی، موضع گیری به موقع، معرفی توطئه های دشمنان و شناختن وظایف سنگین خود در فتنه ها و بحران ها نهایت تلاش را توأم با زمان شناسی داشته باشند.

 

فتنه گران در سال 88 دشمنان را خوشحال کردند

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت الاسلام احمد زارعی در گفتگو باامرولهعنوان کرد: هر کسی که ذره ای نسبت به سرنوشت مملکت حساس باشد باید به حماسه نه دی ماه اهمیت بدهد در غیر این صورت باید بداند که رگه هایی از نفاق در درونش وجود دارد که باید خودش را اصلاح کند.

 

وی ادامه داد:  کودتای مخملی فتنه 88 توسط سران استکبار و افراد خودفروخته داخلی برنامه ریزی و اجرا شد و کاندیدای شکست خورده با چندین میلیون اختلاف رای با کاندیدای پیروز به نصیحت های مقام معظم رهبری توجه نکرد و آن شلوغی خیابان ها را ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی خاطر نشان کرد: فتنه 88 کاری کرد که هر کدام از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک سوراخ موشی پنهان شده بودند امیدوار شدند که نظام در حال سقوط است و برای ضربه زدن به آن مزدور اجیر کردند.

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: در 16 آذر 88  این افراد به مقدسات ما توهین کردند و بویژه تصویر امام راحل را مقابل دانشگاه تهران پاره کردند و به آتش کشیدند. شعار علیه اصول نظام و انقلاب را شنیدند، هتاکی افراد به سید شهدا و عزادارن ایشان را دیدند ولی این افراد فریب خورده به خودشان نیامدند.

 

وی تشریح کرد: ای کاش این افرادی که در سال 88 این گرفتاری را برای کشور رقم زدند اندازه یک زن فاسد سیاست مدار آمریکایی که کاندیدای ریاست جمهوری شد که خودشان در رسانه های عمومی به فساد اخلاقی خود اعتراف کردند و کارهای زشت یکدیگر  را به رخ یکدیگر می کشیدند، به صلاح مملکت خود رفتار می کردند چرا که شرایط برای اعتراض کلینتون آماده بود ولی او شکست خود را در مقابل ترامپ پذیرفت.

 

حجت الاسلام زارعی تاکید کرد: کسایی که به کاندیدای سال 88 رای داده بودند، به تعبیری به نخست وزیر دوره امام(ره) رای داده بودند که وضعیت مملکت بهتر شود اما وقتی دیدند این فرد در شخصیت و آرمان هایش تغییری به وجود آمده از آن تبری جستند و بالاخره موضع خودشان را در مقابل جهانیان نشان دادند.

 

امام جمعه شهرستان صحنه با بیان اینکه حضور در برنامه 9 دی ملاک خوبی برای دیدن دلسوزان نظام است، گفت: امسال به شکل ویژه همه افراد باید در برنامه 9 دی حضور داشته باشند چرا که عده ای بی اعتبار به دنبال کمرنگ جلوه دادن این حماسه عظیم هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد