کد خبر: 108174|11:07 - 1395/09/14
نسخه چاپی

معاون وزیر جهادکشاورزی در گیلانغرب خبر داد؛

توسعه اجرای سیستم آبیاری میکرو (نواری) در باغات و مزارع صیفی جات/استفاده زمینهای دهستان ویژنان ازآب سد شرفشاه+تصاویر

توسعه  اجرای سیستم آبیاری میکرو (نواری) در باغات و مزارع صیفی جات/استفاده زمینهای دهستان ویژنان ازآب سد شرفشاه+تصاویر
مطلع الفجر:معاون وزیر جهادکشاورزی صبح امروز وارد گیلانغرب شد و برنامه های حوزه کشاورزی در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،  علیمراد اکبری معاون آب وخاک وزارت جهادکشاورزی که صبح امروز وارد شهرستان گیلانغرب شد بهنگام بازدید از طرحهای در دست اجرای بخش کشاورزی از برنامه این وزارتخانه برای توسعه  اجرای سیستم آبیاری میکرو (نواری) در باغات و مزارع صیفی جات خبرداد وافزود: اجرای این این طرح علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب باعث کنترل آن نیز می گردد ضمن اینکه در بخش اجرای سیستمهای آبیاری در اراضی کشاورزی نیز گسترش اجرای سیستم به روش کلاسیک در دستور کار این وزارتخانه است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به درخواست معاون فرماندار گیلان غرب در خصوص عنایت جهاد کشاورزی برای رفع مشکل اجرای سیستمهای آبیاری در دو دهستان دیره و ویژنان  گفت:  با توجه به موافقت اصولی وزارت نیرو با تخصیص آب  برای اجرای سیستم در 1هزار و 700 هکتار از اراضی دهستان دیره درصورت ابلاغ موافقت نهایی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی اجرای طرح را دارد و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی همچنین در خصوص انتقال آب از سد شرف شاه به اراضی کشاورزی دهستان ویژنان  هم گفت: درصورت تخصیص اجرای سیستم در سطح   600 هکتار از اراضی این دهستان محقق خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 35 کل اعتبارات آبهای مرزی کشور به استان کرمانشاه خبرداد و گفت: تاکنون 2100 میلیارد ریال در بخش اجرای خطوط انتقال اب در اراضی کشاورزی و  سیستم های آبیاری در استان کرمانشاه هزینه شده است.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم از افزایش مقدار تخصیص آّهای مرزی در استان خبرداد.

شهبازی گفت: با پیگیریهای صورت گرفته  توسط استاندار و موافقت مرکز میزان تخصیص آبهای مرزی در استان کرمانشاه از 39هزار و800 هکتار به 63هزار هکتار افزایش یافته است که در قالب پروژه های مختلف طراحی شده تاکنون 9800 هکتار آن آماده بهره برداری شده است.

و ی تصریح کرد»روند اجرای شبکه های فرعی در رودخانه های مرزی تا پیایان سالجاری تکمیل خواهد شد .

این مسئول یاد اور شد : تاکنون 850 هکتار از اراضی پایاب سد سراب گیلانغرب تحت پوشش قرار گرفته و به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 450 هکتار دیگر از اراضی مجاور این سدبا اعتبار25 میلیارد ریال  تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد