کد خبر: 107073|16:17 - 1395/08/03
نسخه چاپی

با حضور استاندار کرمانشاه انجام شد؛

کلنگ زنی نیروگاه 500مگاواتی در گیلانغرب+ عکس

کلنگ زنی نیروگاه 500مگاواتی در گیلانغرب+ عکس
مطلع الفجر:استاندار کرمانشاه و هیات همراه در سفر یک روزه خود به گیلانغرب ، از بازارچه مرزی سومار و سد شرفشاه بازدید و در ادامه نیروگاه 500 مگاواتی را در گیلانغرب کلنگ زنی کردند.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه ظهر امروز در صدر هیاتی متشکل از معاونان و مدیران کل استانی با سفر به شهرستان گیلانغرب روند اجرای وضعیت سد شرفشاه ، مشکلات پیش روی بازارچه مرزی سومار  را بررسی و در ادامه با حضور وی عملیات احداث پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی گیلانغرب در استان کرمانشاه آغاز شد.


استاندار در بدو ورود  بازدید از سد مخزنی در دست احداث شرفشاه سومار  که اکنون میانگین پیشرفت فیزیکی 64 درصدی دارد  را در دستور کار قرار داد .

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=7aae3490-52c0-4222-9696-ad4fb19abd68
گفته می شود در سال جاری یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل سد شرفشاه  تخصیص  یافت و روند پیشرفت این طرح بنا به گفته کارشناسان مناسب است.
شاین ذکر است  که عملیات اجرایی سد شرفشاه از سال 89 آغاز شد و دریاچه سد نیز در 420 هکتار با قابلیت ذخیره سازی 131میلیون متر مکعب آب پیش بینی شده است که با بهره برداری از این سد علاوه بر تامین آب مورد نیاز چهار هزار و 800 هکتار از زمین های کشاورزی، آب مورد نیاز بخش صنعت و همچنین مشکل آب کمبود آب آشامیدنی منطقه نیز رفع می شود.

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=a4b92441-a5b7-49a6-97d5-0dcb5080b6f4
رازانی در ادامه  بازدید از وضعیت راه های بازارچه مرزی سومار و همچنین راه دسترسی به این مرز و بازدید از روند آماده سازی زیرساخت ها برای اسکان موقت و عبور زوار در محوطه بازارچه از دیگر برنامه های سفر کاری استاندار بودکه مورد ارزیابی قرار گرفت.


استاندار کرمانشاه  همچنین در این روز  و در مسیر برنامه کاری یک روزه به شهرستان گیلانغرب، عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی گیلانغرب کلنگ زنی کرد .


در مراسم کلنگ زنی این پروژه ، که  به عنوان بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری شهرستان های مرزی پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود، استاندار کرمانشاه، معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار، نماینده شهرهای قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گیلانغرب و دیگر مدیران اجرایی و اقتصادی استان حضور داشتند.
احداث پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی گیلانغرب در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شمال گیلانغرب احداث می شود و حجم سرمایه گذاری در این پروژه ۳۰۰ میلیون یورو است که از محل فاینانس یا وام از صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.
شرکت سرمایه گذاری ایران با ۵۱ درصد و شرکت کیسون با ۴۹ درصد در احداث این پروژه عظیم مشارکت دارند.
سوخت اصلی این نیروگاه گاز است که با توجه به فاصله نزدیک نیروگاه با لوله گاز صادراتی به آسانی قابل تأمین خواهد بود،هم چنین از گازوئیل به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد