کد خبر: 107070|08:07 - 1395/08/03
نسخه چاپی

گزارش توصیفی،تصویری:

پایان برداشت برنج از شالیزارهای گیلان غرب/143 تن برنج عنبر بو حاصل شالیکاران+ عگس

پایان برداشت برنج از شالیزارهای گیلان غرب/143 تن برنج عنبر بو حاصل شالیکاران+ عگس
مطلع الفجر:کشاورزان گیلانغرب با پایان فصل برداشت از 65 هکتار اززمینهای زیر کشت برنج خود،143 تن محصول برنج عنبر بو بدست اوردند .

 به گزارشمطلع الفجر،شهرستان گیلان غرب به لحاظ  برخورداری ازاقلیم و شرایط آب و خاک مناسب در مناطق گلین و دیره شرایط لازم برای کشت  انواع برنجهای مرغوب را در خود داراست.

 با پایان فصل برداشت  ، شالیکاران گیلانغرب این روزها  محصول خوش طعم و بوی خود را با علاقه و شور خاصی برداشت کردند .

مدیر اداره جهاد کشاورزی گیلانغرب در خصوص میزان محصول برداشت شده و همچنین زمینهای زیر کشت برنج در گیلانغرب  در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجر،اظهار داشت: در سال زراعی جاری در 65 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان برنج کشت شد.


سعید حیدرپور با عنوان  اینکه عملیات برداشت برنج در شالیزارهای گیلانغرب اکنون پایان یافته است، میانگین برداشت برنج در هر هکتار را 2 تن و 200 کیلوگرم ذکر کرد.


وی  در خصوص میزان افزایش کشت محصول برنج در شهرستان گیلانغرب اظهار داشت :در سال زراعی امسال در مقایسه با پارسال برنج های تولیدی این شهرستان ، 9 درصدی افزایش داشته است و البته ارزش ریالی برنج های برداشت شده از شالیزارهای گیلانغرب نیز به 12 میلیارد ریال رسیده است.


مهندس حیدرپور یاد اور شد: کار شلتوک گیری از ساقه های برنج، در سه واحد شالیکوبی شهرستان در حال انجام است که پس از تبدیل به برنج، به بازار مصرف عرضه می شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی گیلانغرب پیش بینی کرد بیش از سه و نیم تن شلتوک نیز از محصول برنج برداشت شود.
حیدرپور افزود: برنج کشت شده در شالیزارهای دشت دیره و منطقه گلین از توابع شهرستان گیلانغرب از عطر و طعم مطلوب و از مواد نشاسته ای کاملا مرغوب و متفاوت از برنج تولیدی در مقایسه با دیگر مناطق کشور برخوردار است.


شهرستان گیلانغرب بیش از 40 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که به علت تنوع آب وهوایی و حاصلخیزی خاک آن بیش از 20 نوع محصول کشاورزی در آن کشت می شود  و از این حیث سالیانه بیش از 118 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در گیلانغرب تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد