کد خبر: 106858|15:49 - 1395/07/17
نسخه چاپی

تکرار داستان قطعی آب در روستاها؛

وضعیت اسفناک مصرف آب با طعم فاضلاب در روستاهای گیلانغرب/ اهالی روستاها: مسئولان بی توجه اند+ فیلم وعکس

وضعیت اسفناک مصرف آب با طعم فاضلاب در روستاهای گیلانغرب/ اهالی روستاها: مسئولان بی توجه اند+ فیلم وعکس
مطلع الفجر:بنا به گفته اهالی ، بیش از 10 روز و در سایه بی توجهی مسئولان ، روستاهای دهستان ویژنان از آب اشامیدنی محروم اند .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،دهستان ویژنان یکی از دهستانهای غربی  شهرستان گیلان غرب  با جمعیتی  نزدیک به 2500 نفر از است که همواره رنج و مشقت بی توجهی مسئولان را از حیث نداشتن راه مناسب، وضعیت  بهداشت و زیرساختهای ضعیف ،نبود گاز و مهمتر از همه قطعی های مداوم  آب شرب در این روستا ها به جان خریده  و تحمل کاستی ها را با سرخ کردن صورت خود درک کرده است  و این مهم حقیقتا وضعیت معیشت مردم این دیار را به مخاطره انداخته است .

 ظرف روزهای اخیر و به دنبال گزارشات متعدد مردم و اهالی روستاهای این دهستان -7 روستا- در خصوص مشکلات  قطعی  مداوم اب شرب 10 روزه این اهالی ، بر ان شدیم تا این موضوع را با حضور در  دهستان ویزنان و روستاهای چم سورک پیگیری نماییم .

 

  با حضور در این منطقه و در بدو ورود تعداد زیادی از اهالی روستاها  در حالی که راهی مجاور رودخانه های فصلی حاشیه روستاها برای آوردن آب مورد نیاز خود  بودند را دیدیم .

 مردم این منطقه در گفتگوی خود با خبرنگار مطلع الفجر چنین اظهار نمودند که نزدیک به 10 روز است که از آب شرب لوله کشی محرومند و حتی  ابرسانی به انها با تانکر و به صورت سیار هم انجام نشده است .

 انها گفتند که بارها به فرمانداری و بخشداری و حتی آب و فاضلاب روستای مراجعه کرده و مشکلات خود را مطرح نموده اند  اما گویی گوش مسئولان بدهکار نیست و هر بار وعده های  بدون عمل و اجرا میدهند .

 وضعیت آب رودخانه ای  که انها از ان استفاده میکردند به وضوح نامطبوع و نا مناسب بود چرا که بوی فاضلاب اب به دلیل تردد دامها از مجاورش ادم را اذیت میکرد .

 مردم  محروم دهستان  ویژ نان که به دلیل محرومیتی که با ان مواجهند از وجود گاز ، راه مناسب ، آب اشامیدنی با کیفیت و همچنین خدمات  بهداشتی  بی بهره اند و از مسئولان درخواست دارند تا دغدغه و وضعیت نامناسب معیشت انها را درک نمایند .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد