کد خبر: 106036|14:10 - 1395/06/08
نسخه چاپی

در آخرین روز هفته دولت صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی شهرک نشینان حاشیه ای گیلانغرب/ انتقاد از بی توجهی مسئولین به امکانات اصلی+تصاویر

تجمع اعتراضی شهرک نشینان حاشیه ای گیلانغرب/ انتقاد از بی توجهی مسئولین به امکانات اصلی+تصاویر
مطلع الفجر:در آخرین روز از هفته دولت جمعی از ساکنان شهرک های محروم در گیلانغرب جلوی فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، ماه هاست که ساکنان دو شهرک حاشیه ای در گیلانغرب حقوق شهروندی خود را مطالبه میکنند اما به دلیل بی توجهی مسئولان صبح امروز تعداد زیادی از زنان این شهرکها به عنوان اعتراض به نبود زیر ساختهای رایج از جمله گاز، جاده آسفالت، شبکه فاضلاب و نبود جدول گذاری و عدم برخورداری از فضاهای سبز و حتی فضاهای آموزشی در فرمانداری گیلانغرب تجمع و خواستار رفع مشکلات خود به عنوان شهروندان گیلانغربی شدند.

 

بر اساس این گزارش مصوبه دولت در سال 92 از الحاق روستای سراب و شهرک شهید رجایی در مجاورت شهر گیلانغرب به این شهر خبر داد، مصوبه ای که تاکنون به دلیل بی توجهی مسئولین جز محرومیت و بی توجهی ره آوردی برای مردم محروم این شهرک های حاشیه ای نداشته است.

 

براساس مصوبه  دولت در سال 92 روستای سراب در حاشیه جنوب شرقی و واحدهای مسکونی واقع در حاشیه جنوبی شهر با نام شهرک شهید رجایی به شهر گیلانغرب الحاق شدند اما تاکنون از ابتدایی ترین خدماتی که وعده داده شده بود به عنوان یک شهروند از آن بهرهمند شوند، بی نصیب اند.

 

وعده های مسئولان در طرح و اجرای این مصوبه  این بود که اهالی این دو نقطه مسکونی تازه الحاق شده به شهر از همه خدمات شهری برخوردار  شوند اما در گیر و دار  این الحاق گازرسانی، جاده آسفالت معابر، طرح هادی و جدول گذاری  و دفع فاضلاب به عنوان ابتدایی ترین حقوق این شهروندان محقق نشد.

 

حتی در دو سال اخیر با تغییرات مدیر اجرایی در شهرستان گیلان غرب  هم علی رغم اعلام اینکه اعلام کرده اند در صدد رفع مشکلات هستند اما تاکنون این شهرک های  مهجور مانده، در سایه بی توجهی  واقع شده اند و حتی تنها خانه بهداشت روستایی این روستای ملحق شده یعنی سراب، هم جمع آوری و برداشته شد.

 

 از مهمترین  وعده هایی که  سرپرست وقت  فرمانداری گیلانغرب  بعد از اعلام الحاق  روستاها به شهر عنوان کرد و  البته به عنوان حقوق  و بدیهیات شهرکها هم به حساب  می آیند، سامان دهی خیابان ها، کوچه ها و معابر، ایجاد تاسیسات زیربنایی شهری و مراکز خدماتی در روستای سراب و شهرک شهید رجایی  بود که  می بایست در دستور کار و اجرای شهرداری گیلانغرب قرار می گرفت.

 

شهرک شهید رجایی و سراب گیلان غرب  از محرومترین محلات الحاقی جدید به حوزه خدمات شهری محسوب  می شوند و به جد نیازمند توجه و  تأمین اعتبارات لازم جهت توسعه عمران شهری به منظور ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز هستند  چرا که آنها با گذشت نزدیک به سه سال در وضعیتی بلا تکلیف واقع شده اند به نحوی که نه از خدمات روستایی سابق بهره مند هستند و نه به عنوان یک شهروند توانسته اند حقوق شهروندی و خدمات این حوزه را دریافت نمایند.

 

تصاویر زیر گویای وضعیت این دو شهرک واقع شده در گیلانغرب است.

 

 
 
 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد