کد خبر: 106029|12:25 - 1395/06/04
نسخه چاپی

بی تدبیری درنبود یک زیر ساخت؛

گیلان غرب شهری که کمربندی ندارد/قدرت نمایی غولهای آهنی در خیابانهای شهری+تصاویر

گیلان غرب شهری که کمربندی ندارد/قدرت نمایی غولهای آهنی در خیابانهای شهری+تصاویر
مطلع الفجر:گیلان غرب شهریست که تا کنون جاده کمربندی برای آن در نظر گرفته نشده و تریلی و کامیونهای سنگین روزانه در خیابانهای این شهر تردد می کنند.

به گزارش مطلع الفجر، وجود محورهای کمربندی در هر شهری جزو الزامات اولیه محسوب می شود تا از بروز مشکلات ترافیکی جلوگیری شود.

بر اساس استانداردها در حاشیه هر شهر  و بدور از خیابان های پر تردد و شلوغ، یک جاده کمربندی جهت تردد خودروهای سنگین در نظر می گیرند تا از ورود آنها به داخل خیابانهای شهر جلوگیری شود.

 

 

ساخت جاده های کمربندی موجب بوجود آمدن امنیت رانندگی و عبور و مرور در خیابان های شهری برای عابرین و خودروهای سبک می شود. در غیر اینصورت جدای از خطرات احتمالی و آسیب هایی که به زیرساختها و معابر درون شهری وارد می شود، عبور خودروهای سنگین و دیگر خودروهای گذری از شهر، باعث ایجاد ترافیک های سنگین و مشکل در رفت و آمد های شهر می شود به طوری که بایستی ساعت ها در ترافیک ماند.

 

در طول روز تریلی های متعددی که حامل  مواد سوختی و یا محموله های سنگین  صادراتی و ترانزیتی به دو بازارچه سومار و پرویزخان هستند  از خیابانهای داخل گیلانغرب عبور می کنند که این امر با توجه به عبور و مرور وسایل نقلیه کوچک از قبیل خودروهای سواری، موتور و دوچرخه در سطح شهر و همچنین تردد عابران به خصوص دانش آموزان و کودکان در خیابانها خطر آفرین است.

 

 

علاوه بر خطرات موجود تردد خودروهای سنگین خسارتهای زیادی را به زیرساختهای راه و معابر درون شهری وارد می کنند و باعث نشست آسفالت ها و خراب شدن جاده ها و پل های این مسیرها می شود که این خسارتی مضاعف به بیت المال است.

 

در حالی شهر گیلان غرب فاقد کمربندی است که سالهاست  مسیری که برای کمربندی این شهر در نظر گرفته شده است بلا تکلیف مانده و به محل جمع آوری نخاله و زباله های شهری بدل شده است.

 

 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد